Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad får vi ut av det perfekta life path-systemet?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Gurgeh, Idag, 13.58
6 responses
72 visningar
0 gillar
Rickard
av Rickard
 
Skapad av Lind, Idag, 08.56
3 responses
68 visningar
0 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e
 
Skapad av ceruleanfive, Idag, 12.38
3 responses
17 visningar
0 gillar
ceruleanfive  
Skapad av .Per., 14 October 2018, 22.48
30 responses
485 visningar
0 gillar
.Per.
av .Per.
 
Skapad av Minimoni, 24 September 2018, 15.17
57 responses
1.582 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
Skapad av Svarte Faraonen, Idag, 11.02
4 responses
87 visningar
0 gillar
PalMer
av PalMer
 
Skapad av God45, Idag, 10.09
5 responses
91 visningar
2 gillar
cogitare  
Skapad av anth, 16 October 2018, 12.03
12 responses
289 visningar
2 gillar
CapnZapp  
Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
82 responses
2.651 visningar
2 gillar
God45
av God45
 
Skapad av krank, 15 October 2018, 20.57
3 responses
107 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av olaberg Visa inlägg
    I system där figurer sällan överlever borde man kunna ha livsvägval i efterhand i takt med att man utvecklas. Varje förbättring ger också en ledtråd om det förflutna.
    Fantastisk idé!!

    Kommentera


    • #17
      Jag har ganska länge gillat Travellers sätt att så fram karaktären, vilket försås är ett "life path" system. Men det är inte för i mina äldre dagar som jag fått prova på det i skarpt läge. Jag har startat och spellett 2 st Traveller kampanjer. Av de spelare som gjort karaktärer så har det varit övervägande positivt. Den första gruppen var dessutom ganska nya rollspelare, och de var nog mest de som mest gillade systemet.

      Jag har även provat göra karaktär i Mutant Chronicles, och om jag inte missminner mig så hade även Fasas Star Trek spel någon typ av "life path" system. Jag kan hålla med om vad som sagts förr. Man får om inte annat en röd tråd till en bakgrund.

      /H

      Kommentera

      Arbetar …
      X