Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Gammal äventyrare återvänder

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av zeerox, Igår, 16.41
1 response
61 visningar
1 gillar
PalMer
av PalMer

Skapad av Björn den gode, Igår, 20.27
1 response
62 visningar
4 gillar
Vicotnik  
Skapad av God45, 16 October 2018, 16.18
37 responses
879 visningar
2 gillar
Genesis
av Genesis

Skapad av skurk.nu, Igår, 20.59
0 responses
34 visningar
0 gillar
skurk.nu  
Skapad av zeerox, 19 October 2018, 17.32
6 responses
267 visningar
0 gillar
Kaigon
av Kaigon

Skapad av God45, Igår, 14.03
2 responses
145 visningar
2 gillar
God45
av God45

Skapad av MartinS, Igår, 08.23
9 responses
141 visningar
2 gillar
illuzive  
Skapad av .Per., 14 October 2018, 22.48
35 responses
642 visningar
0 gillar
wilper
av wilper

Skapad av Basilides, Igår, 13.33
0 responses
62 visningar
0 gillar
Basilides  
Skapad av krank, 15 October 2018, 20.58
3 responses
69 visningar
0 gillar
krank
av krank

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Gammal äventyrare återvänder

In på värdshuset kliver en ärrad äventyrare som ser ut att vara kring de fyrtio. Värdshusvärden stirrar förbluffat på honom. "Acke? Är det verkligen du? Jag har inte sett dig sedan du var i tonåren..."
    "Ja, min vän. Jag har återvänt."

Tänkte bara säga "Var hälsad!" på forumet jag ibland lurkar för att hitta svar på rollspelsfunderingar. Jag spelade mycket i unga år och var bland annat stolt medlem i både Svenska D&D Förbundet och spelföreningen Yxan/Gamers' Guild. Och inte bara det, jag var med i crowden som köpte Gigant-boxen på Spelkongressen 1986 och har fortfarande kvar den tillfälliga boxen (en dyrbarhet i dessa tider!).

I samband med Orvars bok om Äventyrsspel kom lusten tillbaka så nu spelar jag högst sporadiskt med mina barn (Äventyr, Svärd & Svartkonst eller bara helt improviserat) och klurar som bäst på att dra ihop gamla gänget för en one-shot. Jag håller även på med diverse projekt jag får posta om i promotionforumet.

Hur högt träden än växer och skapar utsikt så är rötterna alltid kvar på samma ställe. Varmt välkommen tillbaka ner ifrån lövverket äventyrare, för vi vet både du och jag att det är i skuggorna av trädkronorna som de riktiga berättelserna får liv.

Kommentera

Välkommen tillbaka till hobbyn! Man kan oxå leta nya spelgrupper, både här och på det där nya påfundet "FaceBook" (som jag dock inte själv sysslar med).

Kommentera

Tackar!

Kommentera

Lurkar i princip bara på forumet jag med. I vilket fall, bara kör på, jag kom igång efter ett 10 års uppehåll :)
          Skrapade ihop ett gäng trötta små/mellanstora barnföräldrar och började spela 1-2 gånger i månaden, mycket tack vare (mycket) förstående sambos, makar och makor. Blir lite längre barn och arbetsrelaterade uppehåll ibland, men vad ska man göra :P

Kommentera

Välkommen tillbaka till rollspelens underbara värld! :-)

Kommentera

Hej och välkommen! :)

Kommentera

Arbetar …
              X