Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Cthulhu Dark: två frågor

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Acenchious, Idag, 22.17
0 responses
1 view
0 gillar
Acenchious  
Skapad av Bifur, Igår, 11.04
55 responses
1.005 visningar
0 gillar
vandraren  
Skapad av Björn Wärmedal, 29 October 2017, 22.03
1 response
35 visningar
1 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av LJSLarsson, 14 November 2017, 13.48
15 responses
229 visningar
5 gillar
LJSLarsson  
Skapad av Siljestam, 10 August 2016, 07.00
28 responses
1.382 visningar
1 gillar
avatarex  
Skapad av Hans E Magnusson, 18 November 2017, 08.07
16 responses
346 visningar
0 gillar
Hans E Magnusson  
Skapad av Henke, Igår, 13.07
38 responses
948 visningar
1 gillar
Evokee
av Evokee
 
Skapad av wilper, 03 May 2017, 12.56
82 responses
2.154 visningar
11 gillar
Hans E Magnusson  
Skapad av Drelis, Idag, 14.14
5 responses
95 visningar
5 gillar
Rangertheman  
Skapad av Marrik den allvetande, Idag, 20.57
0 responses
11 visningar
0 gillar
Marrik den allvetande  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Cthulhu Dark: två frågor

    Jag gillar Cthulhu Dark! Vi har använt en variant av det några kvällar, och det flyter fint. Men två frågor om hur Graham själv tänkt sig det gnager lite i mig. Det kan kanske ingen på forumet svara på (vad Graham tänker alltså!), men kanske kan ni tolka de kortfattade reglerna bättre än vad jag förmått – eller i alla fall förorda den ena eller andra tolkningen med något gott argument:
    1) Visar Insanity-tärningen högst slås ett insanityslag. Så långt är jag med, men vad händer om det är oavgjort mellan insanitytärningen och en annan tärning? Slå eller inte slå insanityslag? Varför (inte)? Eller skall de kortfattade orden om att "om insanitytärningen visar högre än alla andra tärningar" tolkas som att vid lika slås inget insanityslag?
    2) Förstår jag rätt när jag tolkar reglerna som att den agerande spelaren vinner på lika vid utmanat slag?

  • #2
    1) Om insanitytärningen slår lika som en annan tärning slås inget insanityslag. Vid lika så "behövs" inte insanity-tärningen.
    2) Njäe... "Whoever gets highest wins. If it’s a tie, the person with highest Insanity wins. If Insanity is tied, reroll."

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen skrivet av Dazumal Visa inlägg
      2) Njäe... "Whoever gets highest wins. If it’s a tie, the person with highest Insanity wins. If Insanity is tied, reroll."
      Ah! Just det, så var det ju - jag har nog inte läst om avsnittet för "Co-operating and competeing" sen jag hämtade hem reglerna då samarbetsreglerna är en av de delar jag kapade bort direkt.

      Kommentera

      Arbetar …
      X