Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
29 responses
659 visningar
0 gillar
Rhodryn
av Rhodryn
 
Skapad av talgboll, Igår, 20.07
14 responses
131 visningar
0 gillar
cogitare  
Skapad av zonk, 19 July 2017, 11.07
27 responses
715 visningar
0 gillar
talgboll  
Skapad av Hans E Magnusson, Igår, 06.50
17 responses
389 visningar
1 gillar
Lightshy  
Skapad av Khan, Igår, 15.26
8 responses
184 visningar
0 gillar
GnomviD
av GnomviD
 
Skapad av JohanToresson, 31 July 2016, 22.04
6 responses
274 visningar
4 gillar
bobbo
av bobbo
 
Skapad av Rylos, Igår, 20.27
0 responses
22 visningar
0 gillar
Rylos
av Rylos
 
Skapad av God45, Igår, 18.53
1 response
123 visningar
1 gillar
Cybot
av Cybot
 
Skapad av ceruleanfive, 19 April 2017, 16.51
45 responses
947 visningar
9 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av P.eLL.e, Igår, 14.32
9 responses
135 visningar
0 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

    Igår provade vi för första gången Rotsystem då det var flera som inte kunde spela då så bestämde vi oss för att prova något nytt. I stället för att göra egna rollpersoner körde vi med de förgjorda som finn i regelboken. Spelarna valde Konstantine , Morgan och Dallas.

    Äventyret (från fenix) var lättskött och spelet flöt på bra, miljön i både äventyr och spelvärld bet tag i spelarna direkt och det enkla regelsystemet gjorde att det var perfekt för en one shot. Med hot , spionage och smarta lösningar lyckades gruppen klara av inbrottet utan blodsspillan och helt utan strid , vilket alltid är uppskattat, ett äventyr som går att lösa helt utan våld är ett välskrivet äventyr i mina ögon.

    Rotsystem kändes för oss som ett perfekt enkvällsscenariospel, nästa gång tänker vi dock skapa våra egna rollpersoner för att få lite mer djup i spelet. Regelsystemet funkar utmärkt och stämningen i världen känns lätt att förmedla till spelarna. Eftersom det kändes som ett speltest var det lite synd att vi inte fick stridssystemet testat, men annars va det ett bra speltest.

    Sammanfattningsvis, bra spel Krank, det kommer vi köra igen.

  • #2
    Väldigt kul att höra, såklart! Det gör att jag blir ännu mer sugen på att fortsätta skriva material till spelet.

    Kommentera

    Arbetar …
    X