Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[AW] Den svarta tronen. Teknozigguraten. Black Mesa.

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Brynolf, 22 August 2018, 10.44
22 responses
918 visningar
0 gillar
dancodan  
Skapad av clarence redd, Idag, 20.54
0 responses
5 visningar
0 gillar
clarence redd  
Skapad av luddwig, 27 May 2018, 09.13
12 responses
548 visningar
11 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av .113, 16 December 2018, 21.49
11 responses
292 visningar
1 gillar
erikt
av erikt

Skapad av krank, Igår, 22.38
2 responses
27 visningar
0 gillar
Jarl
av Jarl

Skapad av MattiasLejbrink, 16 December 2018, 21.45
2 responses
105 visningar
6 gillar
zonk
av zonk

Skapad av tomodentheauthor, 25 November 2018, 16.27
20 responses
917 visningar
7 gillar
tomodentheauthor  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
172 responses
6.951 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av phastari, 14 December 2018, 22.10
9 responses
299 visningar
0 gillar
phastari  
Skapad av Bifur, 21 December 2017, 12.47
40 responses
1.849 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Bilaga
    Typ så här? De tre pelarna som håller uppe emperiet. Soldaten, Imperatorn och Lagen, kanske?

Kommentera

Navarro är The News! Via Black Mesa Free Radio sprider hon nyheter, samtal med intressanta gäster och sköna låter från Den gyllene eran över Ödelandet. Och alla lyssnar. Alla. De som inte har radio hemma samlas runt högtalare i gathörnen eller på mörka cantinor för att få reda på det senaste. När drogerna som säljs på marknaden är av osäker kvalitet eller det dumpas avfall uppströms är det på Black Mesa Free Radio folk får reda på det. När Imperators trupper rider ut i sina plåtmonster är det med Riders On the Storm, Leader of the Pack och Gimme Danger på maxvolym ur spruckna högtalare.

Navarro var med när Imperator tog över Black Mesa/Svarta tronen för runt tio år sedan. Då var de unga. Nu är hon gammal i gamet. Säkert 25. Framför mikrofonen är hennes röst lugn och lugnande. Så fort micken är av är hon rastlös. Hennes ansikte är ärrigt, dekoration eller olyckor går inte att avgöra. Naglarna är nedgnagda, håret solblekt. Hon bär en stor kniv instucken i den nötta vänsterbootsen, den högra foten är bar.

Radion sköts tillsammans med Utah och Chaplain. De går way back. Utah är sidekick, men är framförallt den som har öra för musiken. Vore det Utah som bestämde skulle det vara nonstopmusik. Chaplain är muskel. Hon har aldrig pratat i radion och skulle förmodligen inte klara det. Men hon är bra på att se till att Navarro och Utah får arbeta ostört i studion.

Förra spelmötet gick Imperator, den lokala potentaten, för långt. Upprörd över avfallet som Barkers dumpat i floden stormade han in i studion och krävde airtime. Det är svårt för en radiostation närmast helt utan resurser att stå emot traktens starke man. Nu har Black Mesa Radio blivit Black Mesa Free Radio och Navarro dragit igång en insamling för att aldrig, aldrig behöva kompromissa stationens integritet igen.

Kommentera

Jag är Bon. Jag är en ängel. Det betyder att jag, om du tar min hand och håller den hårt, kan ta dig under mina vingar och visa dig sånt som du aldrig sett förut. Min medicin är stark.

Jag kan ta dig med till de brinnande stränderna och bortom de kalejdoskopiska fälten. Jag kan öppna dina ögon och låta dig se saker bortom den här platsen av kött och aska.

Jag är antagligen dessutom din enda räddning om avgaserna från det förpestade landskapet infekterar dina lungor eller om du river dig på en rostig spik. När Farbror Fredag, gubben Skeletor, knackar på dörren är det jag som schasar undan honom.

En dag ska jag rädda oss alla undan den här platsen av köttslig förruttnelse och kallnande blod. Och då ska jag få återse min älskade Colins, som väntar på mig i etern.

Om någon frågar brukar jag säga att troglodyterna nere i helvetesgapet åt upp Colins. Men det var innan jag kom till den svarta tronen. Vatten under broarna.

Kommentera

Fasiken Arvid den hardholdern kunde varit min, rakt av. Jag älskar barbröstade muskelmän med dragning åt fascism och epik. Fast jag hade antagligen krävt ett passande intro innan jag gick live. Nått medryckande och köttsexigt upbeat. Ulf Lundell kanske? Nä, jag vet inte. Antagligen hade jag inte kommit på nåt bättre än manowar.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Zappelina Visa inlägg
            Fasiken Arvid den hardholdern kunde varit min, rakt av. Jag älskar barbröstade muskelmän med dragning åt fascism och epik. Fast jag hade antagligen krävt ett passande intro innan jag gick live. Nått medryckande och köttsexigt upbeat. Ulf Lundell kanske? Nä, jag vet inte. Antagligen hade jag inte kommit på nåt bättre än manowar.

Navarro hittar nog något bra nästa gång jag sänder från hennes kanal!

LP-skivor är valuta på Black Mesa.

Kommentera

Äntligen möte 2!

Återigen kommer jag inte försöka skriva ner allt som hände, utan framförallt skriva om det som rör sig i mitt huvud, och det är mest kring Imperator.

Först lite bakgrund och tankar om Hardholders just nu:

Jag går i terapi nu, och hade en riktigt stark session på förmiddagen innan spelmötet. Min terapeut och jag avtäckte och arbetade med ett mönster jag har där jag skyndar och pressar mig själv att vara någon perfekt övermänniska som kan göra allt själv, istället för att acceptera att jag bara är en normal människa som behöver samarbeta med andra och ge det den tid det kräver. Lite förenklad sammanfattning.

Jag inser att precis detta spelar in i vad en Hardholder är. Det kan finnas en press på en Hardholder att vara den främsta, den omnipotenta ledaren som är den bästa på allt. Och det är verkligen tydligt på Imperator. Han vill liksom vara starkast, sexigast, mäktigast, mest disciplinerad, vis, lagkunnig. Holy shit alltså.

Men naturligtvis är detta en lögn, en ledare kan inte vara perfekt och omnipotent, och det är kanske det som gör hardholdern extra intressant. Jag gillar verkligen den idén, att spela den playbook med mest press på sig i hela spelet, den som alla vänder blicken mot när saker går i skiten och som måste stå pall och behålla sitt cool då. (Möjligtvis har Hocus ännu mer omöjliga förväntningar på sig)

Det här är inte bara en tolkning jag har hittat på, författaren har själv skrivit ett forumsinlägg om hur Hardholder-playbooken erbjuder en lögn om att "jag kan lösa allt själv genom att bara pressa tillräckligt hårt!" men att sanningen är att en Hardholder är beroende av samarbete med playbooks med mer mjuk makt och andra talanger.

Inte konstigt att jag tycker Hardholder, Hocus och Chopper är de ballaste playbooksen, och jag tittar förbryllat på Skinnern och säger "öh, va". Jag dras liksom till att spela playbooksen med mycket konkret regelmässig makt i spelvärlden, och samtidigt omöjliga förväntningar på sig.

Okej, men kom till saken, vad fan hände i mötet då?

Imperator fick tre chanser att vara mänsklig istället för en omnipotent diktator.

Ok, ni vet att skithögarna uppströms i Barkertown slängde tunnor med radioaktivt avfall i vårt dricksvatten?

Vår första åtgärd var att ta alla Barkers i Black Mesa gisslan. Tyvärr så ballade min soldat Castle ut på vår gisslan, Barker, och brutaliserade honom till dödens rand. Flagrant brott mot lagen naturligtvis. Och what the fuck, mina soldater är ju disciplinerade, de ägnar sig inte åt lustvendettor, varför gjorde hon det här helt plötsligt? Visade sig att att Castle käkat av den psykoaktiva blåfisken som några utsocknes scumbags levererat till den lokala dealern Mitch (?).

Castle: https://goo.gl/photos/AnbQHzDx9TxtR3jw8

Jag hade lovat att avrätta en Barker för varje tunna vi hittar som de inte plockat upp igen, så jag var beredd att se genom fingrarna på att Castle hade slarvat innan vi egentligen hann kolla tunnorna, och se stryk som rättmätigt straff för att de förgiftat vårt vatten. Visade sig ju ändå att Barkers inte lyfte ett jävla finger för att plocka upp tunnorna igen, det var Frankie (Genesis RP, savvyhead) som gjorde det. Till hälften av girighet, till hälften för att inga Barkers skulle behöva dö. Frankie är från Barkertown och gammal polare med dem, ni vet.

Första chansen: Så nu förhandlar jag med Frankie, och genom ett missat read a person så upptäcker jag en mjukare sida av Imperator. Ok, Frankie du har väl rätt - Jag sa aldrig uttryckligen att det måste vara familjen Barker som måste plocka upp tunnorna, jag sa bara att för varje tunna vi bärgar så dödar vi en Barker. Och du hann bärga dem först. Och ok, Castle gjorde fel, hon var out of line. Vi måste visa att vi kan inte brutalisera Barkers utan process, även om de är scumbags.

Tillbaka till Castle: Så Castle är hög och på observation i Bons sjukstuga. Och Bon bestämmer sig för att använda henne som en antenn för att han vill kika in i den psykiska malströmmen, what a crazy fuck. Navarro (Gustafs RP The News) dyker upp, hon är nära vän (och mer?) med Castle och undrar vad fan är det för fel på Castle, varför stirrar hon som hon gör? Bon vill inte svara, han kör ut Navarro. Navarro säger "ok, visst!" och öppnar sin hjärna för att lyssna in i den psykiska malströmmen, vad är det som händer med Castle. Missar sitt slag. Kollapsar på stället. Bon räddar/fångar (oklart) den medvetslösa Navarro. Han försöker använda Castle som en antenn för att spana in vad som händer med Navarro där inne i malströmmen, klantar till det, hjärtstillestånd för Castle. Imperator kommer in. Castle dör på operationsbordet, och ingen vet riktigt varför, vad Bon höll på med där.

Andra chansen: Imperator tar med sig Navarro till sitt rum, de delar på en flaska brandy. Imperator vill stötta sin gamla vän, men når inte riktigt fram. Han är för mycket av en Hardholder för att kunna bli personlig och trösta. De möts lite grann iallafall. Imperator lovar att göra den där intervjun i radion, och att de ska låta Frankie kolla upp vad fan Bon sysslar med. Nu har de två en konspiration tillsammans.

Tredje chansen: Och det sista som händer innan han går och lägger sig är att Imperators löjtnant Bubonica överraskar honom genom att förföra honom i ett raffset, komplett med romantisk middag, choklad och häftiga IR-glasögon som hon har slitit och konspirerat med Frankie för att få till. "Problemet är att du inte fått ligga på evigheter! Kom igen, du vet det!"

Bubonica: https://goo.gl/photos/aAur9kgQ9fk7K8X88

Alltså, det här fick verkligen en reaktion på mig som spelare, jag satt mållös i flera sekunder med ansiktet i händerna. Först av allt, vilken twist att Bubonica som verkade vara ett själviskt as som hungrat efter IR-glasögon egentligen bara ville ha dom för att göra mig glad. För det andra var det sjukt komiskt och gulligt hur gärna hon ville göra mig nöjd. För det tredje skämmigt och lite förödmjukande hur totalt oprofessionellt hon beter sig.

Jag låter Imperator rulla ett acting under fire. The fire är att ja, det är sant - det var jävligt länge sen jag fick ligga. 10+. Jag är kall som is. Så jag rättar först Bubonica vänligt men bestämt, sedan bryskt och bestämt. Men hon fattar inte. Hon tror att det här är en bra grej, och att problemet är att jag vill ligga med Frankie eller Navarro istället. Alltså, så jävla pantat, det är som hon inte fattar det här med disciplin och hierarkier alls. Hon lär sig inte. Till slut så säger jag "fine", öppnar min kista, drar min revolver och skjuter henne.

"Jag är inte din vän. Jag är inte din älskare. Jag är inte din jämlike. Du lever och dör för mig, fattar du?!" Hon är chockad. Jag håller henne i ett grepp. "Du är inte en kejsargemål och du kommer aldrig bli det. Du är bra på att skjuta hål i folk, men du fattar ingenting om vad jag vill ha och vad jag försöker göra här". Jag kastar henne blödandes till marken och beordrar in Jackabacka att ta henne till sjukan.

Sen gör jag frustrerade sit ups och armhävningar i en timma innan jag går och lägger mig för att driva ut kåtheten och adrenalinet ur kroppen.

---

Alltså, här schabblade Imperator. Han hade bara kunnat säga åt henne att gå. Han hade kunnat vara hård men rättvis. Ta ifrån henne sin officersgrad, något formellt straff. Men han tappade det där. Han han var inte trygg nog att låta henne vara okej, han var tvungen att utplåna henne inombords, gå till övervåld. Inte okej. Inte laglydigt. Han klarade att samarbeta och vara mjuk med Frankie. Han klarade det mer eller mindre med Navarro. Men han klarade det inte med Bubonica. Han gick på lögnen att han måste vara den perfekta hardholdern med kontroll, som slår ner med järnhand på det som han inte kan kontrollera. Toxic masculinity, Imperator!

Efter nattens träningspass går han fram till bordet och kollar på middagen Bubonica hade förberett åt dem. Och nu känner han sorg.

Sjukt intressant hur MC Glenn skötte Bubonica här. Precis som författaren föreslår, att SLPs följer sina kroppsdelar, med enkla idéer och enkla impulser, briljant. Jag hoppas få se mer förföringsförsök mot Imperator och mer cool rolls när han försöker hålla sig omänsklig och opåverkbar.
              Last edited by Sodivra; 27 June 2017, 18.31.

Kommentera

Imorgon spelar vi igen! Sen sist har vi spelat två möten, så jag får väl skriva ihop lite.

Imperator åkte till Barkertown med en massa soldater och fordon, men spelade ett vänligt högstatusspel och förhandlade sig till att Barkertown ska bli en vassalstad till Svarta Tronen. Som en del av dealen så lovade jag att såga av armen på Bubonica som rättvisa för att (TM) Barker förlorade armen.

Det här var ganska hemskt, men ändå ett billigt pris att betala för att ta ett steg mot mera makt. Jag övermannade henne i duell och valde sedan improvement "Impossible reflexes", när Imperator är naken eller nästan helt naken har han 2-armor. Imperator blir mer och mer av en sexig Vladimir Putin.

Det visade sig att Barkertown sitter på ett helt golden age-vault under jorden, och de giftiga tunnorna innehöll människomumier! What the fuck.

Bon gör malströmsdroger på mumierna.

Bon har ju stoppat Castle i malströmmen då va, och Navarro vill ha henne tillbaks. Så Frankie ska försöka bygga en kropp åt henne med en mumie eller en hjärndöd snygg kropp. Obs, det är olagligt att göra människor hjärndöda!

Frankie ska också bygga min fabrik (improvement manufactory) - med malströmsmumier som arbetskraft! What the fuck.

Den lokala langaren hamnar i slagsmål med både Bon och Navarro, vilket var kul.

Vi kidnappar en spion från emperiet i väst, men Frankie påminner mig om att det är olagligt att fängsla utan rättegång, så jag släpper henne fri igen. I väst så har de frigjort sig från malströmmen (bra!) men blir samtidigt någonsorts hederslösa zombies. (dåligt!)

Kommentera

Arbetar …
                X