Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RasmusL, 20 May 2017, 13.23
107 responses
3.041 visningar
2 gillar
RasmusL
av RasmusL
 
Skapad av God45, Idag, 11.57
8 responses
76 visningar
1 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av jensofsweden, 16 October 2016, 23.55
35 responses
1.570 visningar
7 gillar
Ymir
av Ymir
 
Skapad av Lupus Maximus, 01 April 2017, 23.03
38 responses
339 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av God45, Idag, 08.45
15 responses
201 visningar
4 gillar
RasmusL
av RasmusL
 
Skapad av Lasse, Idag, 10.20
4 responses
66 visningar
0 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av wilper, 03 May 2017, 13.56
32 responses
605 visningar
10 gillar
DeBracy
av DeBracy
 
Skapad av Dr_Dängrot, Idag, 10.19
9 responses
96 visningar
0 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av Lemur, 30 April 2017, 11.51
14 responses
262 visningar
0 gillar
Lemur
av Lemur
 
Skapad av God45, Idag, 08.26
4 responses
65 visningar
2 gillar
2097
av 2097
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Diagonalförflyttning i spel med strid på rutnät

    Som alla vet(???) tycker jag inte om att använda spelplan och miniatyrer i rollspel men jag kom ändå på en regel som såna grupper kan använda och jag skriver den här så kan ni göra vad ni vill med den.

    Det går att flytta diagonalt men inte om man precis har flyttat diagonalt. (Detta innebär att du kanske behöver flytta NE, N, NE, E, NE, N osv om du vill till nordöstra delen av spelplanen.) Tycker detta är enklare än många andra system jag sett för att lösa
    1.41421...-problemet. Min regel approximerar 1.33... vilket... good enough for gaming!

    Som sagt, take it or leave it.
    Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.35.

  • #2
    Personligen brukar jag vara så pass casual i mitt gejmande så att jag aldrig riktigt orkat bry mig om detta mer än att jag varit pro diagonalförflyttningar generellt men din lösning är ju faktiskt ganska elegant! :)

    Kommentera


    • #3
      Edit never mind jag hade rätt från början, räknade lite mera
      Last edited by 2097; 22 April 2017, 13.25.

      Kommentera


      • #4
        Om man anser att den ökade realismen är värd det ökade mecket, kör med regeln från D&D3: varannan diagonal kostar 1, varannan kostar 2.

        Alternativt: kör med hexar i stället.

        Kommentera


        • #5
          Jag såg den men jag tyckte min var enklare än att behöva räkna det som kostnad. Men jag tänker inte prova för jag har inga planer att köra denna typ av spel själv. Testa själva

          Kommentera

          Arbetar …
          X