Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Snösaga och Järns klansamhälle

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Henke, 22 September 2018, 15.51
47 responses
1.201 visningar
3 gillar
obak
av obak
 
Skapad av Svarte Faraonen, Idag, 00.41
4 responses
118 visningar
2 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av krank, Idag, 11.30
0 responses
6 visningar
1 gillar
krank
av krank
 
Skapad av McKatla, Idag, 07.28
2 responses
96 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Lambendil, 30 July 2018, 08.32
11 responses
248 visningar
2 gillar
Lambendil  
Skapad av ceruleanfive, Igår, 20.24
6 responses
121 visningar
3 gillar
ceruleanfive  
Skapad av ceruleanfive, 17 September 2018, 09.52
7 responses
126 visningar
3 gillar
ceruleanfive  
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
13 responses
510 visningar
6 gillar
Skarpskytten  
Skapad av .113, Igår, 20.06
6 responses
132 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
19 responses
328 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Snösaga och Järns klansamhälle

    I mitt fortsatta läsande av Snösaga och den diskussion kring regler som varit här på forumet i en parallell tråd så har jag kikat i Järn-reglerna och börjat fundera kring om Järns klansamhällen skulle vara ett spännande grepp för kampanjen. Att spelgruppen tillsammans skapar en av Vildlands"klaner" som RP är en del av och kanske även relationen mot övriga klaner och får ett tydligt incitament i alla intriger klanerna emellan. Man passar också på att ge färdiga kopplingar till viktiga SLP i kampanjen (som spelarna istället kan få sätta namn på).

    Invändningar? Ytterligare idéer? Intressanta utmaningar/hinder att beakta?

  • #2
    Å andra sidan så behöver man ju inte använda Järn-reglerna för att man vill skapa en ingång i spelet där spelarna skapar en egen klan :-)

    Kommentera


    • #3
      Delen av Järn-boken om hur man skapar klaner har i stort sett ingen koppling till resten av spelets mekanismer. Den går att bryta loss och tillämpa i ett annat spel.

      Kommentera

      Arbetar …
      X