Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Behöver hjälp med att ta fram en logo för Indierummet.

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
50 responses
724 visningar
3 gillar
Björn den gode  
Skapad av RedMoon, 11 August 2018, 16.15
4 responses
99 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Spitfire, Idag, 13.18
2 responses
33 visningar
2 gillar
zonk
av zonk

Skapad av Platon, Igår, 21.25
4 responses
130 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av skraku, 12 August 2018, 14.01
23 responses
782 visningar
1 gillar
LordXaras  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
143 responses
5.463 visningar
14 gillar
shirian
av shirian

Skapad av Paco, Igår, 20.55
1 response
108 visningar
1 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av krank, 06 August 2018, 10.51
3 responses
150 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 22.32
23 responses
1.591 visningar
7 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av krank, Igår, 13.38
0 responses
21 visningar
0 gillar
krank
av krank

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av HerrBjörk Visa inlägg
    Skriv "INDIERUMMET" på ett papper med hjälp av en spritpenna.
    Färdigt!
    Det är mer eller mindre det vi gjort tidigare år. Dock brukar det vara restriktioner på var och hur man får sätta upp saker på väggarna på konveten. Samt att jag vill göra Indierummet synligare för besökarna på konventen och där kommer en roll-up in i bilden.

Kommentera

kanske göra så det ser sprejat ut. Med nån förklarande text efter typ vad som föreslogs tidigare...?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
        Ärligt talat så hade jag nog struntat i att ha nån specifik logga och bara köra något istil med :

"Indierummet

Här spelas blandade rollspel

Välkommen in och var med!"
        Kanske är en slogan vad som behövs? Eller enklare, nåt kort och koncist som sammanfattar vad som är grejen med indie-rummet?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg

Kanske är en slogan vad som behövs? Eller enklare, nåt kort och koncist som sammanfattar vad som är grejen med indie-rummet?

Kanske. Själv har jag börjat tycka att folk är alldeles för besatta av loggor och slogans och allt sånt där. De har sina poänger, absolut, men det jag tycker VERKLIGEN behövs är ren skär (kortfattad) upplysning om vad fasen det är för något.

Och ett namn är bra att ha för när folk skall bestämma mötesplats eller säga var de är någonstans.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg

Kanske. Själv har jag börjat tycka att folk är alldeles för besatta av loggor och slogans och allt sånt där. De har sina poänger, absolut, men det jag tycker VERKLIGEN behövs är ren skär (kortfattad) upplysning om vad fasen det är för något.

Och ett namn är bra att ha för när folk skall bestämma mötesplats eller säga var de är någonstans.
            Jepp. Nog bättre med nåt som kort och koncist som sammanfattar vad som är grejen med indie-rummet.

Kommentera

Dax att byta namn till wrnu rummet

Kommentera

Nån gång förra årtusendet var jag scout och var med på ett stort nationellt scoutläger. Alla kårer skulle ha en skylt så att man kunde identifiera deras lägerområde. Vår kår hade en ny skylt varje dag, från lägrets största skylt (två meter hög, tio meter lång) till lägrets minsta skylt (1x5 cm, med tillhörande lupp) till lägrets första bakbelysta skylt.

Ta det som en aktivitet i rummet: "gör morgondagens skylt", och gör en helt ny och unik skylt varje dag.

Kommentera

"Drop-in" borde ni ha med på skylten om det gäller! Särskilt eftersom de flesta andra rollspel ska bokas i förväg.

...och en stor röd pil som nästan tvingar folk att gå in och titta. Om det är det ni vill! :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av zonk Visa inlägg

Det är för mig ett senare projekt att ta fram en bättre beskrivning på Indierummet.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Zoth-Ya Visa inlägg
                      Dax att byta namn till wrnu rummet
                      Namnbyte kommer inte ske.

Kommentera

Om vi ändrar frågan:
                        Kan någon hjälpa mig att ta fram en mall eller vad man nu ska kalla det med ett passande typsnit som jag kan sen trycka upp på en roll-up?
                        Med texten "Indierummet" lodrätt samt längst ner vågrätt "Drop-in rollspel".

Kommentera

Arbetar …
                        X