Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Hellzon, Idag, 03.10
0 responses
2 visningar
0 gillar
Hellzon
av Hellzon
 
Skapad av anth, Igår, 22.37
8 responses
59 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av Tony.Meijer, Igår, 16.07
23 responses
164 visningar
0 gillar
Tony.Meijer  
Skapad av 2097, Igår, 18.43
4 responses
92 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av RedMattis, Igår, 14.00
2 responses
101 visningar
3 gillar
RedMattis  
Skapad av 2097, Igår, 10.33
6 responses
152 visningar
5 gillar
Måns
av Måns
 
Skapad av krank, 25 May 2017, 20.55
10 responses
179 visningar
0 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av 2097, 18 May 2017, 19.16
47 responses
591 visningar
0 gillar
2097
av 2097
 
Skapad av Helthan, Igår, 18.15
5 responses
58 visningar
2 gillar
Rangertheman  
Skapad av zonk, Igår, 14.34
12 responses
107 visningar
0 gillar
zonk
av zonk
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

    Igår provade vi för första gången Rotsystem då det var flera som inte kunde spela då så bestämde vi oss för att prova något nytt. I stället för att göra egna rollpersoner körde vi med de förgjorda som finn i regelboken. Spelarna valde Konstantine , Morgan och Dallas.

    Äventyret (från fenix) var lättskött och spelet flöt på bra, miljön i både äventyr och spelvärld bet tag i spelarna direkt och det enkla regelsystemet gjorde att det var perfekt för en one shot. Med hot , spionage och smarta lösningar lyckades gruppen klara av inbrottet utan blodsspillan och helt utan strid , vilket alltid är uppskattat, ett äventyr som går att lösa helt utan våld är ett välskrivet äventyr i mina ögon.

    Rotsystem kändes för oss som ett perfekt enkvällsscenariospel, nästa gång tänker vi dock skapa våra egna rollpersoner för att få lite mer djup i spelet. Regelsystemet funkar utmärkt och stämningen i världen känns lätt att förmedla till spelarna. Eftersom det kändes som ett speltest var det lite synd att vi inte fick stridssystemet testat, men annars va det ett bra speltest.

    Sammanfattningsvis, bra spel Krank, det kommer vi köra igen.

  • #2
    Väldigt kul att höra, såklart! Det gör att jag blir ännu mer sugen på att fortsätta skriva material till spelet.

    Kommentera

    Arbetar …
    X