Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

KULT - Divinity Lost

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, 28 February 2018, 09.48
305 responses
15.505 visningar
14 gillar
Henke
av Henke

Skapad av anth, Idag, 09.34
16 responses
198 visningar
0 gillar
Bolongo
av Bolongo

Skapad av Mundo, 15 January 2018, 17.59
22 responses
564 visningar
1 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av RedMoon, 02 July 2018, 15.21
2 responses
72 visningar
2 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av krank, Idag, 10.46
0 responses
13 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Idag, 10.45
0 responses
20 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, 09 July 2018, 21.57
16 responses
302 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
130 responses
4.873 visningar
13 gillar
Khan
av Khan

Skapad av krank, 09 July 2018, 21.58
2 responses
57 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Henke, 30 June 2018, 07.29
49 responses
1.356 visningar
0 gillar
Sponny
av Sponny

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
    1. Det är inte fult att klaga. Om man inte gör det på ett fult sätt.
    2. Om någon inte klagar med dig så innebär det inte att de är "fanboys" som tycker att det är fult att klaga.

Snälla, sluta angripa personer. Argumentera för vad ni nu tycker är fel men tillskriv inte de som tycker annorlunda åsikter som ni själva hittar på.
    När jag sa ”fanboys” så menade jag ingen på forumet. Jag vet inte ens om någon på forumet har uttryckt åsikter som ens liknar det jag anser vara ”fanboyism” då det enligt mig är ett accepterande och försvarande av ett företag eller liknande entitet utan reservationer eller kritiskt tänkande. Jag håller inte med alla här på forumet men tycker inte någon av dem varit en ”fanboy”. Dock finns det ”fanboys” bland de som kommenterar på de olika kickstarter-projekten och jag tror inte sådant sätt att agera leder till något positivt.

Samtidigt håller jag med dig i att spy galla inte är produktivt, konstruktiv kritik däremot är betydligt bättre och förhoppningsvis lyssnar mottagaren när sådan framförs.

Hoppas jag förtydligat mitt sätt att se på saken nu.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
      Hoppas jag förtydligat mitt sätt att se på saken nu.
      Ja. Ber om ursäkt. Jag hade lite förutfattade meningar där. Tack för att du tog mitt inlägg på ett bra sätt! :)

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Ja. Ber om ursäkt. Jag hade lite förutfattade meningar där. Tack för att du tog mitt inlägg på ett bra sätt! :)
        Ingen fara, mitt rykte har jag ju skapat själv och det är inte konstigt att tolka det jag skrev som någon form av påhopp på andra forumiter. Upptäckte det själv när du påpekade det och det var bra då det gav mig en möjlighet att förklara vad jag egentligen menade.

Kommentera

• Nu har jag inte läst HELA tråden, bara försökt följa diverse konversationsflöden, och här är vad jag har att säga:
          Min åsikt är att Helmgast har varit sjukt öppna om förseningar. Det händer med nästan alla Kickstarters, och av skäl andra tagit upp (projektsponsring, inte förbeställning, etc), så anser jag det helt rimligt och acceptabelt med förseningar så länge backers är uppdaterade. Tesla Modell 3 är också försenad :) Ja det suger, men i slutändan så är det bara att vara tålmodig. Tycker jag då.

Angående spelets ton: Jag har bingeläst hela boken och tagit in varje illustration, och i min åsikt hamrar texterna in existensiell skräck, paranoia och hotfull stämning på typ varje sida. Bilderna är groteska och visst, man kan kalla det barnsligt om man vill, men i kombination med de (i mina ögon, som en okunnig alleman) väldigt välskrivna texterna passar demonkukarna in. Jag ser ingen särskild disconnect. Bilderna i Inferno-kapitlet är bland de bästa! Värt att veta är att jag aldrig spelat eller läst först Kult och dömer KDL som en egen produkt.

Jag ser fram emot att ha den tryckta produkten, både Metropolisutgåvan och Nakenbröst-boken. Så om ni vill ha en Helmgast-fanboy att tjafsa med så finns jag tillgänglig, haha. :)
          Last edited by Kraetyz; 19 June 2018, 23.24.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Kraetyz Visa inlägg
            Nu har jag inte läst HELA tråden, bara försökt följa diverse konversationsflöden, och här är vad jag har att säga:
            Min åsikt är att Helmgast har varit sjukt öppna om förseningar. Det händer med nästan alla Kickstarters, och av skäl andra tagit upp (projektsponsring, inte förbeställning, etc), så anser jag det helt rimligt och acceptabelt med förseningar så länge backers är uppdaterade. Tesla Modell 3 är också försenad :)

Angående spelets ton: Jag har bingeläst hela boken och tagit in varje illustration, och i min åsikt hamrar texterna in existensiell skräck, paranoia och hotfull stämning på typ varje sida. Bilderna är groteska och visst, man kan kalla det barnsligt om man vill, men i kombination med de (i mina ögon, som en okunnig alleman) väldigt välskrivna texterna passar demonkukarna in. Jag ser ingen särskild disconnect. Bilderna i Inferno-kapitlet är bland de bästa! Värt att veta är att jag aldrig spelat eller läst först Kult och dömer KDL som en egen produkt.

Jag ser fram emot att ha den tryckta produkten, både Metropolisutgåvan och Nakenbröst-boken. Så om ni vill ha en Helmgast-fanboy att tjafsa med så finns jag tillgänglig, haha. :)
            Bra sagt! Är själv grymt taggad att få min ocensurerade Nakenbröst-bok! Jag spelade inte original-Kult enormt mycket och som SL hade jag alltid svårt att förstå exakt vad spelet gick ut på. Det nya Kult väcker betydligt fler tankar och kampanjideer i mig. Det svåra blir nog främst att dra ut på skräckens ”klimax” då det finns så enormt många coola entiteter att använda som inflytande över händelser. Någon gång vill man ju som SL att även spelarna ska stå öga mot öga med någon av de coola änglarna eller liknande då jag är av åsikten att finns en sak i ett rollspel så bör den också användas.

Det är därför jag har så svårt att se folk som spelar tex Trudvang och samtidigt hatar folk som har med Drakar som fiender.
            Last edited by Minimoni; 19 June 2018, 23.28.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av anth Visa inlägg
              En "ärlig" Kickstarter borde ha en text i stil med:

Många kickstarters borde även ha med:
              (dock kanske inte KULT, eftersom det inte stämmer in på Helmgast)
              Middersmark, det senaste Torchbearer-projektet har följande på sin kickstarter:

”Risks & Challenges

This book will cost more to create than expected. Production will be delayed multiple times. There will be shipping problems. Something unforeseen will happen that will jeopardize the entire production.

If you are comfortable with these risks, please back our project.

We will deliver the books to you. We always do.”

:D

Kommentera

• Som backer bryr jag mig inte nämnvärt om förseningen. Det vet man ju att de händer. Dock skrattar jag hela vägen till mailen när jag såg att alla tuttälskarna/yttrandefrihetälskarna/tittaräregdy som inte backat missar bröna.
                Tycker förövrigt att ni skulle ha kukmonstret på framsidan.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Cassius Visa inlägg
                  Tycker förövrigt att ni skulle ha kukmonstret på framsidan.
                  Vilket av dem?

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg
                    Hur det känns när min tråd där jag vill diskutera en KULT-kampanj får 0 svar på 14 dagar medan tråden där vi diskuterar snoppar och kickstarters funktion får 11 sidor efter hälften antal dagar.
                    Jag kan inte ens hitta en tråd om nån kultkampanj?
                    Last edited by Rymdhamster; 20 June 2018, 17.54.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
                      Jag kan inte ens hitta en tråd om nån kultkampanj?
                      Ta-daa!

Kommentera

• Man kanske kan säga att frågan i min originalpost svävade ut i lite allt möjligt :-)

Kommentera

• Fick just mail från de där moidopus. Visade sig att även vi vanliga icke-backers får den ocensurerade pdfen. Hurra kanske.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                            Jag fick svar från Helmgast på Facebook idag. KULT:DL kommer gå att köpa i slutet av 2018 (Bok & PDF). Ocensurerade PDF:er kommer inte att säljas.
                            Ursprungligen skrivet av Brynolf Visa inlägg
                            Fick just mail från de där moidopus. Visade sig att även vi vanliga icke-backers får den ocensurerade pdfen. Hurra kanske.
                            Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
                            Vi övervägde alternativ som att vi hade bägge versionerna tillgängliga direkt via vår webbsida, med global tillgång, men det funkar inte heller när man vill få till vettiga avtal med distributörer, för då blir det en skev konkurrenssituation och skapar osämja. Alternativet att Helmgast skulle köra global distribution själva funkar inte heller då vi inte har den kapaciteten eller kompetensen internt.
                            Jag är så förvirrad.

Kommentera

• BM kan ju ha syftat på pappersböcker. Jag hade inte velat vara bokhandlare och köpa in B-böcker medan författaren sålde A-böckerna själv. Vad gäller PDF-distribution kanske saken är annorlunda.

Kommentera

Arbetar …
                              X