Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad är den yngsta/äldsta rollperson du spelat?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, Idag, 00.04
7 responses
342 visningar
0 gillar
Björn den gode  
Skapad av Svarte Faraonen, 18 September 2018, 23.31
21 responses
675 visningar
4 gillar
Swedish Chef  
Skapad av Anthrox, 14 July 2018, 21.38
2 responses
291 visningar
6 gillar
Anthrox
av Anthrox

Skapad av Beastslayer, Igår, 22.10
0 responses
114 visningar
0 gillar
Beastslayer  
Skapad av acke, 19 September 2018, 12.19
6 responses
235 visningar
12 gillar
acke
av acke

Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
160 responses
6.248 visningar
14 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Brynolf, 20 August 2018, 15.03
8 responses
343 visningar
1 gillar
Brynolf
av Brynolf

Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
6 responses
322 visningar
5 gillar
God45
av God45

Skapad av Lind, 19 September 2018, 07.30
2 responses
52 visningar
2 gillar
Lind
av Lind

Skapad av Eon42, 12 September 2018, 14.08
3 responses
241 visningar
0 gillar
LordTengel  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
    3000+ årig vampyr om vi räknar sådant.

Mina spelarkaraktärer brukar annars ligga norr om 40 om de är normala människor. 70 års åldern är nog högst. Spelade 16 i D&D där konceptet var att alla var 16. Spelad en realistisk 16 åring och irriterade alla :p
    Look. Vill man sälja folk till slavhandlare så får man acceptera att dina good/neutral buddies blir irriterade på dig. :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg

Look. Vill man sälja folk till slavhandlare så får man acceptera att dina good/neutral buddies blir irriterade på dig. :)
      Jag blev inte betald av de snälla killarna och slaveri var lagligt! Vad hade du gjort som en 16-årig tjej med trasiga hemförhållanden, en vagabondiserande livsstil och en historia av både våld och missbruk? :p

Kommentera

Äldst, bortsett från alv i Tolkiens Midgård, var en 63-årig polis med märklig synförmåga i en Stockholmsbaserad GURPS Wildcards-kampanj.

Yngst var en 25-årig dekadent och landsflyktig brittisk adelsman i en spaghetti-western-kampanj.

Kommentera

Yngst är en tolvåring i Ur varselklotet. I DoD1 står det för övrigt i reglerna (nåja, erratan) att alla börjar som 16-åringar. Äldst mest påtagligt är nog en alv jag spelade i Millennium; jag minns att hon och en bekant drake hade rätt grava problem med att acceptera att det inte fortfarande var 1800-tal (eller åtminstone 1800-tal; det var mycket snack om preussare hit och dit). Däremot vet jag inte om jag spelat så många fysiskt åldrade rollpersoner. Intressant.

Kommentera

Herregud, man har ju spelat hundratals rollpersoner under åren. Hur gamla är ungarna i Montsegur? 8? Något sådant. Och uråldriga väsen och mångtusenåriga vampyrer har man väl spelat ett antal gånger. Pensionärer också, för den delen. Minns en bra omgång Best Friends om östermalmstanter på ålderdomshem, men jag var nog SL då.

Kommentera

yngst var en 14-årig tjej i en one-shot som var ett sidospår till vår Dresden Files kampan (karaktären med vänner kom tillbaka senare och hade då en del kraft). Äldst var (om man ser till människor) en 80-årig gammal häxa i ett AD&D-scenario på BSK för massor med år sedan.

Kommentera

Arbetar …
              X