Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

"Hypermedialisering", "diegetisk", vad fan?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Daniel, Idag, 17.26
3 responses
11 visningar
0 gillar
Daniel
av Daniel

Skapad av anth, Igår, 17.41
10 responses
86 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av jascon, Idag, 13.59
8 responses
65 visningar
0 gillar
Daniel
av Daniel

Skapad av Måns, 11 April 2017, 13.29
63 responses
1.132 visningar
8 gillar
Lightshy  
Skapad av Makaron, 06 October 2016, 18.39
28 responses
583 visningar
0 gillar
Jouna
av Jouna

Skapad av Måns, Idag, 09.13
5 responses
126 visningar
8 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Lupus Maximus, 31 March 2017, 20.35
11 responses
101 visningar
0 gillar
zonk
av zonk

Skapad av 2097, 25 April 2017, 21.58
8 responses
75 visningar
0 gillar
2097
av 2097

Skapad av Anders & Tove, 24 April 2017, 23.05
4 responses
82 visningar
4 gillar
andersb80  
Skapad av 2097, 26 April 2017, 21.09
4 responses
107 visningar
1 gillar
2097
av 2097

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Goes both ways också, finns väldigt många som gärna ser halmdocke-predikanter i ögonvrån så fort diskussionen börjar handla om tycke och smak :)

Kommentera

Det är spännande tycker jag hur mismatch i spelstil kan vara så fantastiskt destruktivt för spelupplevelsen. Givetvis är det ingen överraskning att "någon som gillar post forge story gejms" och "någon som gillar 91'an" kommer att ha problem att spela med varandra om de inte gör sig medvetna om sina skillnader och anpassar sig men det som är ganska konstigt är just det att de inte gör sig medvetna om sina skillnader och anpassar sig. Att anpassa sig kan vara att byta mindset, fokusera på att låta det aktuella spelets kärna vara en källa till "kul", att resa sig upp och gå eller liknande men det är fan inte att sitta kvar och vara neggig. Jag är 110 % för att testa nya spelstilar (och jag har personligen ännu inte hittat någon som jag inte är förmögen att ha kul genom) och tycker att de tär lite konstigt att det i många fall är så tydligt dragna skiljelinjer dragna mellan olika kategorier av spel. Är det våra historiska edition wars och liknande som skapat avstånden?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av RasmusL Visa inlägg
        Det är spännande tycker jag hur mismatch i spelstil kan vara så fantastiskt destruktivt för spelupplevelsen.
        Men jag undrar om det verkligen är så generellt. När jag spelar i olika spelgrupper tycker jag att det är svårt att ens förmedla hur man spelar i andra sammanhang.

Jag har varit med om tillfällen när man föreslagit ett spel som man har kört tidigare med en spelgrupp för en helt annan grupp som är van att köra med en annan stil och man helt misslyckas förmedla det nya spelets still. De kör på och man sitter själv (som SL) helt förvirrad och tänker att "aja, vi kör på, får se hur det här blir", spelgruppen tycker det är skitkul och man lyckas inte förmå sig till ett "ja, fast det var ju inte så här det var tänkt att..." innan man tänker att "äh, vafan vet jag om hur det ska vara", det var ju skitkul om än annorlunda.

Kommentera

tycker att de tär lite konstigt att det i många fall är så tydligt dragna skiljelinjer dragna mellan olika kategorier av spel.
          Hänvisar än en gång till "We love pigs"-texten… om jag vill slakta och mumsa i mig grisar så kommer det några söta tekoppsgrisar då blir det konflikt mellan mig och deras matte! Eller om jag sätter mig vid ett schackbord och börjar köra misère-schack med en som väntar sig vanligt schack kan det också bli lite strul. Har inget med edition wars att göra, utan med:

de inte gör sig medvetna om sina skillnader
          Här. Här har vi kruxet. Det är svårt att identifiera skillnaderna för spelen är ju så himla lika och redan i sig vagt definierade. När jag lirade Fiasco med Vicotnik var det lite av en WTF för våra grupper hade husreglat & tolkat åt två lite olika håll. (Obs, det var en jättebra session!!) Och då är det ändå samma spel! Och ett av dom tydligast skrivna spelen of all time!

Kommentera

Oj jag gjorde visst en månpost för Zire hade redan varit inne på samma linje som jag.

Kommentera

Arbetar …
            X