Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Star Wars D6 REUP på Lulu

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av adam23089, Idag, 13.17
4 responses
30 visningar
0 gillar
Björn den gode  
Skapad av God45, Idag, 11.57
6 responses
82 visningar
0 gillar
Peter
av Peter

Skapad av krank, Igår, 06.47
5 responses
78 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av adam23089, Idag, 06.38
1 response
30 visningar
0 gillar
Björn den gode  
Skapad av Phelan, Idag, 14.49
0 responses
12 visningar
0 gillar
Phelan
av Phelan

Skapad av APM, 14 December 2017, 20.50
26 responses
475 visningar
0 gillar
Henke
av Henke

Skapad av marat, 13 December 2017, 13.34
11 responses
246 visningar
2 gillar
marat
av marat

Skapad av Vimes, Igår, 19.31
5 responses
174 visningar
9 gillar
APM
av APM

Skapad av Khan, 14 December 2017, 18.35
2 responses
137 visningar
1 gillar
Khan
av Khan

Skapad av krank, Igår, 19.21
8 responses
134 visningar
1 gillar
Khan
av Khan

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Star Wars D6 REUP på Lulu

Jag har laddat upp en svartvit PDF för tryck av Star Wars D6 WEG REUP på Lulu för de som är intresserade. Hittade inga bra omslag som funkade (de flesta var för små) så slängde ihop ett eget.

Omslag: http://imgur.com/a/dpNbu
    Spelet på Lulu: http://www.lulu.com/shop/luke-skywal...-23139578.html

Frakt är på ca £5 eller mer om man vill spåra och sånt. Ett tips är att vänta in rabatt, men boken ligger trots sina 500+ sidor bara på £12. Svartvit inlaga, omslag i färg. Mjukpärm. Format; US Letter

Ps. Det är självkostnadspris.

Edit: Jag har inte något eget ex än och har aldrig tryckt via lulu tidigare så jag kan inte säga något om kvalitén.
    Last edited by Måns; 11 April 2017, 14.02.

"så jag slängde ihop ett eget"...

Det är så fint att jag faktiskt blir lite tårögd!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
      "så jag slängde ihop ett eget"...

Det är så fint att jag faktiskt blir lite tårögd!

tack! :)

Kommentera

Har du fått hem produkten än? Är mycket intresserad av hur den blev. Hårdpärm eller mjukt dito?

Sjukt snyggt omslag, som sagt!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dunderklumpen Visa inlägg
          Har du fått hem produkten än? Är mycket intresserad av hur den blev. Hårdpärm eller mjukt dito?

Sjukt snyggt omslag, som sagt!

Nej, jag slängde upp det precis nu. Beställer hem ett gäng till mig + spelgrupp tänker jag men måste kolla med dem först. Det är vad Lulu kallar "perfect bind paperback" och är väl vad vi brukar kalla mjukpärm. Men nu kollade jag lite snabbt och "hårdpärm" ligger på £21 och det skulle inte vara så svårt att fixa nu när jobbet är gjort.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
            Men nu kollade jag lite snabbt och "hårdpärm" ligger på £21 och det skulle inte vara så svårt att fixa nu när jobbet är gjort.
            Skulle du råka göra en för hårdpärm också så vore det väldigt intressant att se den! :)

Kommentera

Hur klarar inlagan sig i gråskala? Är PDFen du lagt upp i sv/v eller i färg?

Edit: Hittade Previewfunktionen. Ser helt okej ut. Eventuell färgkodning försvinner ju, men det kanske inte är så mycket sådant?
              Last edited by Paal; 11 April 2017, 13.15.

Kommentera

Skulle du råka göra en för hårdpärm också så vore det väldigt intressant att se den! :)

Visade sig tyvärr att omslaget är betydligt större så då funkar inte underlaget. Får i så fall bli en hardcover edition med annat omslag. Om jag orkar... :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Paal Visa inlägg
                  Hur klarar inlagan sig i gråskala? Är PDFen du lagt upp i sv/v eller i färg?

Sv/v. Hittade ingen i färg som Lulu ville ta emot samt att de skulle gå på närmare 1000kr. Men Filen heter typ "lulu print ready" så någon har gjort det tidigare gissar jag. Jag vet inte mer än att det verkar läsbart på skärm :)

Kommentera

Ser det inte ut att vara ett formatfel, att designen är US letter och nu på A4 blir högermarginalen kapad, åtminstone om man tittar på preview?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av ragngand Visa inlägg
                      Ser det inte ut att vara ett formatfel, att designen är US letter och nu på A4 blir högermarginalen kapad, åtminstone om man tittar på preview?

Ooops! Ska genast kolla!

Kommentera

Ska finnas något på d6holocron.com (tror jag om jag minns adressen rätt) som ska vara optimerat för Lulu (har kikat på det förr men inte printat något). Finns lite länkar till omslag som ska vara anpassade för den sizen också men då jag är helt hopplös på allt vad gäller publikation så har jag inte vågat chansa... :)

Denna blog verkar också ha lite om det hela:

http://waveyourgeekflag.blogspot.se/...e-updated.html

Säkert gamla nyheter för er. :)

Kommentera

Ska finnas något på d6holocron.com (tror jag om jag minns adressen rätt) som ska vara optimerat för Lulu (har kikat på det förr men inte printat något). Finns lite länkar till omslag som ska vara anpassade för den sizen också men då jag är helt hopplös på allt vad gäller publikation så har jag inte vågat chansa... :)

Denna blog verkar också ha lite om det hela:

http://waveyourgeekflag.blogspot.se/...e-updated.html

Säkert gamla nyheter för er. :)

Jo, har kollat in dem, men fick tyvärr inte den filen att funka. Ett problem är att det finns hur många PDF:er som helst så det är svårt att testa alla... :)

Edit: Nej, sorry, det är de filerna jag har använt :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av ragngand Visa inlägg

Det är inte så att du har råkat zooma in i previewn? :)

Kommentera

Hejsan, nej ingen inzoomning alls, ser det ok för dig på alla sidor så kanske det bara är något fel med min webbläsare?

Kommentera

Arbetar …
                              X