Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Hej, spela online?

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 09 July 2018, 21.57
15 responses
254 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av krank, 09 July 2018, 21.58
2 responses
48 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Henke, 30 June 2018, 07.29
49 responses
1.328 visningar
0 gillar
Sponny
av Sponny

Skapad av God45, 28 February 2018, 09.48
304 responses
15.411 visningar
14 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Genesis, 06 July 2018, 23.06
22 responses
490 visningar
0 gillar
Caligo
av Caligo

Skapad av God45, 19 December 2017, 07.40
227 responses
10.868 visningar
18 gillar
God45
av God45

Skapad av Anthrox, 14 July 2018, 21.38
0 responses
99 visningar
3 gillar
Anthrox
av Anthrox

Skapad av anth, 12 July 2018, 09.35
12 responses
281 visningar
0 gillar
pappa
av pappa

Skapad av Pilzeman, 10 July 2018, 11.10
5 responses
240 visningar
8 gillar
Pilzeman  
Skapad av jensofsweden, 13 July 2018, 08.57
2 responses
164 visningar
0 gillar
Kaigon
av Kaigon

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Hej, spela online?

Jag heter Johanna, jag är 26 år och relativt grön på det här med rollspel, men det jag har spelat tycker jag är fantastiskt kul!

Min rollspelskarriär började för ungefär ett år sedan då jag började spela Pathfinder med ett gäng fina människor, och det var jätteroligt. Dessvärre ville de spela mer än jag hade möjlighet till pga arbets- och restider (men kul för dem såklart!) så jag hoppade av från de två kampanjerna och hade ett litet uppehåll tills jag såg ett inlägg om drop-in rollspel på spelföreningen varannan söndag vilket passade mig perfekt tidsmässigt. Mutant: År Noll stod på agendan och jag hade hittat hem! Pathfinder var också kul, men postapokalysm är helt min kopp av te så M:Å0 var toppen för just mig rent tematiskt. Av personliga anledningar kunde inte SL fortsätta leda gruppen så den har också splittrats nu.

Intresset håller dock i sig och jag söker med ljus och lykta efter en ny spelgrupp att spela med. Det är svårt att hitta folk som bor nära så jag funderar på att spela via Skype eller Discord. :)

Jag är också intresserad av detta. Vart hittar man folk att spela med online?

Kommentera

Hej på er. Jag heter Erik och jag spelar en hel del online. Vi kan ju prata lite sinsemellan och se om det går att få ihop nåt.

Kommentera

Hej Erik och Oscar(?)! Va roligt att ni svara här i "min" tråd! :)

Oscar, jag hoppas på att HÄR är svaret på din fråga, men vi får väl se. :) Vad är du intresserad av att spela om vi ska söka grupp tillsammans?

Erik, va roligt att du redan spelar online. Tycker du det funkar bra? Vad spelar du för något? SL?

Kommentera

Jag är oftast SL, ja. Jag har spelat och spelar en massa olika spel, mycket skräck och mysterielösar-aktigt. Men har även spelat Mutant och Ut varselklotet t ex.

Det brukar funka bra att spela online även om det ofta blir lite kortare pass än när det spelas ansikte mot ansikte.

Kommentera

Jag är mest intresserad av MU:år noll, dod-87, DnD 5e, eller varför inte gamla mutant. Är inte jätte kräsen egentligen.

Kommentera

Hoppas fler ansluter för det vore ju jättekul att köra! Jag är inte jättekräsen heller, har en lång lista jag skulle vilja spela mig igenom. :)

Kommentera

Jag är egentligen jätteintresserad men har nog tyvärr inte tid, hoppas ni får till något bra :)

Kommentera

I alla fall en person till hade ju varit smurfigt om vi vill få ihop nåt.

Kommentera

Hej. Jag är oxå intresserad att köra. Har spelat rollspel sen tidigt 90 tal. Har senaste tiden mest kört sporadiskt. Men är sugen att börja spela mer, svårt att hitta en grupp och min gamla rollspelsgrupp är utspridd.
                    Har spelat en mängd spel. Och kan tänka mig spela de mesta. /Mats

Kommentera

Jag har eventuellt en till som vill vara med som jag fått kontakt med via Facebook. :) Det är ju om någon vill vara SL?

Kommentera

Med en 3-månaders bebis vill jag mer önska lycka till än att anmäla intresse, hoppas ni får ihop en grupp.

Jag har spelat en hel del över skype och tycker det funkar bra, men som Marlowe säger så blir det kortare spelpass än IRL. Vi brukade köra kl. 20-22.

Kommentera

Lycka till!

Som ödmjukt tips kan jag nämna roll20.

Även med gratisfunktionerna är det utmärkt för att hantera tärningar, samla information, kartor, etc.

https://roll20.net/

Kommentera

Ja, jag känner mycket väl till Roll20. :)

Och jag kan tänka mig att spelleda om vi kommer från till något kul.

Kommentera

Gött. Jag spelar helst två möten per månad. Vad känner ni andra för?

Kommentera

Arbetar …
                              X