Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Jocke GM:ar ASE

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av MandaWall, Igår, 12.12
12 responses
194 visningar
0 gillar
Björn den gode  
Skapad av Ugglefar, 18 July 2017, 16.01
2 responses
97 visningar
0 gillar
Ugglefar  
Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
10 responses
265 visningar
0 gillar
Mundo
av Mundo

Skapad av Äventyr, Idag, 13.44
0 responses
20 visningar
3 gillar
Äventyr  
Skapad av jensofsweden, 16 July 2017, 04.30
23 responses
386 visningar
4 gillar
jensofsweden  
Skapad av zonk, 20 July 2017, 16.57
4 responses
97 visningar
1 gillar
luddwig
av luddwig

Skapad av Dr_Dängrot, 03 June 2017, 08.42
79 responses
2.081 visningar
0 gillar
Herr Grönstedt  
Skapad av Day-Dreamer, Idag, 06.11
1 response
35 visningar
2 gillar
Ape of Wrath  
Skapad av Mekanurg, Igår, 13.54
9 responses
246 visningar
10 gillar
Tant Ragnar  
Skapad av Inkognito, 12 November 2016, 15.47
13 responses
436 visningar
3 gillar
Magnamund  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Jocke GM:ar ASE

I kväll är planen att vi gör rollpersoner till en Anomalous Subsurface Environment kampanj. Vi kommer att köra LL reglerna rakt av, med brasklappen att ingen i gruppen är 100% inläst på dem. Såhär första vändan kommer vi att spela två möten på två veckor, jag hoppas lite på att få avsluta mötet i sista rummet i förmaket till själva ASE (rum 32 för er som har boken), för det tor jag min grupp kommer bli peppade av. Men det beror lite på hur många spelare som dyker upp i kväll ev får de söka e

Här kommer jag att skriva en kortare logg av typen vilka var med, blev det nån progress, vilka dog osv. Inga stora tankar eller så. Bara en loggbok över gruppens framsteg/felsteg.

Vi är altså min spelgrupp, Bedlam, inte bara folk i allmänhet som vill göra en LL gubbe. Det kan jag såklart inte ställa mig negativ till, alltid kul att rulla fram en robot eller en insektoid liksom.

Kommentera

Möte ett

Spelare: Groggdan the Barbarian (lvl 1 Fighter), Captain Quill (lvl 1 Scientist) Ralfor den Svarte (lvl 1 Scinetist)

Progress: Klarade Moktar Lair, öppnade The Gatehouse men gick inte in.

XP och Loot 1456 xp varav 740 i GP. 485 per spelare.

Hur känns det: Kul.

Kommentera

En av mina drömkampanjer!

Kommentera

Möte två

Spelare: Groggdan the Barbarian (lvl 1 Fighter), Captain Quill (lvl 1 Scientist), Ralfor den Svarte (lvl 1 Scinetist), Draxler (lvl 1 magic user)

Progress: 15 rum utforskade.

Gruppen svängde vänster in i barackerna, allierade sig med de hela automatonerna, gick igenom oficerarnas grejer och lagerrummen. Sedan gick de i en fälla och Draxler föll mot sin död. Captain Quill klätrade efter och fick syn på De Skarvade Automatonerna. Sedan gick de ut för att hämta nya krafter.

XP och Loot: 1046 xp varav 500 i GP. 348 per spelare (efter som Draxler dog innan jag delade ut XP) Agronium Shield +1

Död och förintelse: Draxler dog i en schakt-fälla.

Hur känns det: Det funkar rätt bra, jag gillar att båda sessionerna har gett ungefär samma xp utdelning. Det är lite jobbigt att hålla mer än 10 nånting rum i färskt minne, hålla koll på hur tiden går och att läsa av to-hit tabellerna. Jag är också för att en av dem dog i en fälla, som ett bevis på att det är farligt.

Kommentera

Idag är det dags för möte tre!
            ---
            Trodde jag, men det ställdes in pga sjukdom.
            Last edited by Jocke; 10 December 2015, 15.58.

Kommentera

VI spelade idag i stället.
              Spelare: Groggdan the Barbarian (lvl 1 Fighter), Captain Quill (lvl 1 Scientist), Ralfor den Svarte (lvl 1 Scinetist)

Progress: The gatehouse avklarat. ASE öppnat De blev vänner med de vanliga robotarna, sprängde de skarvade robotarna med bomber och lockade med sig bossen till deras kompis, säkerhets roboten vid nedgången till våning 1.

Som belöning har de fått The Gatehouse som sin egen bas, Det kom sig mest av deras spelande, men jag har liksom högt och tydligt bestämt att robotarna som är kvar kommer att fortsätta vara deras vänner och att det inte finns några wandering monsters kvar och så.

Captain Quill och Ralfor har nån slags plan om att el kommer bli den stora expertvaran därifrån. Groggdan har planer på att kolonisera The Gatehouse med lerbönder.

XP och Loot 3820 xp. Har inte kvar listan på vad som är i ren gp. 1273 per spelare. Alla gick upp i level. Gruppen fick välja på att sälja sina skatter för 50% av värdet eller en d100% av värdet. De slog och landade på 51%.

Död och Förintelse: Groggdan utlöste en giftfälla men klarade precis sitt save vs suck - han var immun mot just det här giftet sedan tidigare.

Nästa gång kommer de att börja stadsmiljö och leta henchmen/köpa nya grejer.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
                Groggdan utlöste en giftfälla men klarade precis sitt save vs suck
                Är det den man slår för att undvika level drain? Eller vampyrer?

Kommentera

Möte Fyra!

Spelare: Rolfor den Svarte (lvl2 scientist), Pryt - Son of the great and superior Daog (lvl 1 cleric), Salamandros (lvl 1 Elf).
                  Henchmen: Hobbs (lvl 1 Hlafling), Nancy the Wraithfull (lvl 1 fighter)

Efter som Groggdan och Captain Quills spelare inte var närvarande så hade Rolfor (Ralfor var min felstavning, han har inte bytt namn) rest till bruksorten Lugosi för att rekrytera mer äventyrare, samtidigt om Groggdan letar civilister som kan flytta in i The Gatehouse och Captain Quill (antagligen) rapporterar till Vetenskapskyrkan om deras framgångar.

Progress: Rolfor ledde en första trevande expedition ner på VÅNING 1. De utforskade 11 rum innan de såg en god möjlighet att ta sig tillbaka upp. De stötte på: En Björn, Dobber-men, Skrikare, Migrerande svampar, Likgeléer och några Käkhuvuden. De lurade ihop skrikarna och Likgeléerna som slogs mot varandra rätt så bra.

XP och Loot: 910 xp varav 450 i skatter. 0 gp. 364 per spelare och 182 till Hobbs.

Död och förintelse: Det första som hände var att Nancy dog när hon klev på en tryckplatta och mängder med giftpilar sköts ut ut en vägg.
                  Därefter stötte de på tre jawheads som bet ihjäl Pryt. Pryts spelare tog över Hobbs för resten av mötet.

Hur känns det: Jag synkar rätt dåligt med Labyrinth Lord. Jag hittar aldrig det jag letar efter i böckerna... Spelarna märkte att jag störde mig på reglerna. Jag får fixa nått tabellhäfte eller så till nästa session.
                  Last edited by Jocke; 15 January 2016, 01.30.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Genesis Visa inlägg
                    Är det den man slår för att undvika level drain? Eller vampyrer?
                    Jag tror att Jocke menade "save vs. poison", d.v.s. save or die. I OSR undviker man level drain genom att inte bli träffad av vandöda.
                    Blir man träffad av en vampyr tar man 1d10 i skada OCH förlorar TVÅ levels. Inget save. Sug på den.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
                      Hur känns det: Jag synkar rätt dåligt med Labyrinth Lord. Jag hittar aldrig det jag letar efter i böckerna... Spelarna märkte att jag störde mig på reglerna. Jag får fixa nått tabellhäfte eller så till nästa session.
                      Jag förstår hur du känner det. Jag kan de gamla DnD-reglerna nästan utantill, men det leder till ett annat problem: försöker man ha original-reglerna, LL, S&S, LotFP och DCC i huvudet så börjar man blanda ihop dem. Uppstår en viss situation har jag inget som helst problem att citera en regel ur minnet som täcker det, men jag kan för mitt liv inte komma ihåg från vilket spel regeln kommer.

Kommentera

MEEER! JAG VILL LÄSA MER! ASE är en så vansinnigt bra setting!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av carrot Visa inlägg
                          MEEER! JAG VILL LÄSA MER! ASE är en så vansinnigt bra setting!
                          Vi spelar igen på Torsdag. Så till helgen kanske. Just nu är mitt mål att göra/hitta nån slags bra sl skärm, så jag slipper så upp recation rolls och moral-reglenra hela tiden. Kanske också ett Så här gör du en gubbe-blad, så att det går snabbt för spelare som dör att rolla fram en ny figur.

Kommentera

Jag köpte en SL-skärm från amazon för nåt år sedan som man kan smälla in egna papper i, så det lämpar sig till vilket spel som helst.
                            Det ska bli spännande att se vad som händer härnäst. ASE är en av dom moduler jag absolut måste få spelleda innan jag dör.

Kommentera

Det är mer själva innehållet jag behöver, fuskpapperna.

Kommentera

Arbetar …
                              X