Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spela rollspel. Är det något vuxna kan syssla med?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RedMoon, Idag, 15.31
0 responses
8 visningar
0 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av rabarberpai, Idag, 15.24
0 responses
21 visningar
0 gillar
rabarberpai  
Skapad av Henke, Idag, 11.51
8 responses
115 visningar
1 gillar
CapnZapp  
Skapad av Svarte Faraonen, 23 October 2018, 22.21
20 responses
454 visningar
7 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Rangertheman, Igår, 22.29
28 responses
275 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av Bolongo, 17 November 2018, 08.55
59 responses
2.731 visningar
0 gillar
Paco
av Paco

Skapad av Banderad, Igår, 07.05
4 responses
124 visningar
0 gillar
Banderad  
Skapad av Björn Wärmedal, 15 November 2018, 21.27
29 responses
492 visningar
0 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av Paco, 11 November 2018, 14.37
3 responses
111 visningar
0 gillar
Paco
av Paco

Skapad av anth, 18 November 2018, 10.53
26 responses
495 visningar
0 gillar
CapnZapp  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg

Framför allt hänger de som sagt inte här. Men de syns på konvent och i butikerna. Jag gjorde ett ovetenskapligt överslag under på Gothcon senast och skulle säga att åldersspannet var väldigt brett och att gruppen
    Vore skoj att se en riktig statistik på det där - för att anmäla sig till GothCon måste man väl uppge personnummer? Då borde man kunna plocka ålder från det om det är okej med föreningen.

Annars är min bild i allmänhet att det finns gott om unga rollspelare, gymnasister och yngre ändå, men att de inte organiserar sig på samma sätt som det gjordes förr.

Kommentera

Är 37 nu och spelar mer rollspel än jag gjort på 15 år.

Kommentera

Är personligen 36 år och spelar nästan lika mycket nu som jag gjorde när jag började vid 14 års ålder. Jag spelar eller snarare spelleder inte på samma sätt nu som då, men ja! Vuxna kan spela rollspel och jag tror att fler vuxna än barn spelar och spelleder i Sverige. Jag har introducerat Drakar och Demoner till min sju år gamla dotter och hon älskar att spela, även om äventyren självklart har anpassats till en sjuårings uppfattningsvärld och förmågor. Så rollspel har nog inte så mycket med ålder att göra utan snarare vad en söker med sin underhållning. För mig är rollspel överlägsna både film och spel till PC eller konsol då friheten är mer eller mindre total, dock älskar jag film och spel på PS4 och PC också.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av IggePlitz Visa inlägg
          Spela rollspel. Är det något vuxna kan syssla med?
          Jag förstår inte frågan... (är 61 år och har spelat rollspel sedan jag var 17)

Kommentera

Välkommen till forumet. Som alla säger, rollspel går utmärkt som vuxen. Vissa rollspel är ju rent av en materialsport så en vuxen ekonomi är en fördel ;)

Vår spelgrupp har minstingen på 33 och åldermannen på 40 och då har vi ändå många gamla idoler med betydligt mer patina att se upp till ändå.

Kommentera

Instämmer i kören. Man kan spela rollspel oavsett ålder.

Rollspel är det främsta sättet jag spenderar tid med mina jämnåriga vänner, och jag spelar även rollspel tillsammans med mina barn som en familjeaktivitet. :-)

Kommentera

Arbetar …
              X