Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Fienden ibland oss (The Enemy Within: Remixed)

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Det kan väl gå för sig. :)
    Marike_rollf_S2an.pdf
    Dmitri_rollf_S2an.pdf

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Theo Visa inlägg
      [ATTACH]n333139[/ATTACH]
      [ATTACH]n333140[/ATTACH]
      Det ser väldigt intressant ut. Speciellt tycker jag att systemet för BEP känns väldigt vettigt. Har du lust att utveckla det? Är det helt enkelt 1BEP/5 prylar?

Påverkar detta även Initiativ?

Även nyfiken på vad Själ gör. Magiska HP?

Alkemi ser spännande ut!

Ja, en fråga till. Det verkar vara lite mer detaljerade rustningsdelar. Hur avgörs om de hjälper eller inte+

Kommentera

[ATTACH]n333139[/ATTACH]
        [ATTACH]n333140[/ATTACH]
        Riktigt coolt. En HT - Warhammer - hybrid?

Hur gör du rollformulären?

Kommentera

Tackar som mycket. Allt är som sagt knyckt från olika håll. :)

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Det ser väldigt intressant ut. Speciellt tycker jag att systemet för BEP känns väldigt vettigt. Har du lust att utveckla det? Är det helt enkelt 1BEP/5 prylar?
          Belastningssystemet är plankat rakt av från Lamentations of the Flame Princess, med undantag för att mitt är en aning snällare (LotFPs "Belastad"-nivå omfattar bara motsvarande 2 BEP och inte 2-3 som mitt). Det var det enklaste och elegantaste jag hittade. :)

Men i princip, ja - plus att "stora" föremål (tvåhandsvapen och annat stort/åbäkigt) ger ett extra BEP styck och att rustning också ger extra.

Påverkar detta även Initiativ?
          Nej, i nuläget bygger Initiativ bara på rustning (som i HT) plus att en eller ett par förmågor kan påverka det. Belastning kanske borde väga in också, men jag tror det straffar sig tillräckligt med de andra effekterna.

Även nyfiken på vad Själ gör. Magiska HP?
          Själ är typ Sanity points. Mina regler för sånt - skräck och mental hälsa - är huvudsakligen plankade från Clockwork & Cthulhu, de reglerna lät sig lätt göras analoga med mina skade- och läkningsregler (som i sin tur närmast bygger på Pendragon).

Alkemi ser spännande ut!
          Alkemireglerna har jag tagit rätt så rakt av från BRP-supplementet Enlightened Magic. Regler för "riktig" magi håller jag först nu på och styr upp närmare, men det har bara varit ett fåtal SLP som haft tillgång till magi hittills. I min omskrivna version av världen finns det ju inga magiskolor osv heller utan alkemi är den respektabla formen av lärd "magi".

Ja, en fråga till. Det verkar vara lite mer detaljerade rustningsdelar. Hur avgörs om de hjälper eller inte+
          Som i de flesta system med träffområden - när man tar skada avgörs träffområde (antingen genom att vända på anfallsslaget eller i vissa fall bara slå procenttärningar) och har man rustning på träffområdet så skyddar den. Siffran till vänster om snedstrecket är mot krutvapen och till höger mot annat.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg
            Riktigt coolt. En HT - Warhammer - hybrid?
            Tackar, igen. Ärligt talat är det väldigt lite Warhammer-DNA i själva reglerna (det är nog bara typ Ödespoängen).

Grundstommen är som sagt HT med Hjältarnas Väg och sen har jag blandat in bitar från t ex Mythras/RuneQuest (stridseffekter, träffområden, differential rolls, gardering/passiv blockering, erfarenhet/förbättring), Pendragon (skador/läkning), Clockwork & Cthulhu (skräck/mental hälsa), Lamentations of the Flame Princess (belastning), GURPS (en del förmågor och detaljregler här och var, skador mm), D&D (icke-dödlig skada mm), BRP: Enlightened Magic (alkemi + en del om ritualmagi), Ghastly Affair (magi, under konstruktion dock) och Savage Worlds (handlingsekonomi i strid).

Hur gör du rollformulären?
            I Word, i brist på tekniskt kunnande för något bättre. Det blev ett väldigt petgöra med tabellerna. :P

Kommentera

I Word, i brist på tekniskt kunnande för något bättre. Det blev ett väldigt petgöra med tabellerna. :P
              Det kan jag tänka mig. Ditt rollformulär och det som luddwig la upp härförleden - tror det var gjort i excell - har varit en ögonöppnare för mig. Dvs jag har förstått att jag inte måste lära mig indesign för att kunna göra egna rollformulär som ser snygga ut.
              Last edited by Skarpskytten; 23 September 2019, 13.09.

Kommentera

...tror det var gjort i excell - har varit en ögonöppnare för mig. Dvs jag har förstått att jag inte måste lära med indesign för att kunna göra egna rollformulär som ser snygga ut.
                Ja, det var gjort i Excel. Tycker att det funkar fint för formulär. Ger bra stöd för symmetri. Och tack, kul att du gillade det.

Kommentera

Belastningssystemet är plankat rakt av från Lamentations of the Flame Princess, med undantag för att mitt är en aning snällare (LotFPs "Belastad"-nivå omfattar bara motsvarande 2 BEP och inte 2-3 som mitt). Det var det enklaste och elegantaste jag hittade. :)

Men i princip, ja - plus att "stora" föremål (tvåhandsvapen och annat stort/åbäkigt) ger ett extra BEP styck och att rustning också ger extra.
                  Ser bra ut. Vi kommer köra något liknande till Kopparhavets hjältar, men upptäckte att grunden redan var lagd i Hjältarnas Tid, iom tillståndet Belastad.

Själ är typ Sanity points. Mina regler för sånt - skräck och mental hälsa - är huvudsakligen plankade från Clockwork & Cthulhu, de reglerna lät sig lätt göras analoga med mina skade- och läkningsregler (som i sin tur närmast bygger på Pendragon).
                  Aha, du kör inte HT vanilj när det gäller skador/läkning?

Alkemireglerna har jag tagit rätt så rakt av från BRP-supplementet Enlightened Magic. Regler för "riktig" magi håller jag först nu på och styr upp närmare, men det har bara varit ett fåtal SLP som haft tillgång till magi hittills. I min omskrivna version av världen finns det ju inga magiskolor osv heller utan alkemi är den respektabla formen av lärd "magi".
                  Det låter väldigt passande. Har alltid tyckt att standardmagi känts lite off i Old World. Alkemi och druider låter betydligt mer rätt.

Som i de flesta system med träffområden - när man tar skada avgörs träffområde (antingen genom att vända på anfallsslaget eller i vissa fall bara slå procenttärningar) och har man rustning på träffområdet så skyddar den. Siffran till vänster om snedstrecket är mot krutvapen och till höger mot annat.
                  Har du lust att dela med dig av träfftabellen?

Kommentera

Det kan jag tänka mig. Ditt rollformulär och det som luddwig la upp härförleden - tror det var gjort i excell - har varit en ögonöppnare för mig. Dvs jag har förstått att jag inte måste lära med indesign för att kunna göra egna rollformulär som ser snygga ut.
                    Det är ju en utvecklingsprocess också. Det här är min fjärde version av formuläret tror jag, och den första som jag lyckades få ner på två sidor (undantagandes ev alkemi/magi/etc). Den första versionen var ett 6 sidor långt googledoc och verkligen ful som stryk. :P

Kommentera

Aha, du kör inte HT vanilj när det gäller skador/läkning?
                      Nej, de var lite väl snälla/heroiska för min smak. :)

Med det här helt oväntade intresset för mitt regelhack börjar jag fundera på om jag skulle fixa ett googledoc eller nåt för det. Nu har jag det i ett Worddokument som dessutom är fullt med bilder jag inte äger.

Har du lust att dela med dig av träfftabellen?
                      Se bifogad skärmdump.
                      Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Ja, det var gjort i Excel. Tycker att det funkar fint för formulär. Ger bra stöd för symmetri. Och tack, kul att du gillade det.
                        Fanns det här rollformuläret att se någonstans? :)

Kommentera

Fanns det här rollformuläret att se någonstans? :)
                          Minns inte var jag delade det förra gången men ska försöka komma ihåg att peta in det här i tråden ikväll.

Kommentera

Om det är formuläret till Blod & Bly ni pratar om så finns det i det här inlägget.

PS. Jag spelar Wernhart, så det är den här kampanjen som omnämnts på Nordnordost ett flertal gånger.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av DeBracy Visa inlägg
                              Om det är formuläret till Blod & Bly ni pratar...
                              Jag var förvirrad som vanligt och trodde att vi pratade om formuläret till Världsrymdens vagabonder.

Kommentera

Ny spelrapport!

https://theenemywithinremixed.wordpr...rmish-at-dawn/

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                                Started by Nässe, Igår, 00.06
                                38 responses
                                570 visningar
                                1 gillar
                                Senaste inlägg entomophobiac  
                                Started by Skarpskytten, Idag, 18.09
                                1 response
                                22 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Bolongo
                                av Bolongo

Started by Skarpskytten, 13 June 2019, 09.53
                                13 responses
                                276 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg Booogeyman  
                                Started by krank, 12 November 2019, 22.12
                                1 response
                                35 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg krank
                                av krank

Started by krank, 12 November 2019, 22.13
                                4 responses
                                72 visningar
                                0 gillar
                                Senaste inlägg krank
                                av krank

Started by entomophobiac, Idag, 19.30
                                0 responses
                                50 visningar
                                3 gillar
                                Senaste inlägg entomophobiac  
                                Started by Pendragon, 14 November 2019, 15.11
                                1 response
                                136 visningar
                                4 gillar
                                Senaste inlägg Zaphod
                                av Zaphod

Started by Magnus Seter, 15 November 2019, 17.44
                                9 responses
                                289 visningar
                                2 gillar
                                Senaste inlägg Rymdhamster  
                                Started by Anthrox, 14 July 2018, 21.38
                                10 responses
                                720 visningar
                                9 gillar
                                Senaste inlägg Anthrox
                                av Anthrox

Started by Björn Wärmedal, Idag, 12.11
                                0 responses