Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av luddwig, Igår, 13.42
4 responses
99 visningar
1 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av wilper, 20 September 2017, 11.08
16 responses
380 visningar
2 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
Skapad av krank, 18 September 2017, 09.18
3 responses
89 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av lilonjo, 21 September 2017, 09.35
8 responses
190 visningar
0 gillar
Arfert
av Arfert
 
Skapad av Feuflux, 05 September 2017, 21.29
12 responses
425 visningar
4 gillar
Lukas
av Lukas
 
Skapad av Brior, 21 September 2017, 14.20
27 responses
1.136 visningar
9 gillar
Bifur
av Bifur
 
Skapad av Karl Kämpe, 26 August 2017, 10.46
6 responses
214 visningar
1 gillar
Karl Kämpe  
Skapad av Platon, 20 September 2017, 15.52
5 responses
160 visningar
1 gillar
Rangertheman  
Skapad av krank, 22 September 2017, 23.07
0 responses
40 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Stareater, 21 September 2017, 18.10
1 response
66 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Spelrapport: Rotsystem-Vad hjärtat vill ha

    Igår provade vi för första gången Rotsystem då det var flera som inte kunde spela då så bestämde vi oss för att prova något nytt. I stället för att göra egna rollpersoner körde vi med de förgjorda som finn i regelboken. Spelarna valde Konstantine , Morgan och Dallas.

    Äventyret (från fenix) var lättskött och spelet flöt på bra, miljön i både äventyr och spelvärld bet tag i spelarna direkt och det enkla regelsystemet gjorde att det var perfekt för en one shot. Med hot , spionage och smarta lösningar lyckades gruppen klara av inbrottet utan blodsspillan och helt utan strid , vilket alltid är uppskattat, ett äventyr som går att lösa helt utan våld är ett välskrivet äventyr i mina ögon.

    Rotsystem kändes för oss som ett perfekt enkvällsscenariospel, nästa gång tänker vi dock skapa våra egna rollpersoner för att få lite mer djup i spelet. Regelsystemet funkar utmärkt och stämningen i världen känns lätt att förmedla till spelarna. Eftersom det kändes som ett speltest var det lite synd att vi inte fick stridssystemet testat, men annars va det ett bra speltest.

    Sammanfattningsvis, bra spel Krank, det kommer vi köra igen.

  • #2
    Väldigt kul att höra, såklart! Det gör att jag blir ännu mer sugen på att fortsätta skriva material till spelet.

    Kommentera

    Arbetar …
    X