Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Gondicas magi i T6 Star Wars

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Bifur, Idag, 13.52
5 responses
91 visningar
0 gillar
Bolongo
av Bolongo
 
Skapad av Caligo, Idag, 19.20
0 responses
12 visningar
0 gillar
Caligo
av Caligo
 
Skapad av RedMoon, 06 April 2018, 14.24
3 responses
138 visningar
3 gillar
Evokee
av Evokee
 
Skapad av krank, 16 April 2018, 18.09
2 responses
31 visningar
0 gillar
krank
av krank
 
Skapad av God45, 19 April 2018, 15.30
4 responses
261 visningar
8 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av Mekanurg, 19 April 2018, 12.02
4 responses
306 visningar
6 gillar
Mekanurg  
Skapad av ManU77, 07 April 2018, 10.58
3 responses
111 visningar
0 gillar
Stoker
av Stoker
 
Skapad av Evokee, 19 April 2018, 16.47
28 responses
639 visningar
1 gillar
Makaron
av Makaron
 
Skapad av Ulfgeir, Idag, 09.08
0 responses
60 visningar
3 gillar
Ulfgeir
av Ulfgeir
 
Skapad av RedMoon, 15 April 2018, 05.49
4 responses
297 visningar
7 gillar
RedMoon
av RedMoon
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • Gondicas magi i T6 Star Wars

    Jag håller på med ett T6 Star Wars spel och planerar att använda mig av Gondicas magifilosofier för att representera alternativa Kraft skolor men jag är lite osäker på hur jag ska göra med bl.a. Mörker poäng - jag har någon tanke att låta mekanurgi ha galenskapspoäng istället som låter dem skapa maniker och göra reparationer på halverad tid men av sämre kvalité och samlar man på tillräckligt många så får man någon typ av psykisk ohälsa. Fast jag är inte säker på hur jag ska representera detta regelmekaniskt

    Jag funderar även på att försöka kraft förmågor till ekomanti och mekanurgi men är inte helt säker på vad. För mekanurgi så funderar jag på att anpassa "super-science" knacks från White Wolfs Adventure! 'spel men är inte helt säker om de passar för de begränsningar som jag tänkt mig mekanurger ska ha på sina förmågor.

    Några förslag eller komentarer?
    Last edited by Gamiel; 11 April 2014, 17.34.

  • #2
    Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.

    Kommentera


    • #3
      Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side". Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen skrivet av Mekanurg Visa inlägg
        Borde funka, eftersom grundmekanikerna liknar varandra. Tokiga mekanurger blir själviska och får "tunnelseende" -- vet bäst, kan allt, även när det är fel.
        Jag tror att ett bra sätt att representera det spelmekaniskt är att man får minus på färdighetsslag som kräver empati och/eller socialkompetense.
        Dan-shi-mystikerna är nog de som ligger närmast Star wars-jedis. Det finns därtill ett tydligt stråk taoism i dan-shi. Däremot har dan-shi ingen "Dark Side".
        Jag hade någon tanke om att använda mig av något liknande som när man gör 'ödeläggelsens dans' för att representera att man är i obalans fas jag insåg just när jag kollade upp dan-shi att jag behöver läsa igenom reglerna igen; det var ett antal saker jag hade missmint mig.
        Om du är intresserad kan jag PM-a dig en del tankar om dan-shi som inte finns med i spelet, men som antyds i Gondica-romanen "Spiran och staven".
        Jag är absolut intresserad.

        Kommentera

        Arbetar …
        X