Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad får vi ut av det perfekta life path-systemet?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av wilper, 02 February 2018, 07.18
67 responses
2.929 visningar
13 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av talgboll, Idag, 11.07
9 responses
150 visningar
3 gillar
Magnus Seter  
Skapad av ceruleanfive, Idag, 12.31
1 response
69 visningar
0 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Skarpskytten, Igår, 21.58
2 responses
112 visningar
4 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Mannen i skogen, 10 December 2018, 16.36
2 responses
115 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av IcarusDream, Idag, 11.08
0 responses
29 visningar
0 gillar
IcarusDream  
Skapad av lofty, 09 December 2018, 08.32
11 responses
290 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Möller, 09 December 2018, 15.36
8 responses
142 visningar
0 gillar
Möller
av Möller
 
Skapad av Khan, 10 December 2018, 12.54
25 responses
701 visningar
1 gillar
Birkebeineren  
Skapad av Galdermester, 04 December 2018, 17.21
3 responses
125 visningar
0 gillar
Kaigon
av Kaigon
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av olaberg Visa inlägg
    I system där figurer sällan överlever borde man kunna ha livsvägval i efterhand i takt med att man utvecklas. Varje förbättring ger också en ledtråd om det förflutna.
    Fantastisk idé!!

    Kommentera


    • #17
      Jag har ganska länge gillat Travellers sätt att så fram karaktären, vilket försås är ett "life path" system. Men det är inte för i mina äldre dagar som jag fått prova på det i skarpt läge. Jag har startat och spellett 2 st Traveller kampanjer. Av de spelare som gjort karaktärer så har det varit övervägande positivt. Den första gruppen var dessutom ganska nya rollspelare, och de var nog mest de som mest gillade systemet.

      Jag har även provat göra karaktär i Mutant Chronicles, och om jag inte missminner mig så hade även Fasas Star Trek spel någon typ av "life path" system. Jag kan hålla med om vad som sagts förr. Man får om inte annat en röd tråd till en bakgrund.

      /H

      Kommentera

      Arbetar …
      X