Tillkännagivande

Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Världsrymdens vagabonder

Minimera
X

• Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg
    Världsrymdens vagabonder, rymdopera i retrostil.
    Hur är det nu, går Världsrymdens vagabonder att läsa någonstans?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
      Hur är det nu, går Världsrymdens vagabonder att läsa någonstans?
      Det existerar i nuläget endast som ett worddokument på min dator. Om du har överseende med att det är ett pågående projekt och inte en färdig produkt kan jag dock ordna så att du får ta en titt.

Kommentera

Spelpass #26

Ljudfil återfunnen på Kometens skeppsdator

++[Live Logg 6-4-3]++

Ja, Sträv Tass här med logg 6-4-3. Vi har lämnat planeten Qadir, också känd som planeten Piss... Vad säger du Alik? Jag gör en livelogg för att spara min värdefulla tid ser du väl? Stjärndatum? Vad snackar du om? Jag hittade inte alls just på vad loggen skulle ha för nummer. Det är ett avancerat kodsystem som du bara inte förstår.

Eeh, ja! Sista dagen på Qadir så hände det inte så mycket. Jo, bruden som ser ut som att hennes mamma hade gjort det med en hummer titta förbi och sa hej då. Izzy hette hon ja. Och ja, Alik berättade om flera personer med kopplingar till Harokiska nätverket. Personerna fanns på olika platser i det där bältet. Va? Nä jag är rätt så säker på att bältet inte heter så. Ja, jag ska berätta att vi är på väg till robotplaneten som förresten inte alls är en robot stor som en planet utan en rymdstation vars invånare mestadels är robotar! Alik, vi pratade ju om det här...

Och Kometens lastutrymme är tomt, så vi är nu på väg till rymdstationen Metopolis för att fylla det. Slut på logg 6-4-3.

Alik! Du måste sluta hoppa upp och ner varje gång jag säger Me... rymdstationens namn. Du kommer göra märken i golvet! Och Alik, jag har sparat loggen nu men du får fan gå in och redigera bort allt du sagt. Jag kommer ju också att bli tvungen att gå in och redigera till vad jag sagt. Förstår du hur mycket extra tid det här kommer att ta? Vad då ”inspelningsknappen lyser”!? Jä...

++[Inspelning avslutad och sparad]++

Kommentera

Spelpass #27

Udd skriver hem

Kära bryster

Alltså jättetack för ditt brev! Jag började nästan tro att du kanske inte ville ha kontakt med mig längre så jag blev jätteglad. Det är klart, man ska ju inte dra för stora slutsatser av saker direkt och så, men jag har så svårt att inte göra det. Och det där du skrev om att gränserna hem stängts och den magiska olyckan gör mig orolig. Fast alltså bra att det är bra med er ändå. Och att du tycker att det är okej med allt fastän jag gjort så många dumma saker. Fast jag ska ändå försöka leva ännu bättre och så där ändå.

Fast häromdagen var det som svårt ändå. Vi är på Metopolis som jag trodde var en planet men som inte är det och det bor massor med robotar här. Strävtass gick iväg för att dricka och spela och jag följde med och du ska veta att jag försökte hindra honom från att spela och dricka och så men jag lyckades inte fast jag gjorde allt jag kunde komma på. Jag råkade till och med spela en gång själv också. Det känns jättejobbigt, bryster! Tänk om jag inte hade tagit mig från bordet. Alltså det hade kunnat bli hela historien på nytt igen och så hade jag svikit ännu fler och… Ja, det känns jobbigt i alla fall.

I alla fall så har vi fått ett nytt uppdrag i att frakta något och det är ju bra. Fast jag hade hoppats på att hitta något eget också för att kunna tjäna in lite mer själv för att kunna bli av med några skulder. Jag har så många, bryster, så många…

Den som dödade Preztek fick vi inte tag i däremot. Jag skulle hellre ha vanliga jobb än att leta upp mördaren, men jag måste ju göra som de andra säger, annars kanske jag inte får vara med längre. Det finns jättemånga städrobotar här och det hade ju varit lätt för dem att byta ut mig. Men jag har köpt ett jättestarkt rengöringsmedel och så sa jag att såna där städrobotar inte är något bra, så jag hoppas att de ändå vill ha kvar mig här.

Jag hoppas på att få träffa er snart igen och så får du gärna sjunga en sång vid Podors viloceremoni åt mig. Fast den har väl redan varit, såklart.

Klom,
          Udd

Kommentera

[*]Kubwa - Odu (insektoid) med fallenhet för att bygga och reparera saker, samt en personlighet lånad från Veiron i ottan (Nile City). Bär teknikskråets gula hjälm och alldeles för många verktyg.
            Haha en insektoid som låter som Veiron i ottan. Episkt!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av dancodan Visa inlägg

Haha en insektoid som låter som Veiron i ottan. Episkt!
              Den rollfiguren utvecklades faktiskt snabbt till en stressad tekniker med kommunistiska värderingar och en Tom Waits-raspig röst. Inte så mycket Veiron i ottan alltså, men en riktigt färgstark figur.

Kommentera

Det existerar i nuläget endast som ett worddokument på min dator. Om du har överseende med att det är ett pågående projekt och inte en färdig produkt kan jag dock ordna så att du får ta en titt.
                Detta låter ju helt underbart. Jag får (kanske felaktigt) Liftarens guide till galaxen-vibbar.
                Om det skulle gå så tar jag gärna ett ofärdig exemplar av dokumentet. <3

Kommentera

Detta låter ju helt underbart. Jag får (kanske felaktigt) Liftarens guide till galaxen-vibbar.
                  Om det skulle gå så tar jag gärna ett ofärdig exemplar av dokumentet. <3
                  Vissa av mina spelare har en tendens att göra ganska skruvade karaktärer så ibland kan det kännas som Liftarens guide även om målsättningen närmast är ett icke-episkt Star Wars.

Jag skulle vilja städa upp regeldokumentet lite först. Sedan kan du få en pdf under förutsättning att du a) inte sprider den vidare och b) tar dig tid att ge lite feedback. Hur låter det?

Kommentera

Låter som en plan

Kommentera

Låter som en plan
                      Då ska jag fixa lite så får du en pdf sen. Påminn mig gärna om det drar ut på tiden. Det händer att jag glömmer saker.

Kommentera

Då ska jag fixa lite så får du en pdf sen. Påminn mig gärna om det drar ut på tiden. Det händer att jag glömmer saker.
                        Jag ska försöka komma ihåg att påminna dig ;)

Kommentera

Senaste inlägg

Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
                        Started by krank, Idag, 12.42
                        4 responses
                        97 visningar
                        2 gillar
                        Senaste inlägg DanielSchenström  
                        Started by Björn Wärmedal, 17 February 2020, 11.05
                        44 responses
                        1.114 visningar