Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vampire the Masquerade pre-alpha Playtest!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RedMoon, 13 August 2017, 07.47
43 responses
1.326 visningar
10 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Måns, Igår, 08.39
20 responses
301 visningar
0 gillar
Magnamund  
Skapad av Samuel, Igår, 15.00
4 responses
81 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av wilper, Igår, 11.57
1 response
86 visningar
3 gillar
DeBracy
av DeBracy

Skapad av Evokee, 20 November 2017, 22.47
44 responses
1.174 visningar
0 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Acenchious, 20 November 2017, 22.17
14 responses
311 visningar
0 gillar
Kuma
av Kuma

Skapad av Evokee, 19 November 2017, 21.58
45 responses
967 visningar
0 gillar
Torbjörn  
Skapad av wilper, 10 May 2017, 19.57
96 responses
3.969 visningar
10 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av Henke, 19 November 2017, 13.07
53 responses
1.720 visningar
1 gillar
ragi
av ragi

Skapad av Lambendil, Igår, 13.41
1 response
121 visningar
5 gillar
Rangertheman  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Efter att ha playtestat tillsammans med God45 och två icke-forumiter. Jag gillar de flesta av de nya mekanikerna. Man har fixat många av svagheterna och det är mycket mer strömlinjeformat.
    Jag avskyr dock verkligen settingen så som den presenteras i introäventyret.

Kommentera

Så, efter att ha varit spelledare för scenariot:

-Systemet är snabbt, livsfarligt, dödar på en träff eller två och känns som OSR D&D. Faktum är att scenariot känns ganska mycket som ett OSR D&D Urban/City crawl med random encounters och slagsmål mot SWAT teams.

-Hungern gör att karaktärerna VERKLIGEN känns som junkies, som tunga heroin missbrukare ute efter nästa fix. Det var den stora grejen när vi körde det här. Besten och kampen med den känns väldigt sekundär mot den nya kampen med hunger. (Speltestet kör utan humanityslag loss dock).

-Scenariot och världen känns onödigt smaklös. Och det är JAG som säger det! Varför är en startkaraktär en barnätande pedofil? Varför finns det beskrivningar av ett syriskt flyktingbarn som sett sina föräldrar drunkna och därför ger + till fortitude?

-Det är lite svårt att se hur någon blir en anchilla ens i den här livsfarliga världen som den är presenterad i scenariot.

-Massa save or die eller bara Die bitar i scenariot.

Hade det här speltestet varit för ett helt nytt spel kallat "Bloodeaters" eller något hade jag nog varit snällare... Men jag är ganska missnöjd.

Kommentera

bra veta iaf, lite förvånad

Kommentera

Varför är en startkaraktär en barnätande pedofil?

Uhh... What the flying fuck?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Mundo Visa inlägg

Uhh... What the flying fuck?
            Det undrade vi också. Att en PC i startäventyret är en barnätande nazistpedofil är IMHO en anledning att sätta en rollspelsbok på den dolda skamhyllan, oavsett hur bra reglerna är.

Kommentera

Vad i helvete... Vad är syftet liksom? Provocera för provocerandets skull? Trams :(

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg
                Vad i helvete... Vad är syftet liksom? Provocera för provocerandets skull? Trams :(
                Jag tror att WW är inne i en "Vi är så Edgy" fas. När den brandas "Personal&Political horror" så försöker de lyfta fram teman som otherness, fringe politik osv men har en intrapersonella finkänsligheten i klass med en brunstig älg.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg
                  "Personal&Political horror"
                  Political horror låter ju ungefär jättepuckat hur som helst... Vad skulle det ens vara, hur får en fram det i spel och varför skulle en vilja utsätta sig för det?

Kommentera

God45, Cybot, har ni skrivit till WW och framfört era åsikter? Jag tycker det hade varit tragiskt om Vampire till slut fick ett system som är bra (jag tolkar God45 post positivt) men en värld gjord av puckade posörer.
                    Last edited by Skarpskytten; 19 June 2017, 21.27.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg
                      God45, Cybot, har ni skrivit till WW och framfört er åsikter? Jag tycker det hade varit tragiskt om Vampire till slut fick ett system som är bra (jag tolkar God45 post positivt) men en värld gjord av puckade posörer.
                      Jag har skickat ett mail med samma feedback som jag framfört här.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg
                        Kollar man lite internationellt är detta och mycket annat (kanske ffa att de lät Zak S vara med på ett hörn tidigare) oerhört kontroversiellt. Tillsammans med användandet av ordet 'Triggered' för Brujah compulsion.

Överlag har Martin Ericsson väldigt lite trovärdighet och förtroendekapital när jag läser utländska forum (främst rpg.net och onyx path).

Men jag håller med, utan att ha läst scenariot själv, att det låter som poänglöst effektsökeri för att driva hem någon sorts poäng att de inte skyr undan problematiska element (något som Martin Ericsson) nämnt vid flera tillfällen i de intervjuer jag har sett.

Cog.

Kommentera

Arbetar …
                        X