Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Conan, what is best in crowdfunding?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Evokee, Igår, 22.47
1 response
49 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av Marrik den allvetande, Igår, 20.57
1 response
19 visningar
0 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Acenchious, Igår, 22.17
2 responses
30 visningar
0 gillar
Acenchious  
Skapad av Hans E Magnusson, 18 November 2017, 08.07
18 responses
389 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av krank, Igår, 22.23
0 responses
7 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, Igår, 22.22
0 responses
8 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Evokee, 19 November 2017, 21.58
32 responses
568 visningar
0 gillar
vandraren  
Skapad av Bifur, 19 November 2017, 11.04
55 responses
1.030 visningar
0 gillar
vandraren  
Skapad av Björn Wärmedal, 29 October 2017, 22.03
1 response
42 visningar
2 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av LJSLarsson, 14 November 2017, 13.48
15 responses
239 visningar
5 gillar
LJSLarsson  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Heh...

    Wilper: "Conan, what is best in crowdfunding?"

    Conan: "Crush your goals. See your dream realized before you. Hear the support of your fans."

    Kommentera


    • #17
      Jag har blivit ett fan av att få med gamla grejer som pdf. Har kollat mycket mer i gamla Unknown Armies grejer än i de nya böckerna tex. Insåg att Delta Green inte gick att backa för att deras gamla grejer var för dyra att ta med.

      Annars så gillar jag fler/bättre bilder, en runda korr till, utökat speltest, redaktör, översättare, ad, konstnärlig ledare osv över mer textmassa (som är okej) och trams - tärningar/afficher/middagar/spelsessioner på skype/ ditt porträtt i spelet - (som bör undvikas).

      Kommentera


      • #18
        Som crowdfunder-skapare har jag lärt mig en klase läxor:
        • Ha inte med framtida produkter. Det låser din produktlinje i evigheter framöver, vilket hämmar kreativiteten.
        • Ha inte med femtielva varianter av din grej. Till och med två paketeringar – standardutgåva och lyxutgåva – är ofta för mycket.
        • Ha inte med en massa fysiska extraprodukter, såvida de inte är add-ons. De äter upp din marginal.
        • Ha inte med en massa add-ons heller. De äter upp din tid, din marginal och gör produktionen mycket mer komplex.
        • Ha aldrig med någon form av crowd participation, typ "skapa en särskild karaktär".
        • Tänk på att allt är dyrare än du tror.
        • Ha med specialutgåvor. Folk vill ha lyxutgåvor och kan sponsra mycket för det.
        • Ha med medskapande. Folk vill vara med och skapa saker, som särskilda karaktärer, och kan sponsra mycket för det.
        • Ha massor med add-ons. Folk vill ha add-ons, i synnerhet fysiska saker, och kan sponsra mycket för det.
        • Ha med framtida produkter. Folk ser framtida saker som investering i produktlinjen, ett löfte att hålla den levande.
        Kluven personlighet? Nääääää! Det är bara det att det är omöjligt att balansera det som lönar sig, det som kostar och det som bibehåller din mentala hälsa.

        Kommentera


        • #19
          Ursprungligen skrivet av Krille Visa inlägg
          Som crowdfunder-skapare har jag lärt mig en klase läxor:
          • Ha inte med framtida produkter. Det låser din produktlinje i evigheter framöver, vilket hämmar kreativiteten.
          • Ha inte med femtielva varianter av din grej. Till och med två paketeringar – standardutgåva och lyxutgåva – är ofta för mycket.
          • Ha inte med en massa fysiska extraprodukter, såvida de inte är add-ons. De äter upp din marginal.
          • Ha inte med en massa add-ons heller. De äter upp din tid, din marginal och gör produktionen mycket mer komplex.
          • Ha aldrig med någon form av crowd participation, typ "skapa en särskild karaktär".
          • Tänk på att allt är dyrare än du tror.
          • Ha med specialutgåvor. Folk vill ha lyxutgåvor och kan sponsra mycket för det.
          • Ha med medskapande. Folk vill vara med och skapa saker, som särskilda karaktärer, och kan sponsra mycket för det.
          • Ha massor med add-ons. Folk vill ha add-ons, i synnerhet fysiska saker, och kan sponsra mycket för det.
          • Ha med framtida produkter. Folk ser framtida saker som investering i produktlinjen, ett löfte att hålla den levande.
          Kluven personlighet? Nääääää! Det är bara det att det är omöjligt att balansera det som lönar sig, det som kostar och det som bibehåller din mentala hälsa.
          Tiotusenkronorsfrågan är väl "Vilka ger mest cash för minst trassel?", om man ska spetsa till det?

          Kommentera


          • #20
            Mental hälsa är en lyx som spelskapare inte har råd att unna sig.

            Kommentera


            • #21
              Mindre text och regler, så för varje strechgoal så kapas ett textstycke eller en regel.

              Kommentera


              • #22
                Det vore lite intressant att se vad Krille (och andra veteraner) tycker om arbetsbördan. Är det jobbigare att skapa specialtäringar än att skriva/layouta tio sidor till? Är det bättre att komma på ett äventyr man inte påbörjat än skicka individuella bonuskuvert?

                Kommentera


                • #23
                  Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
                  Det vore lite intressant att se vad Krille (och andra veteraner) tycker om arbetsbördan. Är det jobbigare att skapa specialtäringar än att skriva/layouta tio sidor till? Är det bättre att komma på ett äventyr man inte påbörjat än skicka individuella bonuskuvert?
                  Jag har bara haft en crowdfundingkampanj, men jag har byggt några spel, så jag kan väl kanske säga hur jag upplever ovanstående.

                  Layout är det lättaste som finns. Det är för mig den absolut roligaste delen av skapelseprocessen dessutom; den del som inte innehåller något enda moment jag tycker är tråkigt. Så att layouta några sidor till är nemas problemas för min del.

                  Att skriva tio sidor däremot? Det är ganska jobbigt. Men det är fortfarande något jag kan göra själv, utan att vara beroende av andra (utom för korr). Och det är inte bara jobbigt, det är roligt också.

                  Att fixa individuella bonuskuvert innebär fysiskt jobb i IRL-världen, och sådant ligger inte riktigt för mig. Det blir väldigt lätt att jag skjuter sådant jobb framför mig.

                  Att fixa specialtärningar... innebär att jag troligen skulle behöva ha med andra människor att göra. Kanske t.om. via telefon. Många firmor jag sett vägrar ju automatisera eller ens ha priser på sina hemsidor. Det betyder att jag skulle behöva shoppa runt, avgöra vem jag ville jobba med, kanske vänta länge på svar... Jag var med och crowdfundade doublesix dice (t12:or med 1-6 två gånger). Jag såg där hur mycket jobb det kan innebära, hur drygt det blir mer fel i kommunikationen... Det skulle bara skapa en massa ångest för mig.

                  Så... Rent generellt placerar jag allt som kräver samarbete med andra människor i facket "inte om jag kan undvika det", och prioriterar intellektuellt arbete framför fysiskt.

                  Kommentera


                  • #24
                    Jag vill bara ha bättre tryckkvalitet och bättre bilder. Allt annat tar för lång tid.

                    Kommentera

                    Arbetar …
                    X