Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Snösaga och Järns klansamhälle

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Inkognito, 14 November 2018, 20.46
5 responses
266 visningar
2 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av ceruleanfive, 26 November 2018, 09.48
5 responses
120 visningar
6 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Khan, Idag, 12.54
17 responses
247 visningar
1 gillar
Gurgeh
av Gurgeh
 
Skapad av Rickard, 02 August 2018, 18.13
23 responses
902 visningar
9 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av Mannen i skogen, Idag, 16.36
0 responses
27 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
3 responses
196 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av God45, 27 March 2018, 21.04
88 responses
4.731 visningar
12 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Minion X, Idag, 00.50
4 responses
160 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 09.29
4 responses
439 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av buenaventura, 23 November 2018, 13.15
8 responses
173 visningar
0 gillar
buenaventura  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Snösaga och Järns klansamhälle

    I mitt fortsatta läsande av Snösaga och den diskussion kring regler som varit här på forumet i en parallell tråd så har jag kikat i Järn-reglerna och börjat fundera kring om Järns klansamhällen skulle vara ett spännande grepp för kampanjen. Att spelgruppen tillsammans skapar en av Vildlands"klaner" som RP är en del av och kanske även relationen mot övriga klaner och får ett tydligt incitament i alla intriger klanerna emellan. Man passar också på att ge färdiga kopplingar till viktiga SLP i kampanjen (som spelarna istället kan få sätta namn på).

    Invändningar? Ytterligare idéer? Intressanta utmaningar/hinder att beakta?

  • #2
    Å andra sidan så behöver man ju inte använda Järn-reglerna för att man vill skapa en ingång i spelet där spelarna skapar en egen klan :-)

    Kommentera


    • #3
      Delen av Järn-boken om hur man skapar klaner har i stort sett ingen koppling till resten av spelets mekanismer. Den går att bryta loss och tillämpa i ett annat spel.

      Kommentera

      Arbetar …
      X