Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

System för "Nation managing"

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Svarte Faraonen, Idag, 00.41
0 responses
1 view
0 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av Henke, 22 September 2018, 15.51
39 responses
936 visningar
3 gillar
krank
av krank

Skapad av .113, Igår, 20.06
4 responses
86 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
19 responses
303 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Snow, 22 September 2018, 11.25
2 responses
104 visningar
0 gillar
Snow
av Snow

Skapad av Henke, Igår, 21.47
0 responses
22 visningar
0 gillar
Henke
av Henke

Skapad av ceruleanfive, Igår, 20.24
4 responses
70 visningar
2 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 12.21
11 responses
150 visningar
2 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av wilper, 16 September 2018, 16.04
49 responses
1.262 visningar
1 gillar
Owlbearpig  
Skapad av Mekanurg, Igår, 13.30
0 responses
67 visningar
4 gillar
Mekanurg  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• System för "Nation managing"

Tjena alla på forat. Jag tänkte köra en lite med "brädspelsaktig" kampanj för ett antal spelare, förmodligen genom roll20, där alla spelare kontrollerar en [faction/nation/whatever] som tar del i ett inbördeskrig. Spelarna kommer att få ett antal rundor varje vecka och fokuset kommer vara på att utveckla sitt land, kriga mot sina grannar, knyta oheliga allianser, ta hand om politiska motsättningar i sina egna domäner, etc. allt medan spelarna representerar sin karaktär som är ett slags nationsöverhuvud.

Nu behöver jag hjälp med att hitta ett system för detta. Jag kikade runt och hittade ORE - REIGN men jag tyckte att systemet var ganska så... dåligt, dels på grund av hur siffrorna fungerade för Companies, och dels rent mekaniskt med hur och vad du rullar.

Spelet behöver inte bara överdrivet avancerat, men det får inte vara helt regellöst heller.

Systemet ska helst kunna täcka koncept som "Jag vill ha en armé i öst och en i syd, jag vill handla med utlänningarna för att tjäna ihop mer stålar och stålarna vill jag använda för att bygga bättre vägar".

Några idéer?

Har du kollat på Svavelvinters skuggspel. Tror det kan vara en bra grund, som jag minns det har man ett gäng agenter/armeer som man kan flytta runt och göra olika handlingar med.

Kommentera

Burning wheel kanske?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Swedish Chef Visa inlägg
        Har du kollat på Svavelvinters skuggspel. Tror det kan vara en bra grund, som jag minns det har man ett gäng agenter/armeer som man kan flytta runt och göra olika handlingar med.
        Jag känner till det, och medan det hanterar att sno bitar av kontroll för varandra så finns det inte så mycket regler för korroption i det egna landet, politiska stridigheter, etc. Ett Svavelvinter system med bara lite mer avancerade regler hade kanske fixat det. Kan vara värt att homebrewa lite...

Kommentera

Ursprungligen skrivet av phastari Visa inlägg
          Burning wheel kanske?
          Jag har hört en del om det, men spelet finns inte att tillgå i PDF, så det får jag hoppa på, tyvärr.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg

Jag känner till det, och medan det hanterar att sno bitar av kontroll för varandra så finns det inte så mycket regler för korroption i det egna landet, politiska stridigheter, etc. Ett Svavelvinter system med bara lite mer avancerade regler hade kanske fixat det. Kan vara värt att homebrewa lite...
            Jo var lite så jag mindes, är nog en homebrew som du omber behöva göra tänker jag.

Kommentera

Arbetar …
            X