Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Hej från mig till er.

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Hej från mig till er.

Blivit nostalgisk på gamla dar. Anledningen beror på att boken Mutant, minnen från den förbjudna zonen kom.
    Inte spelat på länge men tycker det kan vara lite kul med nostalgi.

Välkommen till forumet!

Hoppas du kommer igång med spel igen!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
      Välkommen till forumet!

Hoppas du kommer igång med spel igen!
      Nja, nostalgi är lite roligare. Gubbar på 40 plus som börjar med åttasidiga tärningar påminner om ordstävet det blir regn när gamla katter leker!

Kommentera

Tja, vissa 40-åriga gubbar släppte aldrig sina t8:or utan håller på än idag. :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
          Tja, vissa 40-åriga gubbar släppte aldrig sina t8:or utan håller på än idag. :-)
          Ja det är ju så. Men man ska aldrig säga aldrig. Slutade köpa serier i tonåren, började smala i 30 års åldern.

Kommentera

Jag är ju inte 40 än, men det är gott om 40-plussare på Grottröj när vi arrar det :D

Välkommen hit!

Kommentera

80-talets dagliga spelande är svårt att tävla med men jag ägnar mer tid åt rollspel nu är vad jag gjort sedan 90-talet. Min seriesamling är också finare än någonsin. 40+ är alltså en möjlighet, inte ett hinder.

Och välkommen hit förresten!

Kommentera

Drabbades också av grav nostalgi för några år sen, och sedan dess har det blivit rollspel i stort sett varje vecka - mestadels med gamlingar som jag själv! Så det är ingalunda ogörligt. Rollspel känns dessutom större än nånsin, med mycket entusiasm för D&D 5e i diverse youtube-sändningar av rollspelsträffar. Det verkar definitivt ha blivit en vuxengrej i större kretsar än nånsin tidigare.

Kommentera

Jag är 60+ och ni kommer att få bryta loss t20:an ur mina kalla döda händer.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Oldtimer Visa inlägg
                    Jag är 60+ och ni kommer att få bryta loss t20:an ur mina kalla döda händer.
                    Säkert att du inte fortsätter som odöd?

Kommentera

Varför sluta med något man tycker är kul? Det gör ju livet torftigare. Visst, det finns alltid den hotande nördstämpeln och kommentarer om att rollspel är barnsligt. Men jag föredrar att syssla med rollspel - det känns lite mer intressant och kreativt än att kasta bort tid på Lyxfällan, Let's Dance eller att supa bort de få kronorna man har. Jag saknar inte ens kvinnor när jag rullar tärningarna på bordet. Jag tror att rollspel är en del av det moderna historieberättandet, ett arv från förfäder minus lägereldars sprak och grottbjörnar som stryker omkring.

Kommentera

Fuck konventioner. Undertryckta impulser blommar ut i andra sjuka yttringar. se bara på alla katolska barnpungfumlare. Med andra ord, släpp ut din inre nörd.

Kommentera

Varför vi slutade? Ja en del tröttnade, andra flyttade. Sedan är det ju så att man som barn upp till tonåren umgås i grupp för att sedan börja umgås i par eller enskilt.
                          Sedan tyckte jag nog att rollspelen tog lite fel vändning. mutant rymd och det som kom efter var inte min likör.
                          Ibland är det roligare att vara passiv än aktiv. Boken Svartfolk kan man läsa för nöjets skull. Alfslungan är det optimala vapnet.

Kommentera

Hurra vad jag är duktig! 100 inlägg på tre dagar!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av skaraborgarn Visa inlägg
                              Hurra vad jag är duktig! 100 inlägg på tre dagar!
                              Det flyter på, det gör det.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Arbetar …
                              X