Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Snösaga och Järns klansamhälle

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Khan, 18 May 2018, 17.45
17 responses
455 visningar
2 gillar
ceruleanfive  
Skapad av krank, Igår, 10.03
11 responses
123 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Genesis, 14 May 2018, 18.05
7 responses
235 visningar
6 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av runequester, 30 April 2018, 21.23
21 responses
888 visningar
2 gillar
runequester  
Skapad av luddwig, 03 May 2018, 10.06
38 responses
2.663 visningar
1 gillar
Björn den gode  
Skapad av Lukas, 17 May 2018, 12.20
5 responses
213 visningar
0 gillar
Lukas
av Lukas
 
Skapad av krank, Igår, 10.04
1 response
22 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 14.24
11 responses
297 visningar
3 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av gustaf s, 18 May 2018, 20.02
2 responses
116 visningar
0 gillar
gustaf s  
Skapad av anth, Igår, 06.10
3 responses
68 visningar
0 gillar
erikt
av erikt
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Snösaga och Järns klansamhälle

    I mitt fortsatta läsande av Snösaga och den diskussion kring regler som varit här på forumet i en parallell tråd så har jag kikat i Järn-reglerna och börjat fundera kring om Järns klansamhällen skulle vara ett spännande grepp för kampanjen. Att spelgruppen tillsammans skapar en av Vildlands"klaner" som RP är en del av och kanske även relationen mot övriga klaner och får ett tydligt incitament i alla intriger klanerna emellan. Man passar också på att ge färdiga kopplingar till viktiga SLP i kampanjen (som spelarna istället kan få sätta namn på).

    Invändningar? Ytterligare idéer? Intressanta utmaningar/hinder att beakta?

  • #2
    Å andra sidan så behöver man ju inte använda Järn-reglerna för att man vill skapa en ingång i spelet där spelarna skapar en egen klan :-)

    Kommentera


    • #3
      Delen av Järn-boken om hur man skapar klaner har i stort sett ingen koppling till resten av spelets mekanismer. Den går att bryta loss och tillämpa i ett annat spel.

      Kommentera

      Arbetar …
      X