Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vampire the Masquerade pre-alpha Playtest!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Tant Ragnar, Igår, 17.21
13 responses
220 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Staffan, 01 June 2017, 23.38
1 response
48 visningar
2 gillar
Staffan
av Staffan
 
Skapad av Scyne, 05 June 2017, 21.55
4 responses
105 visningar
1 gillar
Tony88
av Tony88
 
Skapad av galdrin, 22 June 2017, 17.40
0 responses
52 visningar
0 gillar
galdrin
av galdrin
 
Skapad av Gurgeh, Igår, 17.38
3 responses
132 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av God45, Igår, 17.18
8 responses
125 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av wilper, 10 May 2017, 20.57
46 responses
1.720 visningar
10 gillar
wilper
av wilper
 
Skapad av Henke, Igår, 20.34
2 responses
38 visningar
0 gillar
Henke
av Henke
 
Skapad av Twitchy, Igår, 01.15
19 responses
370 visningar
0 gillar
Sodivra
av Sodivra
 
Skapad av Candide, 22 June 2017, 22.22
6 responses
133 visningar
1 gillar
Candide
av Candide
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Efter att ha playtestat tillsammans med God45 och två icke-forumiter. Jag gillar de flesta av de nya mekanikerna. Man har fixat många av svagheterna och det är mycket mer strömlinjeformat.
    Jag avskyr dock verkligen settingen så som den presenteras i introäventyret.

    Kommentera


    • #17
      Så, efter att ha varit spelledare för scenariot:

      -Systemet är snabbt, livsfarligt, dödar på en träff eller två och känns som OSR D&D. Faktum är att scenariot känns ganska mycket som ett OSR D&D Urban/City crawl med random encounters och slagsmål mot SWAT teams.

      -Hungern gör att karaktärerna VERKLIGEN känns som junkies, som tunga heroin missbrukare ute efter nästa fix. Det var den stora grejen när vi körde det här. Besten och kampen med den känns väldigt sekundär mot den nya kampen med hunger. (Speltestet kör utan humanityslag loss dock).

      -Scenariot och världen känns onödigt smaklös. Och det är JAG som säger det! Varför är en startkaraktär en barnätande pedofil? Varför finns det beskrivningar av ett syriskt flyktingbarn som sett sina föräldrar drunkna och därför ger + till fortitude?

      -Det är lite svårt att se hur någon blir en anchilla ens i den här livsfarliga världen som den är presenterad i scenariot.

      -Massa save or die eller bara Die bitar i scenariot.


      Hade det här speltestet varit för ett helt nytt spel kallat "Bloodeaters" eller något hade jag nog varit snällare... Men jag är ganska missnöjd.

      Kommentera


      • #18
        bra veta iaf, lite förvånad

        Kommentera


        • #19
          Varför är en startkaraktär en barnätande pedofil?

          Uhh... What the flying fuck?

          Kommentera


          • #20
            Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg


            Uhh... What the flying fuck?
            Det undrade vi också. Att en PC i startäventyret är en barnätande nazistpedofil är IMHO en anledning att sätta en rollspelsbok på den dolda skamhyllan, oavsett hur bra reglerna är.

            Kommentera


            • #21
              Vad i helvete... Vad är syftet liksom? Provocera för provocerandets skull? Trams :(

              Kommentera


              • #22
                Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg
                Vad i helvete... Vad är syftet liksom? Provocera för provocerandets skull? Trams :(
                Jag tror att WW är inne i en "Vi är så Edgy" fas. När den brandas "Personal&Political horror" så försöker de lyfta fram teman som otherness, fringe politik osv men har en intrapersonella finkänsligheten i klass med en brunstig älg.

                Kommentera


                • #23
                  Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg
                  "Personal&Political horror"
                  Political horror låter ju ungefär jättepuckat hur som helst... Vad skulle det ens vara, hur får en fram det i spel och varför skulle en vilja utsätta sig för det?

                  Kommentera


                  • #24
                    God45, Cybot, har ni skrivit till WW och framfört era åsikter? Jag tycker det hade varit tragiskt om Vampire till slut fick ett system som är bra (jag tolkar God45 post positivt) men en värld gjord av puckade posörer.
                    Last edited by Skarpskytten; 19 June 2017, 22.27.

                    Kommentera


                    • #25
                      Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg
                      God45, Cybot, har ni skrivit till WW och framfört er åsikter? Jag tycker det hade varit tragiskt om Vampire till slut fick ett system som är bra (jag tolkar God45 post positivt) men en värld gjord av puckade posörer.
                      Jag har skickat ett mail med samma feedback som jag framfört här.

                      Kommentera


                      • #26
                        Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg
                        Vad i helvete... Vad är syftet liksom? Provocera för provocerandets skull? Trams :(
                        Kollar man lite internationellt är detta och mycket annat (kanske ffa att de lät Zak S vara med på ett hörn tidigare) oerhört kontroversiellt. Tillsammans med användandet av ordet 'Triggered' för Brujah compulsion.

                        Överlag har Martin Ericsson väldigt lite trovärdighet och förtroendekapital när jag läser utländska forum (främst rpg.net och onyx path).

                        Men jag håller med, utan att ha läst scenariot själv, att det låter som poänglöst effektsökeri för att driva hem någon sorts poäng att de inte skyr undan problematiska element (något som Martin Ericsson) nämnt vid flera tillfällen i de intervjuer jag har sett.

                        Cog.

                        Kommentera

                        Arbetar …
                        X