Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Snösaga och Järns klansamhälle

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Flanellkatt, 11 February 2019, 05.26
186 responses
11.948 visningar
2 gillar
Ymir
av Ymir
 
Skapad av Sysp, Igår, 22.33
1 response
44 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av michael, Igår, 10.00
23 responses
273 visningar
0 gillar
Oldtimer  
Skapad av God45, Igår, 20.04
2 responses
101 visningar
1 gillar
slanfan
av slanfan
 
Skapad av clarence redd, Igår, 20.12
1 response
66 visningar
2 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av ceruleanfive, 15 February 2019, 11.45
6 responses
116 visningar
2 gillar
Arrikir
av Arrikir
 
Skapad av entomophobiac, 15 February 2019, 16.40
97 responses
1.982 visningar
2 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av God45, 15 February 2019, 19.35
20 responses
530 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av krank, Igår, 11.43
1 response
41 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av krank, 11 February 2019, 22.42
12 responses
295 visningar
0 gillar
Khan
av Khan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Snösaga och Järns klansamhälle

    I mitt fortsatta läsande av Snösaga och den diskussion kring regler som varit här på forumet i en parallell tråd så har jag kikat i Järn-reglerna och börjat fundera kring om Järns klansamhällen skulle vara ett spännande grepp för kampanjen. Att spelgruppen tillsammans skapar en av Vildlands"klaner" som RP är en del av och kanske även relationen mot övriga klaner och får ett tydligt incitament i alla intriger klanerna emellan. Man passar också på att ge färdiga kopplingar till viktiga SLP i kampanjen (som spelarna istället kan få sätta namn på).

    Invändningar? Ytterligare idéer? Intressanta utmaningar/hinder att beakta?

  • #2
    Å andra sidan så behöver man ju inte använda Järn-reglerna för att man vill skapa en ingång i spelet där spelarna skapar en egen klan :-)

    Kommentera


    • #3
      Delen av Järn-boken om hur man skapar klaner har i stort sett ingen koppling till resten av spelets mekanismer. Den går att bryta loss och tillämpa i ett annat spel.

      Kommentera

      Arbetar …
      X