Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Snösaga och Järns klansamhälle

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av anth, Igår, 12.03
5 responses
145 visningar
2 gillar
Rymdhamster  
Skapad av anth, Idag, 10.22
1 response
70 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Swedish Chef, 11 October 2018, 14.38
78 responses
2.396 visningar
2 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Huggsnok, 16 April 2018, 17.27
4 responses
470 visningar
5 gillar
bobbo
av bobbo
 
Skapad av ManU77, Igår, 22.53
2 responses
70 visningar
0 gillar
PalMer
av PalMer
 
Skapad av God45, Igår, 16.18
13 responses
271 visningar
1 gillar
Basilides  
Skapad av Basilides, 09 October 2018, 18.35
6 responses
385 visningar
6 gillar
Basilides  
Skapad av jascon, 14 October 2018, 09.32
7 responses
454 visningar
1 gillar
jascon
av jascon
 
Skapad av Krille, Igår, 11.40
2 responses
164 visningar
4 gillar
Swedish Chef  
Skapad av .Per., 14 October 2018, 22.48
25 responses
409 visningar
0 gillar
Genesis
av Genesis
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Snösaga och Järns klansamhälle

    I mitt fortsatta läsande av Snösaga och den diskussion kring regler som varit här på forumet i en parallell tråd så har jag kikat i Järn-reglerna och börjat fundera kring om Järns klansamhällen skulle vara ett spännande grepp för kampanjen. Att spelgruppen tillsammans skapar en av Vildlands"klaner" som RP är en del av och kanske även relationen mot övriga klaner och får ett tydligt incitament i alla intriger klanerna emellan. Man passar också på att ge färdiga kopplingar till viktiga SLP i kampanjen (som spelarna istället kan få sätta namn på).

    Invändningar? Ytterligare idéer? Intressanta utmaningar/hinder att beakta?

  • #2
    Å andra sidan så behöver man ju inte använda Järn-reglerna för att man vill skapa en ingång i spelet där spelarna skapar en egen klan :-)

    Kommentera


    • #3
      Delen av Järn-boken om hur man skapar klaner har i stort sett ingen koppling till resten av spelets mekanismer. Den går att bryta loss och tillämpa i ett annat spel.

      Kommentera

      Arbetar …
      X