Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad får vi ut av det perfekta life path-systemet?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Flanellkatt, 11 February 2019, 05.26
191 responses
12.160 visningar
2 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av entomophobiac, 15 February 2019, 16.40
100 responses
2.027 visningar
2 gillar
Swedish Chef  
Skapad av clarence redd, Igår, 20.12
3 responses
89 visningar
4 gillar
clarence redd  
Skapad av Sysp, Igår, 22.33
1 response
72 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av michael, Igår, 10.00
23 responses
287 visningar
0 gillar
Oldtimer  
Skapad av God45, Igår, 20.04
2 responses
115 visningar
1 gillar
slanfan
av slanfan
 
Skapad av ceruleanfive, 15 February 2019, 11.45
6 responses
117 visningar
2 gillar
Arrikir
av Arrikir
 
Skapad av God45, 15 February 2019, 19.35
20 responses
537 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av krank, Igår, 11.43
1 response
44 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av krank, 11 February 2019, 22.42
12 responses
296 visningar
0 gillar
Khan
av Khan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av olaberg Visa inlägg
    I system där figurer sällan överlever borde man kunna ha livsvägval i efterhand i takt med att man utvecklas. Varje förbättring ger också en ledtråd om det förflutna.
    Fantastisk idé!!

    Kommentera


    • #17
      Jag har ganska länge gillat Travellers sätt att så fram karaktären, vilket försås är ett "life path" system. Men det är inte för i mina äldre dagar som jag fått prova på det i skarpt läge. Jag har startat och spellett 2 st Traveller kampanjer. Av de spelare som gjort karaktärer så har det varit övervägande positivt. Den första gruppen var dessutom ganska nya rollspelare, och de var nog mest de som mest gillade systemet.

      Jag har även provat göra karaktär i Mutant Chronicles, och om jag inte missminner mig så hade även Fasas Star Trek spel någon typ av "life path" system. Jag kan hålla med om vad som sagts förr. Man får om inte annat en röd tråd till en bakgrund.

      /H

      Kommentera

      Arbetar …
      X