Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Magnus Seter, Idag, 13.58
7 responses
127 visningar
12 gillar
Tant Ragnar  
Skapad av Dimfrost, 07 June 2017, 09.52
42 responses
947 visningar
3 gillar
Botulf
av Botulf
 
Skapad av luddwig, 03 May 2018, 10.06
60 responses
3.923 visningar
1 gillar
Ram
av Ram
 
Skapad av RedMoon, Igår, 15.24
2 responses
77 visningar
5 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av Styrman, 08 May 2018, 10.03
8 responses
220 visningar
0 gillar
Falck
av Falck
 
Skapad av krank, Igår, 05.30
1 response
65 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av runequester, 21 May 2018, 23.42
2 responses
78 visningar
0 gillar
runequester  
Skapad av runequester, 07 May 2018, 12.57
7 responses
319 visningar
0 gillar
runequester  
Skapad av Marty'Party, Igår, 01.43
2 responses
98 visningar
1 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av RasmusL, Igår, 13.49
0 responses
51 visningar
1 gillar
RasmusL
av RasmusL
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

    Som alla vet(???) tycker jag inte om att använda spelplan och miniatyrer i rollspel men jag kom ändå på en regel som såna grupper kan använda och jag skriver den här så kan ni göra vad ni vill med den.

    Det går att flytta diagonalt men inte om man precis har flyttat diagonalt. (Detta innebär att du kanske behöver flytta NE, N, NE, E, NE, N osv om du vill till nordöstra delen av spelplanen.) Tycker detta är enklare än många andra system jag sett för att lösa
    1.41421...-problemet. Min regel approximerar 1.33... vilket... good enough for gaming!

    Som sagt, take it or leave it.
    Last edited by 2097; 22 April 2017, 12.35.

  • #2
    Personligen brukar jag vara så pass casual i mitt gejmande så att jag aldrig riktigt orkat bry mig om detta mer än att jag varit pro diagonalförflyttningar generellt men din lösning är ju faktiskt ganska elegant! :)

    Kommentera


    • #3
      Edit never mind jag hade rätt från början, räknade lite mera
      Last edited by 2097; 22 April 2017, 12.25.

      Kommentera


      • #4
        Om man anser att den ökade realismen är värd det ökade mecket, kör med regeln från D&D3: varannan diagonal kostar 1, varannan kostar 2.

        Alternativt: kör med hexar i stället.

        Kommentera


        • #5
          Jag såg den men jag tyckte min var enklare än att behöva räkna det som kostnad. Men jag tänker inte prova för jag har inga planer att köra denna typ av spel själv. Testa själva

          Kommentera

          Arbetar …
          X