Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Enemy within Guide?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Bifur, 21 April 2018, 14.52
11 responses
291 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Kraetyz, Igår, 12.51
11 responses
220 visningar
0 gillar
Kraetyz
av Kraetyz
 
Skapad av Xanxerxes, Idag, 14.28
0 responses
15 visningar
2 gillar
Xanxerxes  
Skapad av Lerius Doman, 23 May 2018, 23.57
12 responses
223 visningar
1 gillar
Genesis
av Genesis
 
Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 15.24
14 responses
338 visningar
3 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av krank, 22 May 2018, 06.30
4 responses
149 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av zonk, Igår, 21.23
6 responses
76 visningar
0 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Evokee, 30 April 2018, 19.00
6 responses
226 visningar
1 gillar
Hainen
av Hainen
 
Skapad av God45, Igår, 08.08
13 responses
300 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av hällengaming, Igår, 16.17
0 responses
64 visningar
4 gillar
hällengaming  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Enemy within Guide?

    Var hittar jag den bästa infon om hur man ska lägga upp Enemy within kampanjen för att få ut så mycket som möjligt av den och få alla delarna att flyta på utan lösa trådar och långsökta krokar?
    Vi pratar 1:ed versionen.

  • #2
    Den absolut bästa hjälp du kan få är den smått fantastiska The Enemy Within - A Companion som du laddar hem här

    https://awesomeliesblog.wordpress.co...a-companion-2/

    awesomelies är även en underbar blogg dedikerad till WFRP1.

    Kommentera


    • #3
      Grymt! Precis det jag letar efter!
      Tack!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Per Visa inlägg
        Den absolut bästa hjälp du kan få är den smått fantastiska The Enemy Within - A Companion som du laddar hem här

        https://awesomeliesblog.wordpress.co...a-companion-2/

        awesomelies är även en underbar blogg dedikerad till WFRP1.
        Verkar som en najs sajt öht, tack för den! Kan man sätta sig o läsa in sig på lite Warhammer..

        Kommentera


        • #5
          Vad tror ni om att använda Fantasy 3.0 som regler? Skulle det kunna funka?

          Kommentera


          • #6
            Hade nog kört med WFRP 2nd edition. Urskönt system om du frågar mig. Möjligen behöver man husregla insanity lite bara, så man inte blir galen fullt så fort. Men det är nog en smaksak.

            Kommentera


            • #7
              Har aldrig prövat det systemet. Är det lätt att fatta från start?

              Kommentera


              • #8
                Tycker det är straightforward ja. T100-slag mot egenskaper från 1-100, där man tenderar att börja på typ 25-40. Färdigheter som gör dessa slag lite bättre/lättare/utan avdrag. En bunte olika handlingar i strid. Enkelt vapensystem som ändå har lite olika egenskaper för vapnen. Exploderande skadetärningar. Men framförallt har det ett helt episkt yrkes-system för att levla upp, som känns som det mest organiska, mysko och fantastiska system för att bli bättre som jag sett. Skitkul, skitigt, gritty, passar verkligen systemet. Yrkessystemet är imo en stor selling point med WFRP 2e (har inte testat 1e eller 3e får jag dock erkänna, iirc dyker det upp i dem oxå).

                Kommentera


                • #9
                  Det är grymt kul att slumpa fram en RP med WFRP 2e-systemet oxå, låt spelarna "vända" på T100-slaget för yrke om de vill (ental=tiotal och vice versa), sen bara slumpa vidare. Jävligt roligt att försöka ta en sån slumpad RP till nån riktigt användbar / kul RP med hjälp av yrkessystemet!
                  Last edited by zonk; 29 June 2017, 21.33.

                  Kommentera


                  • #10
                    Skulle själv köra med "Streets of Marienburg" hacket om jag fick möjlighet att spelleda. Perfekt för att inte reglerna skall stjäla för mycket fokus.

                    Kommentera


                    • #11
                      håller med Zonk om att 2:nd ed är det man ska ha. Det är lätt att fatta, kul att spela med och känns väldigt mycket warhammer om man kört figurspelet eller quest eller så.

                      Kommentera


                      • #12
                        Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                        Skulle själv köra med "Streets of Marienburg" hacket om jag fick möjlighet att spelleda. Perfekt för att inte reglerna skall stjäla för mycket fokus.
                        Såpass! Var kapar de ner på regelsystemet nånstans?

                        Annars får jag säga att jag blivit lite inspirerad av de som sagt att man ska testa systemet med så lite moddande som möjligt första gången, för att få lite känsla för det. Men jag vet inte om de alltid har rätt.

                        Kommentera


                        • #13
                          Lägger också en röst för 2nd ed. med reservation för att jag inte testat några hack. Lättillgängligt, också + för magisystemet som jag tycker är bra. Inget kraft-räknande men ändå farligt nog för att inte användas i onödan. Däremot kan det vara värt att låta expansionerna vara om man vill ha ett enklare spel, de bidrar inte regelmässigt utan tillför mest fler val av liknande karaktär.

                          Kommentera


                          • #14
                            Vilka böcker behöver man för att börja med grunderna till 2:ed?

                            Kommentera


                            • #15
                              Har inte kört asmkt men IMO är Core Rules den enda boken du behöver. Det finns ytterligare böcker men core rules känns jävligt fullständiga imo. Som det ska vara, alltså!

                              Kommentera

                              Arbetar …
                              X