Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Kickstartern Stormlands till Trudvang Chronicles

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
36 responses
651 visningar
3 gillar
Rymdhamster  
Skapad av RedMoon, 11 August 2018, 16.15
4 responses
93 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Spitfire, Idag, 13.18
2 responses
27 visningar
2 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Platon, Igår, 21.25
4 responses
126 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av skraku, 12 August 2018, 14.01
23 responses
775 visningar
1 gillar
LordXaras  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
143 responses
5.461 visningar
14 gillar
shirian
av shirian
 
Skapad av Paco, Igår, 20.55
1 response
106 visningar
1 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av krank, 06 August 2018, 10.51
3 responses
150 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 22.32
23 responses
1.589 visningar
7 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av krank, Igår, 13.38
0 responses
21 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av APM Visa inlägg
    Jag tyckte det var ganska tydligt efter att ha läst första spelexemplet i gm boken.
    Ids du kort förklara för mig som inte har läst boken vad som är dåligt i spelexemplet?

    Kommentera


    • #17
      Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

      Ids du kort förklara för mig som inte har läst boken vad som är dåligt i spelexemplet?

      Efter att ha kollat upp det så är det egentligen ett stridsexempel. Men det är alltså ett fyra sidor långt exempel med 4 stridsrundor där 1 person slåss mot 1 troll för att sedan introducera ytterligare 1 person och ytterligare 1 troll och 1 varg i tredje stridsrundan.

      Jag tyckte det blev väldigt tydligt hur komplicerat spelet är och att ifall gruppen vore mer av normalstorlek så hade det inte gått att beskriva i ett exempel. Det är en miljard olika siffror att hålla reda på och massvis med huvudräkning. Visst, det kanske passar vissa spelare men inte mig. Så själva exemplet är alltså inte dåligt i sig. Det enda man kan klaga på är väl att det inte är särskilt representativt för de situationer som kommer uppstå i de flesta spelgrupper.

      Kommentera


      • #18
        Ursprungligen skrivet av APM Visa inlägg
        Jag tyckte det blev väldigt tydligt hur komplicerat spelet är... Det är en miljard olika siffror att hålla reda på och massvis med huvudräkning.
        Tack för svaret. Just komplicerade stridsregler har jag själv väldigt svårt för. Strid borde enligt mig kännas actionfyllt, inte som en mattelektion.

        Kommentera


        • #19
          Ursprungligen skrivet av Evokee Visa inlägg
          På vilket sätt är det bedrövligt?
          Som APM beskriver, det är krångligt helt enkelt. Detta är såklart en smaksak, det är jag medveten om. Det var länge sedan jag läste det nu men jag minns karaktärsskapande som en timme lång föga inspirerande mattelektion där man kämpade med att hålla reda på vad olika förkortningar stod för och vilken av tabellerna som var på vilken sida.
          I övrigt fint, som sagt, och jag gillar Bauer-känslan

          Kommentera

          Arbetar …
          X