Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Finns det någon i Sverige som skapar rollspel på heltid?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av wilper, 16 September 2018, 16.04
48 responses
1.160 visningar
1 gillar
Dimfrost  
Skapad av Henke, Igår, 15.51
15 responses
369 visningar
2 gillar
Dimfrost  
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
10 responses
446 visningar
6 gillar
God45
av God45

Skapad av Snow, Igår, 11.25
1 response
66 visningar
0 gillar
Tre solar  
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
14 responses
212 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av .113, Igår, 20.03
7 responses
106 visningar
0 gillar
Inkognito  
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.24
3 responses
62 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Platon, 15 August 2018, 14.26
30 responses
946 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av Bifur, 26 August 2018, 14.17
5 responses
205 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av Bifur, 21 December 2017, 13.47
28 responses
1.136 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Samtliga delägare i Helmgast har andra jobb som får ses som respektives huvudnäring. Däremot har vi ett flertal individer som kan ses som anställda i olika former, men ingen av dessa är i Sverige. För KULT: Divinity Lost så bygger vi upp ett stort internationellt nätverk med skribenter och illustratörer och jag vet att vissa av dessa försörjer sig på arbetet vi lägger hos dem. KULT blir vår största satsning, där flera moduler är under skapande för att se till att det finns ett ständigt flöde av tillbehör till spelet, post-launch. Dessutom kommer spelet att översättas till upp mot 10 andra språk.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
      Dessutom kommer spelet att översättas till upp mot 10 andra språk.
      • Engelska
      • Franska
      • Tyska
      • Spanska
      • ?
      Vore ju fantastiskt kul om svenska rollspel kan sprida sig längre än så?
      • ​Hindi?
      • Mandarin?
      • Japanska?
      • Ryska?
      Hur som helst ser det ut som att Kult: DL kommer att bli det största svenska spelet genom tiderna! Och det är coolt!!

Kommentera

Jag och antal svenska kollegor jobbar på White Wolf, som numera är svenskt. Anställda på heltid. På Västmannagatan jobbar 4 svenskar, en amerikan och en spanjor med spelet, (... plus frilansare och tidsbegränsade kontraktsanställda, främst i USA, men även på annan ort).
        Last edited by Arfert; 07 April 2018, 21.54.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Arfert Visa inlägg
          Jag och antal svenska kollegor jobbar på White Wolf, som numera är svenskt. Anställda på heltid. På Västmannagatan jobbar 4 svenskar, en amerikan och en spanjor med spelet, (... plus frilansare och tidsbegränsade kontraktsanställda, främst i USA, men även på annan ort).
          Det är så sjukt konstigt att WW är svenskt numera, så jag glömmer alltid bort er.

/Magnus

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Magnus Seter Visa inlägg

Det är så sjukt konstigt att WW är svenskt numera, så jag glömmer alltid bort er.

/Magnus
            Framför allt är det sjukt coolt 😎

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
              Hur mycket tjänade egentligen Ä-spel på rollspel? Var inte deras stora kassako de bredare brädspelen som kom via sidobolag, tex. Rappakalja och liknande? Eller har jag fått den delen om bakfoten?
              I den fina stora gröna boken nämns att det var kortspel, typ Doomtrooper, som tjänade in överlägset mest pengar. Vet inte var jag lagt boken, så kan inte citera ordagrannt, men det var inga siffror nämnda heller utan bara just den poängen.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
                • Engelska
                • Franska
                • Tyska
                • Spanska
                • ?
                Vore ju fantastiskt kul om svenska rollspel kan sprida sig längre än så?
                • ​Hindi?
                • Mandarin?
                • Japanska?
                • Ryska?

Hur som helst ser det ut som att Kult: DL kommer att bli det största svenska spelet genom tiderna! Och det är coolt!!
                Jag är 90% säker på att både MÅ0, Coriolis och Symbaroum har översatts till brasiliansk portugisiska. Det borde vara en lågoddsare även för Kult, i min mening.

Men jag skulle gärna se den listan på de tio språken. Det låter hur coolt som helst. :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Arfert Visa inlägg
                  jo, men hur mycket av inkomsterna kommer faktiskt från bordsrollspel? Lär inte White Wolfs stora grej framöver bli datorspel i olika former?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg

Jag är 90% säker på att både MÅ0, Coriolis och Symbaroum har översatts till brasiliansk portugisiska. Det borde vara en lågoddsare även för Kult, i min mening.

Men jag skulle gärna se den listan på de tio språken. Det låter hur coolt som helst. :)
                    Symbaroum har även översatts till italienska så jag gissar att det bör vara med bland de hypotetiska tio språken?

Kommentera

Äventyr ska ju släppas på engelska. Det tror jag kan skapa lite jobbtillfällen för de inblandade där.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Ymir Visa inlägg

jo, men hur mycket av inkomsterna kommer faktiskt från bordsrollspel? Lär inte White Wolfs stora grej framöver bli datorspel i olika former?
                        Intäkterna kommer från massa ställen, men rollspelen är det vi lägger absolut mest tid på. Vad intäkterna blir vet vi inte förrän nya Vampire finns i butik.

Kommentera

Fantasy! Finns på engelska, och släpps i Brasilien i år, bägge i tryckt form.

Kommentera

Arbetar …
                          X