Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
130 responses
4.180 visningar
0 gillar
Minimoni  
Skapad av centerbord, 16 August 2017, 21.06
4 responses
205 visningar
1 gillar
Lambendil  
Skapad av ceruleanfive, 17 August 2017, 11.47
3 responses
130 visningar
0 gillar
Säkerhetståget  
Skapad av Äventyr, 30 June 2017, 12.15
10 responses
598 visningar
0 gillar
Frippe
av Frippe
 
Skapad av cogitare, 20 August 2017, 17.20
11 responses
203 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Stenhuggarn, Igår, 08.30
3 responses
111 visningar
0 gillar
Rhodryn
av Rhodryn
 
Skapad av Arfert, 15 August 2017, 15.12
12 responses
618 visningar
4 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av krank, Igår, 12.40
0 responses
26 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av krank, Igår, 12.39
0 responses
17 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Rangertheman, 05 June 2017, 09.02
18 responses
657 visningar
10 gillar
Nergatar  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

    Som alla vet(???) tycker jag inte om att använda spelplan och miniatyrer i rollspel men jag kom ändå på en regel som såna grupper kan använda och jag skriver den här så kan ni göra vad ni vill med den.

    Det går att flytta diagonalt men inte om man precis har flyttat diagonalt. (Detta innebär att du kanske behöver flytta NE, N, NE, E, NE, N osv om du vill till nordöstra delen av spelplanen.) Tycker detta är enklare än många andra system jag sett för att lösa
    1.41421...-problemet. Min regel approximerar 1.33... vilket... good enough for gaming!

    Som sagt, take it or leave it.
    Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.35.

  • #2
    Personligen brukar jag vara så pass casual i mitt gejmande så att jag aldrig riktigt orkat bry mig om detta mer än att jag varit pro diagonalförflyttningar generellt men din lösning är ju faktiskt ganska elegant! :)

    Kommentera


    • #3
      Edit never mind jag hade rätt från början, räknade lite mera
      Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.25.

      Kommentera


      • #4
        Om man anser att den ökade realismen är värd det ökade mecket, kör med regeln från D&D3: varannan diagonal kostar 1, varannan kostar 2.

        Alternativt: kör med hexar i stället.

        Kommentera


        • #5
          Jag såg den men jag tyckte min var enklare än att behöva räkna det som kostnad. Men jag tänker inte prova för jag har inga planer att köra denna typ av spel själv. Testa själva

          Kommentera

          Arbetar …
          X