Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad får vi ut av det perfekta life path-systemet?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Khan, 18 May 2018, 17.45
17 responses
456 visningar
2 gillar
ceruleanfive  
Skapad av krank, Igår, 10.03
11 responses
123 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Genesis, 14 May 2018, 18.05
7 responses
235 visningar
6 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av runequester, 30 April 2018, 21.23
21 responses
888 visningar
2 gillar
runequester  
Skapad av luddwig, 03 May 2018, 10.06
38 responses
2.663 visningar
1 gillar
Björn den gode  
Skapad av Lukas, 17 May 2018, 12.20
5 responses
213 visningar
0 gillar
Lukas
av Lukas
 
Skapad av krank, Igår, 10.04
1 response
22 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 14.24
11 responses
297 visningar
3 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av gustaf s, 18 May 2018, 20.02
2 responses
116 visningar
0 gillar
gustaf s  
Skapad av anth, Igår, 06.10
3 responses
68 visningar
0 gillar
erikt
av erikt
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av olaberg Visa inlägg
    I system där figurer sällan överlever borde man kunna ha livsvägval i efterhand i takt med att man utvecklas. Varje förbättring ger också en ledtråd om det förflutna.
    Fantastisk idé!!

    Kommentera


    • #17
      Jag har ganska länge gillat Travellers sätt att så fram karaktären, vilket försås är ett "life path" system. Men det är inte för i mina äldre dagar som jag fått prova på det i skarpt läge. Jag har startat och spellett 2 st Traveller kampanjer. Av de spelare som gjort karaktärer så har det varit övervägande positivt. Den första gruppen var dessutom ganska nya rollspelare, och de var nog mest de som mest gillade systemet.

      Jag har även provat göra karaktär i Mutant Chronicles, och om jag inte missminner mig så hade även Fasas Star Trek spel någon typ av "life path" system. Jag kan hålla med om vad som sagts förr. Man får om inte annat en röd tråd till en bakgrund.

      /H

      Kommentera

      Arbetar …
      X