Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Hey! Oh! Let's GO!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, Idag, 16.50
12 responses
170 visningar
0 gillar
terje
av terje

Skapad av Brynjard, 18 August 2018, 13.19
31 responses
726 visningar
0 gillar
Måns
av Måns

Skapad av ceruleanfive, 19 April 2017, 16.51
132 responses
3.162 visningar
9 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av Brynolf, Idag, 12.47
8 responses
114 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av krank, Idag, 18.12
0 responses
6 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Idag, 18.11
0 responses
12 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Brynolf, Idag, 15.03
3 responses
74 visningar
1 gillar
Ram
av Ram

Skapad av Khan, Idag, 10.09
7 responses
192 visningar
5 gillar
Björn den gode  
Skapad av Widundret, 16 August 2018, 10.52
2 responses
184 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av ragngand, 28 July 2018, 16.52
1 response
140 visningar
0 gillar
ragngand  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Hey! Oh! Let's GO!

Hej, hej

Vet inte om det är brukligt att posta i denna tråd längre men i alla fall. Växte upp som så många andra med svenska rollspel såsom: Drakar och demoner, Mutant, Sagan om Ringen, Khelataar, Eon, Viking (o.s.v). Star Wars var mitt första egna rollspel som vi hade mycket kul med. När jag kom upp på högstadiet blev det Vampire och ett gäng white wolf-spel, ytterst lite Call of Cthulhu. Missade helt Kult tyvärr, vilket öde, måste väl ändå vara Sveriges bästa rollspel? Vi spolar förbi tonåren som mest upptogs av hc/punk och allt annat som hör tonåren till. En bit in 20+ som student i Göteborg kommer jag via figurspel in ett sammanhang som kör Western, Mutant - Undergångens arvtagare o.s.v. När det tar slut har jag egentligen ingen att spela med längre, it was a good run tänker jag och låser den dörren för alltid. 10+ år senare blir jag inbjuden att spela Symbaroum och i väntan på del 2 i deras kampanj Dark Heresy. Här börjar jag lyssna på actual play podcastar, är föräldraledig och vill plöja igenom kampanjer jag ändå aldrig kommer få spela. Fastnar i monsterkampanjen Enemy Within på 120h+, hittar sedan Vi spelar rollspel (vem älskar inte Svavelvinter?) men sen sker något av ett ground breaking moment, börjar lyssna på Masks of Nyarlathotep på RPPR:

http://actualplay.roleplayingpublicr...ulhu-campaign/

Ross och gänget kör med Trail of Cthulhus gumshoe-system, så utöver att möta, kanske den bästa Cthulhu-kampanjen är det för mig med ett helt nytt spelsystem som genomgående uppmuntrar till ROLL_spelande, det finns t.o.m inbyggt i rollformuläret med sources of stability, poängsystemet o.s.v. Har nu inte själv köpt ett eget rollspel på 10-15 år, plockar jag upp: Trail of Cthulhu, Maskkampanjen samt backar Masks of Nyarlathotep Companion på kickstarter:

https://www.kickstarter.com/projects...otep-companion

Detta är vintern 2016, och jag bildar en egen spelgrupp, gamla kontakter väcks till liv, några som jag spelat med tidigare till de som inte skapat en rollperson på 15 år (gudmor till min äldsta son t.ex.). Bloody tongue kultister och fan och hans moster får på truten, tyvärr går Australien under allt medan våra vänner gate:ar ut till Shanghai – ledsen för det!

Nu kör vi Modern Cthulhu: Delta Green och spelar igenom ett pärlbad scenarior ur The Things We Leave Behind som sedan kommer övergå i en minikampanj:

http://www.drivethrurpg.com/product/...e-Leave-Behind

Efter det sneglas det på att återvända till 1925 och Tatters of the King – kampanjen. Inledde detta år med att plöja två Tatters actual play kampanjer: Rancors brothel och PodCon för att få en inblick i detta vansinne. Nu när en fysisk kopia står i bokhyllan är det ju svårt att inte sparka igång detta.

Utöver det är tanken att rulla igång en Red Markets kampanj med utgångspunkt i ett förfallet Götborg off mic med lite folk från Svartviken och Vi spelar rollspel.

http://actualplay.roleplayingpublicr...beta-campaign/

http://actualplay.roleplayingpublicr...lag-episode-1/

Fallen Flag är bland det bästa jag lyssnat på, Caleb Stokes – Godlike, kolla upp!

Utöver det shout out till Ur varselklotet, ett rollspel jag helt räknat ut tills jag lyssna på VSR

http://www.vispelarrollspel.se/podca...et-del-1-av-3/

Älskar det, köpt på mig allt men såklart inte spelat än. Utöver det försöker jag hinna ikapp att lyssna på alla poddar: Red Moon! Bortom Bortom and what have you?! Aldrig mer ska det vara tråkigt att ta disken, gå hem från jobbet eller lägga barn. Ni är i mina öron first and last and always.
    Last edited by .Per.; 04 February 2018, 00.25.

Välkommen till forumet och välkommen tillbaka till hobbyn!

Kommentera

Låter awesome! :D Välkommen till forumet! :D

Kommentera

Välkommen till forumet!

Kommentera

Jag såg titeln på tråden bland snaste inlägg och trodde att någon äntligen skulle starta en
          Space: Above and beyond-kampanj. Men inte än tydligen :)

Välkommen hit!

Kommentera

Själv såg jag trådtiteln och tänkte: "Ramones?" Men tydligen inte. ;)
            Välkommen till forumet!

Kommentera

Välkommen till forumet!

Kommentera

Hej, kul läsning!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Sponny Visa inlägg
                  Själv såg jag trådtiteln och tänkte: "Ramones?" Men tydligen inte. ;)
                  Välkommen till forumet!

Såg titeln och tänkte "Ramones! Men, ska det inte vara Hey ho, lets go?" :) Och sedan tänker jag att man kanske skulle lyssna på en sån där pod någon gång.

Kommentera

Arbetar …
                  X