Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad får vi ut av det perfekta life path-systemet?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
8 responses
123 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
9 responses
388 visningar
6 gillar
God45
av God45
 
Skapad av PalMer, Igår, 21.43
0 responses
52 visningar
0 gillar
PalMer
av PalMer
 
Skapad av Svarte Faraonen, 18 September 2018, 23.31
22 responses
759 visningar
4 gillar
Vimes
av Vimes
 
Skapad av God45, Igår, 00.04
8 responses
474 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.24
1 response
33 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Anthrox, 14 July 2018, 21.38
2 responses
312 visningar
6 gillar
Anthrox
av Anthrox
 
Skapad av Beastslayer, 20 September 2018, 22.10
0 responses
144 visningar
0 gillar
Beastslayer  
Skapad av acke, 19 September 2018, 12.19
6 responses
239 visningar
12 gillar
acke
av acke
 
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
160 responses
6.261 visningar
14 gillar
Jocke
av Jocke
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av olaberg Visa inlägg
    I system där figurer sällan överlever borde man kunna ha livsvägval i efterhand i takt med att man utvecklas. Varje förbättring ger också en ledtråd om det förflutna.
    Fantastisk idé!!

    Kommentera


    • #17
      Jag har ganska länge gillat Travellers sätt att så fram karaktären, vilket försås är ett "life path" system. Men det är inte för i mina äldre dagar som jag fått prova på det i skarpt läge. Jag har startat och spellett 2 st Traveller kampanjer. Av de spelare som gjort karaktärer så har det varit övervägande positivt. Den första gruppen var dessutom ganska nya rollspelare, och de var nog mest de som mest gillade systemet.

      Jag har även provat göra karaktär i Mutant Chronicles, och om jag inte missminner mig så hade även Fasas Star Trek spel någon typ av "life path" system. Jag kan hålla med om vad som sagts förr. Man får om inte annat en röd tråd till en bakgrund.

      /H

      Kommentera

      Arbetar …
      X