Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad får vi ut av det perfekta life path-systemet?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Beastslayer, 08 October 2018, 21.19
15 responses
522 visningar
5 gillar
LordTengel  
Skapad av Lambendil, 10 October 2018, 21.44
21 responses
417 visningar
3 gillar
Lambendil  
Skapad av Nässe, Igår, 21.05
6 responses
149 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe
 
Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
6 responses
451 visningar
5 gillar
avatarex  
Skapad av krank, 08 October 2018, 20.15
6 responses
133 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av dancodan, Igår, 14.47
4 responses
105 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av .Per., Igår, 22.48
10 responses
129 visningar
0 gillar
cogitare  
Skapad av Förstefadern, 05 October 2018, 13.54
8 responses
735 visningar
5 gillar
Förstefadern  
Skapad av Mundo, 15 January 2018, 17.59
25 responses
690 visningar
1 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av .Per., Igår, 23.03
0 responses
38 visningar
0 gillar
.Per.
av .Per.
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av olaberg Visa inlägg
    I system där figurer sällan överlever borde man kunna ha livsvägval i efterhand i takt med att man utvecklas. Varje förbättring ger också en ledtråd om det förflutna.
    Fantastisk idé!!

    Kommentera


    • #17
      Jag har ganska länge gillat Travellers sätt att så fram karaktären, vilket försås är ett "life path" system. Men det är inte för i mina äldre dagar som jag fått prova på det i skarpt läge. Jag har startat och spellett 2 st Traveller kampanjer. Av de spelare som gjort karaktärer så har det varit övervägande positivt. Den första gruppen var dessutom ganska nya rollspelare, och de var nog mest de som mest gillade systemet.

      Jag har även provat göra karaktär i Mutant Chronicles, och om jag inte missminner mig så hade även Fasas Star Trek spel någon typ av "life path" system. Jag kan hålla med om vad som sagts förr. Man får om inte annat en röd tråd till en bakgrund.

      /H

      Kommentera

      Arbetar …
      X