Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Slut på snacksandet!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Brynjard, 18 August 2018, 13.19
22 responses
480 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av krank, 13 August 2018, 13.37
2 responses
82 visningar
0 gillar
Khan
av Khan

Skapad av RasmusL, 15 August 2018, 00.51
94 responses
3.029 visningar
1 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
60 responses
899 visningar
3 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Björn Wärmedal, 16 August 2018, 16.46
25 responses
501 visningar
2 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Mr&MrsTrolls, Igår, 13.46
2 responses
47 visningar
0 gillar
Mr&MrsTrolls  
Skapad av Björn Wärmedal, 18 August 2018, 15.38
4 responses
66 visningar
5 gillar
IcarusDream  
Skapad av Tant Ragnar, 18 August 2018, 16.30
9 responses
301 visningar
24 gillar
Magnus Seter  
Skapad av shirian, 18 August 2018, 15.19
4 responses
137 visningar
5 gillar
anth
av anth

Skapad av lilonjo, 07 May 2018, 02.12
24 responses
1.088 visningar
3 gillar
Svarte Faraonen  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Drick vatten, snacksa inget. Snacks kan man vänja av sig. Vid långa pass: ta en paus å ät nåt vettigt.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Slutade med alkohol fullständigt för ungefär 12 år sedan. :-)
      Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
      Jag vet inte om man kan kalla 5-7 öl per år för att ha slutat fullständigt. Men det är den nivån jag hållt mig på i 10 år.
      Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg

Skönt att veta att det finns lite fler som valt bort alkoholen i hobbyn. När den diskussionen kommer upp känner jag mig oftast ohyggligt ensam.
        QFT. Inte druckit en droppe sen 2014 och ja, man kan känna sig lite som en udda fågel i detta avlånga land. Rollspel är iaf schysst för att det känns som en social hobby där man inte måste dricka för att va med.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg

QFT. Inte druckit en droppe sen 2014 och ja, man kan känna sig lite som en udda fågel i detta avlånga land. Rollspel är iaf schysst för att det känns som en social hobby där man inte måste dricka för att va med.
          En av ytterst få jag har märkt där det är okej att säga "Jag vill inte att det finns alkohol med" och folk respekterar det. Min värsta mardröm i frågan vore att alkohol blev tillåtet på svenska konvent. Då skulle jag nog stanna hemma.

Apropå det, som tangent till vad tråden egentligen handlar om: Vad är det optimala att snaska på under ett pass på konvent?

Kommentera

[QUOTE=Khan;n276407Apropå det, som tangent till vad tråden egentligen handlar om: Vad är det optimala att snaska på under ett pass på konvent?[/QUOTE]

One bag of chips to rule them all!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg

Det händer om vi spelar kväll på helger att några av spelarna tar en öl/whiskey, men det är inget som hittills stört mig något speciellt.

För egen del var valet att avstå ett vägskäl när jag förr i tiden jobbade med nattklubbsarrangemang och alkohol var "en förmån". Hade jag valt andra vägen hade det förmodligen inte slutat speciellt bra :-)

Kommentera

Arbetar …
              X