Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av McKatla, Idag, 16.06
3 responses
23 visningar
0 gillar
McKatla
av McKatla
 
Skapad av Khan, 21 June 2017, 20.32
17 responses
360 visningar
1 gillar
Lambendil  
Skapad av Rangertheman, 05 June 2017, 09.02
4 responses
119 visningar
9 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av talgboll, Idag, 13.51
7 responses
95 visningar
0 gillar
talgboll  
Skapad av Lambendil, Idag, 18.26
2 responses
11 visningar
0 gillar
Lambendil  
Skapad av Lightshy, 21 June 2017, 19.39
5 responses
155 visningar
1 gillar
Ekart
av Ekart
 
Skapad av Tant Ragnar, 24 June 2017, 17.21
48 responses
1.115 visningar
0 gillar
nyvinter  
Skapad av Bogmoll, Igår, 14.21
4 responses
124 visningar
1 gillar
Platon
av Platon
 
Skapad av Elmonster, Igår, 20.17
2 responses
59 visningar
1 gillar
Elmonster  
Skapad av .113, 18 June 2017, 10.56
30 responses
311 visningar
1 gillar
Rhodryn
av Rhodryn
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

    Som alla vet(???) tycker jag inte om att använda spelplan och miniatyrer i rollspel men jag kom ändå på en regel som såna grupper kan använda och jag skriver den här så kan ni göra vad ni vill med den.

    Det går att flytta diagonalt men inte om man precis har flyttat diagonalt. (Detta innebär att du kanske behöver flytta NE, N, NE, E, NE, N osv om du vill till nordöstra delen av spelplanen.) Tycker detta är enklare än många andra system jag sett för att lösa
    1.41421...-problemet. Min regel approximerar 1.33... vilket... good enough for gaming!

    Som sagt, take it or leave it.
    Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.35.

  • #2
    Personligen brukar jag vara så pass casual i mitt gejmande så att jag aldrig riktigt orkat bry mig om detta mer än att jag varit pro diagonalförflyttningar generellt men din lösning är ju faktiskt ganska elegant! :)

    Kommentera


    • #3
      Edit never mind jag hade rätt från början, räknade lite mera
      Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.25.

      Kommentera


      • #4
        Om man anser att den ökade realismen är värd det ökade mecket, kör med regeln från D&D3: varannan diagonal kostar 1, varannan kostar 2.

        Alternativt: kör med hexar i stället.

        Kommentera


        • #5
          Jag såg den men jag tyckte min var enklare än att behöva räkna det som kostnad. Men jag tänker inte prova för jag har inga planer att köra denna typ av spel själv. Testa själva

          Kommentera

          Arbetar …
          X