Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vad spelar ni?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av talgboll, 26 July 2017, 20.07
68 responses
1.444 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
119 responses
3.801 visningar
0 gillar
Minimoni  
Skapad av krank, Igår, 12.40
2 responses
60 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av zonk, 19 July 2017, 11.07
36 responses
1.164 visningar
0 gillar
RasmusL
av RasmusL

Skapad av Honken, Igår, 19.17
2 responses
101 visningar
1 gillar
krank
av krank

Skapad av centerbord, Igår, 21.06
0 responses
39 visningar
0 gillar
centerbord  
Skapad av Feuflux, 08 August 2017, 20.11
10 responses
300 visningar
1 gillar
anth
av anth

Skapad av RedMoon, 13 August 2017, 08.47
5 responses
315 visningar
10 gillar
Lemur
av Lemur

Skapad av krank, Igår, 12.38
2 responses
20 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av krank, 07 August 2017, 09.53
2 responses
59 visningar
0 gillar
Max Raven  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Spelar just nu:

- DnD5e
    - The One Ring
    ​- Ur Varselklotet
    ​- Whatever Sussy Wants (hemmabygge av LordMarlowe, och ett bra sådant!)

Kommer snart att spela:

- Night's Black Agents

Vill spela:

- Svärd & Svartkonst
    - Kutulu
    - Rotsystem
    - Nerver av Stål
    - Svart av Kval, Vit av Lust
    - Epoch
    - Uppsalasviten
    - Övrig OSR
    ​- KULT: Divinity Lost (när det kommer)

Kommentera

(Grupp 1) The Quiet Year följt av en kort Dungeon World-kampanj. När den är klar blir det Blades In the Dark/Scum and Villainy med delar av Coriolis-settingen. (Grupp 2) Ska precis starta The Veil.

Kommentera

Just nu är det sommarlov men annars spelleder jag en kampanj i Tatters of the King CoC men andra regler, samt testspel av kampanjen till Flodskörden, uppföljaren till Varselklotet. Jag skulle vilja att min och Simons textbaserade-över-nätet kampanj i AW drog igång och jag skulle vilja spela mer, alltså vara spelare, i nästan vilket spel som helst.

Kommentera

Avslutade Symbaroums Väktarens Vrede för några månader sen. Haft uppehåll sedan dess pga nybliven förälder i vår lilla grupp. Ska dock köra något kortare till LotFP med början nu i veckan och efter det påbörja en Corioliskampanj.

Önskar att det fanns tid och möjlighet att testa massor av de spel som står i hyllan, såsom Western 4, Järn, DnD5, SW D6, MÅ0 och Icons.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Nässe Visa inlägg
            Just nu är det sommarlov men annars spelleder jag en kampanj i Tatters of the King CoC men andra regler, samt testspel av kampanjen till Flodskörden, uppföljaren till Varselklotet. Jag skulle vilja att min och Simons textbaserade-över-nätet kampanj i AW drog igång och jag skulle vilja spela mer, alltså vara spelare, i nästan vilket spel som helst.
            Spelar ni vanilla-AW?

Kommentera

Just nu är det paus, men med ojämna intervaller spelar jag

Conan by Modiphius
              D&D 5/Tyranny of Dragons
              Kutulu

Till hösten blir det mindre spel befarar jag, med tanke på nytt jobb och mycket jobb på det jobbet.

---

Jag skulle vilja spela:

AD&D 1st ed.
              Ja, jag VET, det är ett hopplöst system. Men det är ju alla andra också?! Det jag gillar med AD&D är att det tillåter lite roligare karaktärsbygge jämfört med de äldre varianterna som Basic eller Holmes. Sedan gillar jag faktiskt mikroperspektivet på resurshantering när det gäller tex AC v. armor. Lite kan vi väl hålla i huvet? Det blir så där gritty som jag tänker mig Game of Thrones tex: "Äh, här står jag med en Bill-Guisarme och så visar det sig att min motståndare har en rutten tygrustning med läderdetaljer (AC 7) och inte AC 8! Tusan – där gick jag miste om en +1-bonus!"

Jag skulle alltså – knäppt va? – vilja spela AD&D men inte retro-moduler, utan med själva regelverket. Självklart kommer i så fall mycket regler att aldrig användas, utan fokus är på grunden.

Och allt är så snyggt i AD&D.

Modern d20.
              Det här är ett sugigt regelsystem också. Men det duger så bra för allt jag skulle vilja spela.
              Spoiler: 
              För mig uppstår nämligen ett dilemma: Antingen så selar vi ett nytt spel med kloka regler som tar massvis med tid att lära sig och som ändå oftast ställer sig i vägen för upplevelsen, eller så spelar vi med egentligen dåliga regler men som går snabbt att spela med och som låter oss uppleva mycket.

Jag gillar d20-mekaniken: den är enkel att förstå och använda vilket betyder att vi kan lägga tid på annat som att utveckla våra rollpersoner, diskutera hur man ska ta sig in i välbevakade baser, eller vilken politik som egentligen ligger bakom att Prinsessan Xamora vill inkorporera Det Sjunde Stjärnsystemet i sitt imperium. En annan stor fördel är att det är så simpelt skalbart och modulärt: det är kul att bygga gubbe och allt man hittar/köper kan lätt användas för att få bättre chanser att lyckas i framtiden: "Åh, jag hittade ett kikarsikte! Nu har jag +2 på att träffa!". Man blir ju glad!

Och så lånar det sig bra till allt jag gillar: deckarscenarios, skräckscenarios, apokalypsscenarios, framtidsscenarios, krigsscenarios, fantasy (fast då heter det väl D&D 3.X/Pathfinder/D&D 5).

Kult
              Jag väntar ivrigt. Hoppas att det kommer till jul i alla fall!

Kommentera

WOW, kul att se så många svar samt att se att folk spelar så pass mycket olika saker. Tack för svaren!!

Kommentera

Senaste året har jag spelat Järn, Warhammer fantasy roleplay 2nd edition, Star Wars D6, Star Wars: Edge of the Empire, och Mutant 2089.

Som spelledare har det blivit mitt hack av DoD91, Mutant 2089, och nåt slags postapoc-hack av Mutant 2089.

Ser mest fram emot FFGs Genesys, där de tar sitt najsa tärningspöls-system från exvis just Star Wars: Edge of the Empire och gör ett generiskt system för det. Hoppas det blir justa talent trees för fantasy och andra genres oxå!

Kommentera

Just nu har jag fem olika spelgäng igång, som spelar med lite olika intensitet och intervall. Och jag kör Dunder&Drakar med dem allihop.

​P.S. Skall ner till Malmö och hälsa på dottern i morgon och då kan det hända att det blir ett scenario Cthulhu Preludium.

Kommentera

Spelar DnD 3.5 och QuestCore. Och Dunder och Drakar.

Kommentera

Vi har precis avslutat en period av Apocalypse World. Nu har nu vi för avsikt att återvända till ett egenknackat settingoberoende traddspel kallat VARG (Versatile Action Roleplaying Game), för fortsatt speltestande.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Caligo Visa inlägg
                          Och Dunder och Drakar.
                          Jag kan intyga att Caligo har en bad ass gnombard hos mig.

Kommentera

Spelar:
                            * Numenera
                            * Svärd & Stjärnkonst (Svärd & Svartkonst reskinnat som space opera)
                            * Call of Cthulhu

Spelleder inget själv just nu.

Kommentera

Spelar aktivt:
                              Sagospelet Äventyr
                              Mutant 2 (vi har fortfarande samma rollpersoner som vi körde med större delen av nittiotalet)
                              Star Wars D6 (se ovan)
                              Zombiehack och Doctor Whohack av Äventyr
                              Tales of Equestria (även om vi använder våra egna regler har vi kört/kör vi de officiella äventyren)

Vill spela:
                              Ur varselklotet
                              Mutant År noll
                              Western IV

Kommentera

Just nu är det bara Vampire: Requiem som jag spelar, men jag spelleder sedan en Bortom-kampanj och två Leviathan-kampanjer. Sedan är det en massa "kampanjer" som typ spelas en gång om året, men det är för sällan för att räknas.

Kommentera

Arbetar …
                                X