Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Gondicas magi i T6 Star Wars

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Max Raven, 22 April 2017, 10.22
4 responses
48 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av Khan, Igår, 20.32
5 responses
130 visningar
1 gillar
Rymdhamster  
Skapad av AnVili, Igår, 17.05
5 responses
141 visningar
0 gillar
AnVili
av AnVili
 
Skapad av galdrin, Idag, 17.40
0 responses
4 visningar
0 gillar
galdrin
av galdrin
 
Skapad av P.eLL.e, Idag, 13.30
3 responses
37 visningar
1 gillar
Flanellkatt  
Skapad av Henke, Idag, 08.28
11 responses
119 visningar
0 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av .113, 18 June 2017, 10.56
20 responses
221 visningar
1 gillar
zonk
av zonk
 
Hej
Skapad av Decaius, Igår, 19.39
6 responses
101 visningar
3 gillar
Decaius
av Decaius
 
Skapad av luddwig, 20 June 2017, 09.55
23 responses
406 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av Björn Wärmedal, 19 June 2017, 10.20
45 responses
898 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Gondicas magi i T6 Star Wars

    Jag håller på med ett T6 Star Wars spel och planerar att använda mig av Gondicas magifilosofier för att representera alternativa Kraft skolor men jag är lite osäker på hur jag ska göra med bl.a. Mörker poäng - jag har någon tanke att låta mekanurgi ha galenskapspoäng istället som låter dem skapa maniker och göra reparationer på halverad tid men av sämre kvalité och samlar man på tillräckligt många så får man någon typ av psykisk ohälsa. Fast jag är inte säker på hur jag ska representera detta regelmekaniskt

    Jag funderar även på att försöka kraft förmågor till ekomanti och mekanurgi men är inte helt säker på vad. För mekanurgi så funderar jag på att anpassa "super-science" knacks från White Wolfs Adventure! 'spel men är inte helt säker om de passar för de begränsningar som jag tänkt mig mekanurger ska ha på sina förmågor.

    Några förslag eller komentarer?
    Last edited by Gamiel; 11 April 2014, 18.34.

  • #2
    Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.

    Kommentera


    • #3
      Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side". Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Mekanurg Visa inlägg
        Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.
        Jag tror att ett bra sätt att representera det spelmekaniskt är att man får minus på färdighetsslag som kräver empati och/eller socialkompetense.
        Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side".
        Jag hade någon tanke om att använda mig av något liknande som när man gör 'ödeläggelsens dans' för att representera att man är i obalans fas jag insåg just när jag kollade upp dan-shi att jag behöver läsa igenom reglerna igen; det var ett antal saker jag hade missmint mig.
        Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".
        Jag är absolut intresserad.

        Kommentera

        Arbetar …
        X