Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Gondicas magi i T6 Star Wars

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av ragngand, 24 March 2017, 13.20
4 responses
41 visningar
0 gillar
ragngand  
Skapad av anth, 10 December 2016, 12.51
18 responses
927 visningar
15 gillar
2097
av 2097

Skapad av Hans E Magnusson, 21 March 2017, 17.57
11 responses
218 visningar
1 gillar
2097
av 2097

Skapad av Hikage, 24 May 2016, 16.45
1 response
99 visningar
0 gillar
Hikage
av Hikage

Skapad av anth, 02 January 2017, 13.56
13 responses
297 visningar
0 gillar
Arazand
av Arazand

Skapad av 2097, Igår, 22.45
6 responses
87 visningar
2 gillar
anth
av anth

Skapad av spieler, Idag, 12.33
0 responses
7 visningar
0 gillar
spieler
av spieler

Skapad av Zadrith, 24 March 2017, 11.32
15 responses
228 visningar
0 gillar
secondFANFARE  
Skapad av Fridigern, 07 February 2017, 09.46
3 responses
163 visningar
1 gillar
2097
av 2097

Skapad av 2097, Idag, 11.26
0 responses
18 visningar
0 gillar
2097
av 2097

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Gondicas magi i T6 Star Wars

Jag håller på med ett T6 Star Wars spel och planerar att använda mig av Gondicas magifilosofier för att representera alternativa Kraft skolor men jag är lite osäker på hur jag ska göra med bl.a. Mörker poäng - jag har någon tanke att låta mekanurgi ha galenskapspoäng istället som låter dem skapa maniker och göra reparationer på halverad tid men av sämre kvalité och samlar man på tillräckligt många så får man någon typ av psykisk ohälsa. Fast jag är inte säker på hur jag ska representera detta regelmekaniskt

Jag funderar även på att försöka kraft förmågor till ekomanti och mekanurgi men är inte helt säker på vad. För mekanurgi så funderar jag på att anpassa "super-science" knacks från White Wolfs Adventure! 'spel men är inte helt säker om de passar för de begränsningar som jag tänkt mig mekanurger ska ha på sina förmågor.

Några förslag eller komentarer?
    Last edited by Gamiel; 11 April 2014, 17.34.

Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.

Kommentera

Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side". Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Mekanurg Visa inlägg
        Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.
        Jag tror att ett bra sätt att representera det spelmekaniskt är att man får minus på färdighetsslag som kräver empati och/eller socialkompetense.
        Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side".
        Jag hade någon tanke om att använda mig av något liknande som när man gör 'ödeläggelsens dans' för att representera att man är i obalans fas jag insåg just när jag kollade upp dan-shi att jag behöver läsa igenom reglerna igen; det var ett antal saker jag hade missmint mig.
        Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".
        Jag är absolut intresserad.

Kommentera

Arbetar …
        X