Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Cthulhu Dark: två frågor

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Rymdhamster, 22 March 2017, 17.40
23 responses
327 visningar
0 gillar
Reddokk Fheg  
Skapad av Vimes, Igår, 20.44
15 responses
213 visningar
3 gillar
Unfair
av Unfair

Skapad av clarence redd, Igår, 13.09
3 responses
57 visningar
1 gillar
clarence redd  
Skapad av wilper, 06 November 2016, 16.28
21 responses
595 visningar
13 gillar
clarence redd  
Skapad av krank, 20 March 2017, 22.33
17 responses
450 visningar
7 gillar
PowerNap  
Skapad av Dante, 12 March 2017, 21.18
10 responses
343 visningar
2 gillar
Staffan
av Staffan

Skapad av Platon, Igår, 21.34
0 responses
29 visningar
0 gillar
Platon
av Platon

Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 12.24
13 responses
148 visningar
4 gillar
pappa
av pappa

Skapad av ceruleanfive, 22 March 2017, 22.44
6 responses
133 visningar
1 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Ape of Wrath, Igår, 19.11
3 responses
74 visningar
1 gillar
Skarpskytten  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Cthulhu Dark: två frågor

Jag gillar Cthulhu Dark! Vi har använt en variant av det några kvällar, och det flyter fint. Men två frågor om hur Graham själv tänkt sig det gnager lite i mig. Det kan kanske ingen på forumet svara på (vad Graham tänker alltså!), men kanske kan ni tolka de kortfattade reglerna bättre än vad jag förmått – eller i alla fall förorda den ena eller andra tolkningen med något gott argument:
    1) Visar Insanity-tärningen högst slås ett insanityslag. Så långt är jag med, men vad händer om det är oavgjort mellan insanitytärningen och en annan tärning? Slå eller inte slå insanityslag? Varför (inte)? Eller skall de kortfattade orden om att "om insanitytärningen visar högre än alla andra tärningar" tolkas som att vid lika slås inget insanityslag?
    2) Förstår jag rätt när jag tolkar reglerna som att den agerande spelaren vinner på lika vid utmanat slag?

1) Om insanitytärningen slår lika som en annan tärning slås inget insanityslag. Vid lika så "behövs" inte insanity-tärningen.
    2) Njäe... "Whoever gets highest wins. If it’s a tie, the person with highest Insanity wins. If Insanity is tied, reroll."

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dazumal Visa inlägg
      2) Njäe... "Whoever gets highest wins. If it’s a tie, the person with highest Insanity wins. If Insanity is tied, reroll."
      Ah! Just det, så var det ju - jag har nog inte läst om avsnittet för "Co-operating and competeing" sen jag hämtade hem reglerna då samarbetsreglerna är en av de delar jag kapade bort direkt.

Kommentera

Arbetar …
      X