Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Acenchious, 20 November 2017, 22.17
8 responses
157 visningar
0 gillar
Big Marco  
Skapad av en_müller, 17 November 2017, 21.54
3 responses
158 visningar
2 gillar
Nirbulas  
Skapad av Henke, 19 November 2017, 13.07
45 responses
1.223 visningar
1 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av da_bohz, 14 November 2017, 19.59
68 responses
1.674 visningar
1 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Evokee, 19 November 2017, 21.58
37 responses
751 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Evokee, 20 November 2017, 22.47
17 responses
441 visningar
0 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av Bifur, 19 November 2017, 11.04
65 responses
1.350 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Hans E Magnusson, 18 November 2017, 08.07
21 responses
537 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av CapnZapp, 10 November 2017, 09.41
9 responses
227 visningar
1 gillar
CapnZapp  
Skapad av Organ, 16 November 2017, 09.30
6 responses
201 visningar
0 gillar
Ram
av Ram
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

    Igår provade vi för första gången Rotsystem då det var flera som inte kunde spela då så bestämde vi oss för att prova något nytt. I stället för att göra egna rollpersoner körde vi med de förgjorda som finn i regelboken. Spelarna valde Konstantine , Morgan och Dallas.

    Äventyret (från fenix) var lättskött och spelet flöt på bra, miljön i både äventyr och spelvärld bet tag i spelarna direkt och det enkla regelsystemet gjorde att det var perfekt för en one shot. Med hot , spionage och smarta lösningar lyckades gruppen klara av inbrottet utan blodsspillan och helt utan strid , vilket alltid är uppskattat, ett äventyr som går att lösa helt utan våld är ett välskrivet äventyr i mina ögon.

    Rotsystem kändes för oss som ett perfekt enkvällsscenariospel, nästa gång tänker vi dock skapa våra egna rollpersoner för att få lite mer djup i spelet. Regelsystemet funkar utmärkt och stämningen i världen känns lätt att förmedla till spelarna. Eftersom det kändes som ett speltest var det lite synd att vi inte fick stridssystemet testat, men annars va det ett bra speltest.

    Sammanfattningsvis, bra spel Krank, det kommer vi köra igen.

  • #2
    Väldigt kul att höra, såklart! Det gör att jag blir ännu mer sugen på att fortsätta skriva material till spelet.

    Kommentera

    Arbetar …
    X