Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Gondicas magi i T6 Star Wars

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Stövelkatten, Idag, 00.12
0 responses
22 visningar
4 gillar
Stövelkatten  
Skapad av Måns, 11 April 2017, 13.29
59 responses
1.063 visningar
8 gillar
Paal
av Paal
 
Skapad av Dr_Dängrot, Igår, 21.27
4 responses
157 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av Krille, Igår, 20.42
2 responses
89 visningar
4 gillar
Krille
av Krille
 
Skapad av Rymdhamster, 26 April 2017, 16.24
17 responses
259 visningar
1 gillar
da_bohz
av da_bohz
 
Skapad av ceruleanfive, Igår, 20.34
1 response
59 visningar
1 gillar
soda
av soda
 
Skapad av Nässe, 16 November 2016, 20.58
16 responses
598 visningar
2 gillar
Nässe
av Nässe
 
Skapad av Dr_Dängrot, 26 April 2017, 12.40
20 responses
235 visningar
0 gillar
Dr_Dängrot  
Skapad av Guran89, 26 April 2017, 10.47
46 responses
729 visningar
2 gillar
Fjodor Pollett  
Skapad av anth, Igår, 17.41
5 responses
54 visningar
0 gillar
0.113
av 0.113
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Gondicas magi i T6 Star Wars

    Jag håller på med ett T6 Star Wars spel och planerar att använda mig av Gondicas magifilosofier för att representera alternativa Kraft skolor men jag är lite osäker på hur jag ska göra med bl.a. Mörker poäng - jag har någon tanke att låta mekanurgi ha galenskapspoäng istället som låter dem skapa maniker och göra reparationer på halverad tid men av sämre kvalité och samlar man på tillräckligt många så får man någon typ av psykisk ohälsa. Fast jag är inte säker på hur jag ska representera detta regelmekaniskt

    Jag funderar även på att försöka kraft förmågor till ekomanti och mekanurgi men är inte helt säker på vad. För mekanurgi så funderar jag på att anpassa "super-science" knacks från White Wolfs Adventure! 'spel men är inte helt säker om de passar för de begränsningar som jag tänkt mig mekanurger ska ha på sina förmågor.

    Några förslag eller komentarer?
    Last edited by Gamiel; 11 April 2014, 18.34.

  • #2
    Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.

    Kommentera


    • #3
      Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side". Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Mekanurg Visa inlägg
        Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.
        Jag tror att ett bra sätt att representera det spelmekaniskt är att man får minus på färdighetsslag som kräver empati och/eller socialkompetense.
        Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side".
        Jag hade någon tanke om att använda mig av något liknande som när man gör 'ödeläggelsens dans' för att representera att man är i obalans fas jag insåg just när jag kollade upp dan-shi att jag behöver läsa igenom reglerna igen; det var ett antal saker jag hade missmint mig.
        Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".
        Jag är absolut intresserad.

        Kommentera

        Arbetar …
        X