Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Magnus Seter, 14 October 2017, 16.31
38 responses
1.385 visningar
1 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av luddwig, Igår, 18.53
5 responses
98 visningar
1 gillar
Lukas
av Lukas
 
Skapad av RasmusL, Igår, 13.34
18 responses
190 visningar
1 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av Minimoni, Igår, 13.31
9 responses
89 visningar
0 gillar
Staffan
av Staffan
 
Skapad av krank, 16 October 2017, 19.20
1 response
35 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av Björn Wärmedal, 24 September 2017, 20.11
11 responses
220 visningar
1 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av Skarpskytten, 16 January 2017, 23.15
9 responses
311 visningar
5 gillar
Skarpskytten  
Skapad av drefk2000, Igår, 18.16
0 responses
35 visningar
0 gillar
drefk2000  
Skapad av Förstefadern, 18 October 2017, 17.10
9 responses
294 visningar
4 gillar
Platon
av Platon
 
Skapad av Nässe, 17 October 2017, 20.36
5 responses
147 visningar
7 gillar
Nässe
av Nässe
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

    Som alla vet(???) tycker jag inte om att använda spelplan och miniatyrer i rollspel men jag kom ändå på en regel som såna grupper kan använda och jag skriver den här så kan ni göra vad ni vill med den.

    Det går att flytta diagonalt men inte om man precis har flyttat diagonalt. (Detta innebär att du kanske behöver flytta NE, N, NE, E, NE, N osv om du vill till nordöstra delen av spelplanen.) Tycker detta är enklare än många andra system jag sett för att lösa
    1.41421...-problemet. Min regel approximerar 1.33... vilket... good enough for gaming!

    Som sagt, take it or leave it.
    Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.35.

  • #2
    Personligen brukar jag vara så pass casual i mitt gejmande så att jag aldrig riktigt orkat bry mig om detta mer än att jag varit pro diagonalförflyttningar generellt men din lösning är ju faktiskt ganska elegant! :)

    Kommentera


    • #3
      Edit never mind jag hade rätt från början, räknade lite mera
      Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.25.

      Kommentera


      • #4
        Om man anser att den ökade realismen är värd det ökade mecket, kör med regeln från D&D3: varannan diagonal kostar 1, varannan kostar 2.

        Alternativt: kör med hexar i stället.

        Kommentera


        • #5
          Jag såg den men jag tyckte min var enklare än att behöva räkna det som kostnad. Men jag tänker inte prova för jag har inga planer att köra denna typ av spel själv. Testa själva

          Kommentera

          Arbetar …
          X