Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Hejhej! Namnet är Cevin (Utalas som Kevin).

Minimera
X
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Hejhej! Namnet är Cevin (Utalas som Kevin).

Har kört mycket rollspel nu på sistone (Mutant år noll, hjältarnas tid och lite DnD) Ska DM:a i morgon fick jag precis reda på eftersom våran vanliga DM fick hinder. Finns det några fräna äventyr som är färdiga att använda? Hade gärna skrivit ett eget äventyr men eftersom jag fick reda på det nu så är det lite svårt att komma på ett haha, tack på förhand!

Hej :)

Här finns en hemsida med en massa gratis äventyr (inklusive officiella sådana till DoD): http://www.scenariobiblioteket.se

Här finns en tråd med recensioner av alla de scenariona: http://www.rollspel.nu/forum/allmänn...riobiblioteket

Kommentera

Hejsan
      Vilket spel är det du ska spelleda? Eller det kanske inte är bestämt än och du bara söker inspiration?

Oavsett vad så går det att ta en titt på scenatiobiblioteket: http://www.scenariobiblioteket.se/

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg
        Hejsan
        Vilket spel är det du ska spelleda? Eller det kanske inte är bestämt än och du bara söker inspiration?

Oavsett vad så går det att ta en titt på scenatiobiblioteket: http://www.scenariobiblioteket.se/
        Tackar! Blir nog hjätarnas tid! Eller mutant år noll om jag kan hitta nått äventyr om det
        Last edited by Shaarus; 18 April 2019, 20.48.

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

• Rickard
          Svar till Äventyr i snö och is
          av Rickard
          Bara lite saker jag kommer på:

• Snöstormar.
          • Det räcker med månljuset för att se hela landskapet i ett spöklikt ljus....
          Idag, 14.55
        • ÅkeZorkh
          Svar till [Rescensera ett rollspel som inte finns!] ANMÄLAN
          av ÅkeZorkh
          Prins Valiant på Sveavägen
          Knas i urten
          Gängkrig på segway
          Amongst the thugs...
          Idag, 14.50
        • anth
          Svar till Äntligen!!!
          av anth
          År 2002 utlyste WotC en tävling om vad som skulle bli nästa DnD-kampanjvärld. Spelkonstruktören Keith Bakers Eberron vann.
          Tanken var ett det...
          Idag, 14.48
        • Minimoni
          Svar till Din spelvärld med barnen
          av Minimoni
          Jag är genant bekant med den världen. Har sett allt som producerats till ”Friendship is Magic” samt ”Equestria Girls”. Nu kan jag förklara...
          Idag, 14.47
        • skaraborgarn
          Svar till Skillnader mellan folkslagen
          av skaraborgarn
          Alver och orchers avsky mot varandra är inte rasism det är artism!
          Idag, 13.30
        • Gurgeh
          Svar till Got sista avsnittet! Spoilers!!!
          av Gurgeh
          Spoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi l!

Det lämnas ju till tittaren själv att tolka, men jag kan tänka mig att de konstiga...
          Idag, 13.18
        • gabrielledebourg
          Svar till Nostalgi ur ett kulturellt perspektiv
          av gabrielledebourg
          Onekligen. Liksom, jag är ju så jävla nedtrampad i nostalgiträsket om något: Ur Varselklotet, Chock och svenska Call of Cthulhu är väl liksom nostalgiprodukter...
          Idag, 12.53
        • Jocke
          Svar till Public domain och ackreditering
          av Jocke
          För bara några år sen gick Karl Alfred in i public domain och många tecknare roade sig med att rita och publicera egna Karl Alfred äventyr....
          Idag, 11.49
        • Rickard
          Svar till Kompetitiva rollspel
          av Rickard
          Medan världen går under har jag försökt powergäjma i och fick en bra story tillbaka som svar. Jag brukar påstå att man inte kan spela samberättande...
          Idag, 11.41
        • Mekanurg
          Svar till Raser som aldrig spelades
          av Mekanurg
          När jag spelledde EDD hade jag en flexibel inställning när det gällde spelarrollernas folkslag, men mina spelare bannlyste ankor. Deras rollpersoner...
          Idag, 10.35
        Arbetar …
        X