Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Enemy within Guide?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Lambendil, Igår, 09.24
12 responses
148 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av wilper, Igår, 11.08
9 responses
150 visningar
2 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av lilonjo, Idag, 09.35
1 response
18 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av Thermominator, Igår, 20.20
4 responses
108 visningar
1 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av Den Gamle, Igår, 09.38
1 response
117 visningar
2 gillar
Kaigon
av Kaigon
 
Skapad av Krille, Igår, 22.04
0 responses
53 visningar
5 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Feuflux, 05 September 2017, 21.29
10 responses
387 visningar
4 gillar
Feuflux
av Feuflux
 
Skapad av Cake, 06 October 2016, 11.07
65 responses
2.726 visningar
2 gillar
LordXaras  
Skapad av Platon, Igår, 15.52
3 responses
90 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av luddwig, 03 September 2017, 18.12
83 responses
2.725 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Enemy within Guide?

    Var hittar jag den bästa infon om hur man ska lägga upp Enemy within kampanjen för att få ut så mycket som möjligt av den och få alla delarna att flyta på utan lösa trådar och långsökta krokar?
    Vi pratar 1:ed versionen.

  • #2
    Den absolut bästa hjälp du kan få är den smått fantastiska The Enemy Within - A Companion som du laddar hem här

    https://awesomeliesblog.wordpress.co...a-companion-2/

    awesomelies är även en underbar blogg dedikerad till WFRP1.

    Kommentera


    • #3
      Grymt! Precis det jag letar efter!
      Tack!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Per Visa inlägg
        Den absolut bästa hjälp du kan få är den smått fantastiska The Enemy Within - A Companion som du laddar hem här

        https://awesomeliesblog.wordpress.co...a-companion-2/

        awesomelies är även en underbar blogg dedikerad till WFRP1.
        Verkar som en najs sajt öht, tack för den! Kan man sätta sig o läsa in sig på lite Warhammer..

        Kommentera


        • #5
          Vad tror ni om att använda Fantasy 3.0 som regler? Skulle det kunna funka?

          Kommentera


          • #6
            Hade nog kört med WFRP 2nd edition. Urskönt system om du frågar mig. Möjligen behöver man husregla insanity lite bara, så man inte blir galen fullt så fort. Men det är nog en smaksak.

            Kommentera


            • #7
              Har aldrig prövat det systemet. Är det lätt att fatta från start?

              Kommentera


              • #8
                Tycker det är straightforward ja. T100-slag mot egenskaper från 1-100, där man tenderar att börja på typ 25-40. Färdigheter som gör dessa slag lite bättre/lättare/utan avdrag. En bunte olika handlingar i strid. Enkelt vapensystem som ändå har lite olika egenskaper för vapnen. Exploderande skadetärningar. Men framförallt har det ett helt episkt yrkes-system för att levla upp, som känns som det mest organiska, mysko och fantastiska system för att bli bättre som jag sett. Skitkul, skitigt, gritty, passar verkligen systemet. Yrkessystemet är imo en stor selling point med WFRP 2e (har inte testat 1e eller 3e får jag dock erkänna, iirc dyker det upp i dem oxå).

                Kommentera


                • #9
                  Det är grymt kul att slumpa fram en RP med WFRP 2e-systemet oxå, låt spelarna "vända" på T100-slaget för yrke om de vill (ental=tiotal och vice versa), sen bara slumpa vidare. Jävligt roligt att försöka ta en sån slumpad RP till nån riktigt användbar / kul RP med hjälp av yrkessystemet!
                  Last edited by zonk; 29 June 2017, 21.33.

                  Kommentera


                  • #10
                    Skulle själv köra med "Streets of Marienburg" hacket om jag fick möjlighet att spelleda. Perfekt för att inte reglerna skall stjäla för mycket fokus.

                    Kommentera


                    • #11
                      håller med Zonk om att 2:nd ed är det man ska ha. Det är lätt att fatta, kul att spela med och känns väldigt mycket warhammer om man kört figurspelet eller quest eller så.

                      Kommentera


                      • #12
                        Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                        Skulle själv köra med "Streets of Marienburg" hacket om jag fick möjlighet att spelleda. Perfekt för att inte reglerna skall stjäla för mycket fokus.
                        Såpass! Var kapar de ner på regelsystemet nånstans?

                        Annars får jag säga att jag blivit lite inspirerad av de som sagt att man ska testa systemet med så lite moddande som möjligt första gången, för att få lite känsla för det. Men jag vet inte om de alltid har rätt.

                        Kommentera


                        • #13
                          Lägger också en röst för 2nd ed. med reservation för att jag inte testat några hack. Lättillgängligt, också + för magisystemet som jag tycker är bra. Inget kraft-räknande men ändå farligt nog för att inte användas i onödan. Däremot kan det vara värt att låta expansionerna vara om man vill ha ett enklare spel, de bidrar inte regelmässigt utan tillför mest fler val av liknande karaktär.

                          Kommentera


                          • #14
                            Vilka böcker behöver man för att börja med grunderna till 2:ed?

                            Kommentera


                            • #15
                              Har inte kört asmkt men IMO är Core Rules den enda boken du behöver. Det finns ytterligare böcker men core rules känns jävligt fullständiga imo. Som det ska vara, alltså!

                              Kommentera

                              Arbetar …
                              X