Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av CapnZapp, 17 February 2018, 09.25
38 responses
630 visningar
4 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Evokee, 17 February 2018, 07.38
4 responses
258 visningar
0 gillar
kloptok
av kloptok
 
Skapad av krank, 11 February 2018, 23.49
2 responses
33 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Lightshy, Igår, 01.23
6 responses
98 visningar
0 gillar
Lightshy  
Skapad av Skarpskytten, 14 June 2017, 07.54
24 responses
537 visningar
6 gillar
Skarpskytten  
Skapad av God45, 17 February 2018, 21.11
17 responses
465 visningar
2 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Mundo, 15 January 2018, 16.59
15 responses
301 visningar
1 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av Äventyr, 06 January 2018, 14.36
114 responses
4.585 visningar
6 gillar
Rangertheman  
Skapad av Otto, Igår, 18.39
0 responses
41 visningar
0 gillar
Otto
av Otto
 
Skapad av Dante, 04 February 2018, 19.30
66 responses
2.908 visningar
7 gillar
Halo77
av Halo77
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

    Igår provade vi för första gången Rotsystem då det var flera som inte kunde spela då så bestämde vi oss för att prova något nytt. I stället för att göra egna rollpersoner körde vi med de förgjorda som finn i regelboken. Spelarna valde Konstantine , Morgan och Dallas.

    Äventyret (från fenix) var lättskött och spelet flöt på bra, miljön i både äventyr och spelvärld bet tag i spelarna direkt och det enkla regelsystemet gjorde att det var perfekt för en one shot. Med hot , spionage och smarta lösningar lyckades gruppen klara av inbrottet utan blodsspillan och helt utan strid , vilket alltid är uppskattat, ett äventyr som går att lösa helt utan våld är ett välskrivet äventyr i mina ögon.

    Rotsystem kändes för oss som ett perfekt enkvällsscenariospel, nästa gång tänker vi dock skapa våra egna rollpersoner för att få lite mer djup i spelet. Regelsystemet funkar utmärkt och stämningen i världen känns lätt att förmedla till spelarna. Eftersom det kändes som ett speltest var det lite synd att vi inte fick stridssystemet testat, men annars va det ett bra speltest.

    Sammanfattningsvis, bra spel Krank, det kommer vi köra igen.

  • #2
    Väldigt kul att höra, såklart! Det gör att jag blir ännu mer sugen på att fortsätta skriva material till spelet.

    Kommentera

    Arbetar …
    X