Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Årsmöte 2016] Modul C: Årets verksamhetsplan och budget

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Äventyr, 30 June 2017, 12.15
10 responses
564 visningar
0 gillar
Frippe
av Frippe

Skapad av cogitare, Igår, 17.20
11 responses
176 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av Stenhuggarn, Idag, 08.30
3 responses
100 visningar
0 gillar
Rhodryn
av Rhodryn

Skapad av Bolongo, 17 July 2017, 09.19
125 responses
4.057 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Arfert, 15 August 2017, 15.12
12 responses
603 visningar
4 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av krank, Idag, 12.40
0 responses
19 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Idag, 12.39
0 responses
12 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Rangertheman, 05 June 2017, 09.02
18 responses
653 visningar
10 gillar
Nergatar  
Skapad av krank, 16 August 2017, 12.38
7 responses
84 visningar
0 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Honken, 19 August 2017, 11.23
5 responses
215 visningar
0 gillar
Staffan
av Staffan

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• [Årsmöte 2016] Modul C: Årets verksamhetsplan och budget

Nu börjar det mer diskussionsartade årsmötandet.

Verksamheten under föregående år har varit det minimala för att hålla kvar föreningen, och styrelsen förslag, är att fortsätta med minimalt styrelsearbete tills medlemsversamhet behöver annat.

Årets budget föreslår styrelsen vara 0 och intet, eftersom vi föreslår att vi inte kommer att ha någon verksamhet. Det ger att medlemsavgiften också förslås till 0.

Golvet är öppet för diskussion och övriga förslag.

Jag skulle nog vilja att det framkommer i budgeten att de där 640 kr ska läggas på något som hedrar Andys minne, men i så fall skulle det vara bra om årsmötet kan komma fram till vad detta något ska vara.

Förslag?

Kommentera

Ett av förslagen som kom upp på moderatorforumet, när själva insamlingen började, var att man skulle kunna donera pengar till forskning relaterat till blodförgiftning i Andys namn. En fråga är dock var och vilken forskning, för mig veterligen finns det inte några lika tydliga ställen att donera till som t.ex. vid cancer.

Kommentera

Ett förslag är att kontakta någon anhörig till Andy och höra sig för var de önskar att pengarna gick.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Vicotnik Visa inlägg
          Ett förslag är att kontakta någon anhörig till Andy och höra sig för var de önskar att pengarna gick.
          Det här tycker jag är det bästa själv. Vill minnas att de sattes upp någon slags fond för Andys barn/familj också. Det skulle kunna vara något det med. även om det inte är en stor gåva är det väl alltid något.

Kommentera

Hur står vi vad gäller Rollspelsdraken?

Kommentera

Eftersom minst två kandidaturer beror på medlemsavgiften föreslår jag att de som insisterar på att vi ska ha en lägger fram ett förslag på vad de tycker att den ska vara omgående så vi kan komma till något beslut i frågan.

Kommentera

Och verksamhetsplan och budget! Det blev väldigt mycket att besluta om nu :)

Kommentera

Mitt förslag är att införa en medlemsavgift på 100kr/år.

Anledningen till detta är att jag önskar få liv i föreningen och jag har svårt att se hur föreningen ska kunna hjälpa medlemarna utan någon form av ekonomi. Visst kan man arrangerar något under föreningensnamn i nuläget men det finns ingen fördel med det i förhållande till att ordna det på egen hand.

Jag är medveten om att införa en medlemsavgift kan få folk att lämna föreningen av olika anledningar, men som sagt så uppfyller föreningen inget syfte i nuläget och då kan vi lika gärna döda föreningen.

Kommentera

Mitt förslag är att införa en medlemsavgift på 100kr/år.
                    Om hur länge kommer ni ha satt ihop en budget och en verksamhetsplan för godkännande? Eller ska vi dela upp det kanske:

Rösta om medlemsavgift nu, sen röstar vi fram styrelse, sen får nya styrelsen en vecka på sig att sätta ihop budget och verksamhetsplan och sen röstar vi om den?

Kommentera

Föreningen har en del tillgångar sedan tidigare, och vi har haft en budget som tillåtit utgifter och stöd till arrangemang. Det har fallit till föga av två anledningar:
                      1) arrangemangen har få utgifter och arrangörerna tycker det är ovärt att söka ersättning för så små summor.
                      2) när det väl sökts ersättning har styrelsen varit för inaktiv för att lyckas betala ut det.

Det senare kan vi göra något åt med en aktiv styrelse, men det förra är ett vanligare "problem" :)

Kommentera

Jag tror det är vetigast att rösta om avgift nu och sen när vi har en styrelse på plats kan vi ta budget och verksamhetsplan.

Kommentera

Jag tror det är vetigast att rösta om avgift nu och sen när vi har en styrelse på plats kan vi ta budget och verksamhetsplan.
                          Så har ni som tänkt återuppliva föreningen snackat ihop er om hundra kronor? I annat fall får övriga som kandiderar gärna bekräfta eller komma med motförslag.

Andra som har åsikter om medlemsavgiften? Jag vet ju själv att för 2 år sedan hade jag helt enkelt inte haft råd att vara med i föreningen för det priset.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
                            Så har ni som tänkt återuppliva föreningen snackat ihop er om hundra kronor? I annat fall får övriga som kandiderar gärna bekräfta eller komma med motförslag.
                            Har för mig att jag bara pratat med Lupus om exakta belopp. Så som du säger får övriga gärna komma med förslag eller verifiera mitt förslag.

Ursprungligen skrivet av Rymdhamster Visa inlägg
                            Andra som har åsikter om medlemsavgiften? Jag vet ju själv att för 2 år sedan hade jag helt enkelt inte haft råd att vara med i föreningen för det priset.
                            Är medveten om att det kan finnas de som inte har råd att vara med i föreningen ifall vi sätter en medlemsavgift vilket är tråkigt. Har dock ingen bra lösning för detta ifall vi vill få fart på föreningens ekonomi.

Kommentera

En medlemsavgift på 100 kronor är helt ok för mig. Tycker det låter ganska lagom: ingen stor summa för de flesta, samtidigt kan det nog räcka till lite utgifter i varje fall.

Kommentera

Arbetar …
                              X