Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT - Divinity Lost

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Låter som att det kan bli en snackis! :)

Kommentera

Kul(t) med intresse för nya KULT: Divinity Lost. Jag förstår att det kan bli lite förvirrat givet olika utgåvor så här är hur landet ligger.

KULT: Divinity Lost Core Rules Book ("CRB") kommer att finnas i två versioner, som vi kan kalla Kickstarter-linjen och Retail-linjen.

Kickstarter-linjen innehåller vår originalvision med KDL - med obehagliga och våldsamma bilder, bilder på kön och erotik, och bilder som på andra sätt är vidriga och utmanande.

Inlagan är densamma i samtliga versioner av CRB som fanns tillgängliga under Kickstarter-kampanjen. Där fanns även en version med ett censurerat omslag (där ängels blödande bröst är täckta).

Vår tanke var att ha samma inlaga även de böcker som ska ut i butiksledet. Vår tanke var att vi skulle plasta in boken i svart plast och ha de varningar som behövdes på detta. Där fick vi dock tänka om efter samtal med distributörer, jurister och licensgivare, där det framkom att vår modell inte räckte och att innehållet var för extremt för återförsäljarleden.

Kickstarter-linjens CRB:s kommer aldrig att finnas i butiksled.

Detta gjorde att vi skapade Retail-linjen, som kommer att heta typ "KULT: Divinity Lost - 4:th Edition" eller liknande. I dess inlaga kommer ett antal bilder ha ersats eller tagits bort. Vi kommer även att göra vissa andra justeringar i boken. Arbetet med Retail-linjen får dock vänta tills vi har levererat allt som ska komma i Kickstartern (CRB har släppts, och det blir kontinuerligt fler släpp under sommaren). Så den breda butiksutgåvan, med tillhörande PDF, kommer att presenteras under hösten.

Och för tydlighets skull kan också tilläggas att kampanjen The Black Madonna har tvättats på swastika-symboler (då äventyret innehåller en del nynazister) som i stället har blivit ersatta med järnkors. I Tyskland är nazi-avbildningar förbjudna enligt lag (hatbrott) och liknande skrivelser finns även i andra länder.

Kommentera

Jag är dock besviken på att jag inte kommer kunna köpa den ocensurerade versionen någonstans, det känns ju som ni åtminstone borde kunna sälja den som PDF på er egna hemsida.
        Jag har varit nyfiken på nya kult men tanken på att jag bara kommer kunna köpa den censurerade versionen dödar helt mitt intresse.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lukas Visa inlägg
          Jag är dock besviken på att jag inte kommer kunna köpa den ocensurerade versionen någonstans, det känns ju som ni åtminstone borde kunna sälja den som PDF på er egna hemsida.
          Jag har varit nyfiken på nya kult men tanken på att jag bara kommer kunna köpa den censurerade versionen dödar helt mitt intresse.

Vi får se hur vi gör/kan göra med just PDFer. Juryn är fortfarande ute ndg de digitala versionerna. Ovanstående handlade främst om fysiska böcker.
          Last edited by Big Marco; 15 June 2018, 14.14.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lukas Visa inlägg

Vi får se hur vi gör/kan göra med just PDFer. Juryn är fortfarande ut ndg de digitala versionerna. Ovanstående handlade främst om fysiska böcker.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg

Vår tanke var att ha samma inlaga även de böcker som ska ut i butiksledet. Vår tanke var att vi skulle plasta in boken i svart plast och ha de varningar som behövdes på detta. Där fick vi dock tänka om efter samtal med distributörer, jurister och licensgivare, där det framkom att vår modell inte räckte och att innehållet var för extremt för återförsäljarleden.
              Var hade ni tänkt sälja böckerna? Toys"R"us? Hur kommer det sig att det funkar med Game of thrones-kukar, übervåld och annat under bästa sändningstid på TV, TV-spel som innehåller knark, blod och tortyr samt sångtexter som handlar om att ha sex med lik och annat jox i den stilen? Det brukar ju t ex funka med att ha en intetsägande sleeve och varningstext på en t ex en CD för att dölja hemskheter, filmer säljs i Unrated-versioner, etc. Varför är rollspelsböcker extra hemska?

Kommentera

Jag tycker det är rätt nice att kickstarterböckerna blir sällsynta artefakter som andaktsfullt bläddras i av de invigda. I stället för massproducerade, det känns passande på något vis.

På en parallell tråd så undrar jag hur det går med bibeleditionen. Ligger den ännu längre bak på releasetåget?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
                  Jag tycker det är rätt nice att kickstarterböckerna blir sällsynta artefakter som andaktsfullt bläddras i av de invigda. I stället för massproducerade, det känns passande på något vis.

På en parallell tråd så undrar jag hur det går med bibeleditionen. Ligger den ännu längre bak på releasetåget?
                  Dock blir ju resultatet att de som inte backade spelet får nöja sig med ett Kult som inte längre är det ”riktiga” kult utan en mellanmjölksversion av spelet. Jag kan personligen säga att jag i efterhand är jävligt lycklig att jag backade spelet. Sen fattar jag inte varför man måste censurera en del saker för den amerikanska marknaden!? Mina äldre WoD-böcker hade ju kvinnliga könsorgan med huggtänder och andra roligheter, även svastikor i någon produkt om jag inte minns helt fel.

Kommentera

Efter lite googlande så tror jag att det är OneBookShelf/Drivethrurpgs policy som ställer till med saker

Tillägg: Jag visste inte att Drivethrurpg och Rpgnow båda ägs av OneBookShelf:

http://oneblogshelf.blogspot.com/201...nt-policy.html

Last edited by Grisodlar'n; 15 June 2018, 16.12.

Kommentera

Jag tar denna storm i ett vattenglas med ro, och inväntar flegmatiskt den hypotetiska svenska utgåvan.
                      I mina visioner är den så obscen att Allan Rubin klöser sig upp ur sin grav* för att skriva arga insändare.

* Ja, jag är medveten om att han släppte en bok om hasch så sent som 2014 och antagligen fortfarande lever. Men jag föredrar att se honom som medialt död.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
                        Jag tar denna storm i ett vattenglas med ro, och inväntar flegmatiskt den hypotetiska svenska utgåvan.
                        I mina visioner är den så obscen att Allan Rubin klöser sig upp ur sin grav* för att skriva arga insändare.

* Ja, jag är medveten om att han släppte en bok om hasch så sent som 2014 och antagligen fortfarande lever. Men jag föredrar att se honom som medialt död.

Jo, jag bryr mig egentligen inte heller med tanke på att jag får den ocensurerade versionen då jag var med och backade... Tråkigt dock för de som inte backade antar jag.

Kommentera

En fundering: Om man köper Elysium Special Edition för 75 Euro från Modiphius sida, den dyraste versionen vad jag kan se, är det då den fruktansvärda BLUT UND GAY PENETRATION-versionen eller den trimmade Bobo/Blandsaft-versionen man får?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg
                            En fundering: Om man köper Elysium Special Edition för 75 Euro från Modiphius sida, den dyraste versionen vad jag kan se, är det då den fruktansvärda BLUT UND GAY PENETRATION-versionen eller den trimmade Bobo/Blandsaft-versionen man får?
                            BLUT UND GAY PENETRATION! Bästa namnet på en rollspelsprodukt någonsin!

Kommentera

Varför har man inte kunnat läsa om det här först idag? Har det förekommit i nyhetsbrev eller nåt? Jag tycker det har varit helt tyst kring Kult sedan pengainsamlingen och några layoutsmakprov? Fan, jag sitter och blir nästan arg här. Det är precis samma känsla jag hade när man var ynge och väntade på filmsläpp i Sverige, men man fick läsa att filmen blivit helt sönderklippt av Gunnel Arrbäcks kohorter. Nu finns det ju desvärre ingen Gula tidningen där man kan köpa en oklippt, grynig VHS-kopia av Kult Divinity Lost.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg
                                Varför har man inte kunnat läsa om det här först idag? Har det förekommit i nyhetsbrev eller nåt? Jag tycker det har varit helt tyst kring Kult sedan pengainsamlingen och några layoutsmakprov?
                                Tja, de har gjort kontinuerliga uppdateringar på kickstartersidan:

https://www.kickstarter.com/projects...me-rpg/updates

De flesta uppdateringar där är tillgängliga för alla, dvs. inte bara backers.

Så nej, jag tycker inte att det går att säga att det varit "helt tyst".

Å andra sidan har jag jättesvårt att fatta varför det skulle vara så enormt viktigt att vissa illustrationer är av en specifik version. Hade jag inte pröjsat extra för att få ett snyggt omslag i kickstartern så hade jag erbjudit mig att byta min "ocensurerade" utgåva mot någon annans bok. Mig kvittar det nämligen, jag måste inte nödvändigtvis ha explicita bilder i mina spel för att de ska vara bra.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by Wulffiss, Idag, 10.19
                                0 responses
                                6 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Wulffiss  
                                Started by Måns, Igår, 16.31
                                17 responses
                                263 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Måns
                                av Måns

Started by ceruleanfive, 26 November 2018, 10.48
                                58 responses
                                1.112 visningar
                                6 gillar
                                Senaste inlägg ceruleanfive  
                                Started by entomophobiac, Igår, 11.08
                                3 responses
                                148 visningar
                                3 gillar
                                Senaste inlägg entomophobiac  
                                Started by Måns, 01 April 2019, 10.38
                                9 responses
                                583 visningar