Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Årets tråd 2018

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Quadrante, 13 January 2019, 20.54
25 responses
358 visningar
1 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av wilper, 16 January 2019, 17.33
20 responses
460 visningar
10 gillar
zonk
av zonk

Skapad av krank, 14 January 2019, 11.52
4 responses
120 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Kotaka, 01 January 2019, 22.29
2 responses
138 visningar
1 gillar
Opoopo
av Opoopo

Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 17.30
0 responses
32 visningar
0 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
96 responses
2.851 visningar
2 gillar
afUttermark  
Skapad av Galdermester, 16 January 2019, 16.51
3 responses
136 visningar
0 gillar
AnVili
av AnVili

Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
186 responses
7.497 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Kotaka, 16 January 2019, 23.46
0 responses
103 visningar
2 gillar
Kotaka
av Kotaka

Skapad av Drelis, 16 January 2019, 23.19
0 responses
107 visningar
1 gillar
Drelis
av Drelis

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Årets rollspel: Svärdets sång. Det ser ut som Drakar och demoner från 80-talet, och det känns kul på samma sätt som jag hade kul när jag spelade Drakar och demoner på 80-talet.

Årets rollspelsbok: Frostbitten and Mutilated. Jag kommer aldrig att spelleda det, antagligen, men älskade att läsa den.

Årets film: I år har det kommit två typer av filmer: Superhjältefilmer som jag inte är speciellt intresserad av att se, och andra filmer som jag inte är speciellt intresserad av att se. Jag har sett följande filmer som hade premiär i år: Avengers Infinity War, The Ballad of Buster Scruggs, Solo, Ingen av dem på bio. Så den enda film jag sett i år som jag tyckte var riktigt bra var Dunkirk.

Årets bok: The Last Samurai av Helen DeWitt. Det enda den har gemensamt med Tom Cruise-filmen är titeln. (Och den är från 2000, men jag hinner inte läsa böcker samtidigt som de kommer ut.)

Årets seriealbum: Bloom County: Best Read on the Throne. Att läsa det är som att träffa gamla kompisar igen, och ha ännu roligare ihop än man minns att man hade innan. (Fast albumet är lite för stort för att det ska vara bekvämt att läsa på tronen.)

Kommentera

Minns folk på allvar vad som hänt under hela året? Jag skulle möjligtvis kunna få ihop en "Decembers tråd 2018" om jag kämpade ordentligt...

2018 var året jag blev trebarnspappa, gick in i baby-zonen och tappade allt rollspel. Nu är jag igång med två skype-grupper igen, så jag kan väl ge wrnu priset för "hålla igång rollspel i mitt undermedvetna under 2018".

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Feuflux Visa inlägg
        Minns folk på allvar vad som hänt under hela året? Jag skulle möjligtvis kunna få ihop en "Decembers tråd 2018" om jag kämpade ordentligt...

2018 var året jag blev trebarnspappa, gick in i baby-zonen och tappade allt rollspel. Nu är jag igång med två skype-grupper igen, så jag kan väl ge wrnu priset för "hålla igång rollspel i mitt undermedvetna under 2018".
        Den här tråden är inte till för att objektiv bestämma något "årets bästa", utan för att varje person subjektivt bestämmer.
        Det är t.ex. helt OK att tio personer utser årets bästa rollspel och alla tio utser tio olika rollspel.

Så...
        Årets trebarnsfar:
        Feuflux!!!

Kommentera

Årets datorspel:
          Stardew Valley. Overcooked 2 kom nära, för det är också riktigt bra, men oj vad mycket Stardew Valley jag har spelat. Otroligt mysigt och trevligt spel, både co-op och single player.

Kommentera

Årets pistachenötskräm: Scyavurus siclianska Crema Al Pistacchio

Årets mest bisarra nya Festis-smak: Päron Popcorn

Årets once-in-a-lifetime: Delade personalområde med Johnny Depp för en kväll

Årets avslappning: Första sommaren på sju år utan Game of Thrones-spoiler-fara

Årets rollspelsafton: Firade Halloween med ett rysligt välspelat "De försvunna soldaterna" till Kutulu

Årets kollektiva självinsikt: Den storpolitiska Eon-kampanjen som startade 2015 kommer aldrig ta slut

Kommentera

Årets återkomst alternativt tidsresa: jag lägger upp en tråd om stridssystem.

Kommentera

1989 års bästa fansin: Hydra!

Kommentera

Årets "Det här kommer jag ta med mig på konvent!":
                  Follow av Ben Robbins

Årets rollperson:
                  Choppern Goldie, RIP.

Årets rollspelsprofil:
                  gabrielledebourg, som gått fram som en naturkraft

Årets spelvärd:
                  Vicotnik, som bjudit på scones och paj <3

Årets rollspeliga köp:
                  Snygga tärningar som jag gått och varit sugen på länge (Chessex Marble Ivory with black, på Spelkällan i Luleå)

Årets tärning:
                  T100 (från att ha börjat spela igenom ett moddat Enemy Within med BRP-regler, och från Cyber M/77)

Årets rollspelet till hands för att läsa:
                  Ut mot skären, efter ett mycket trevligt nattpass på Grottröj i helt annan setting

Årets nope:
                  Inte startat en enda tråd på forumet på hela 2018 tydligen.

Kommentera

Årets svenska rollspelshuvudstad: Umeå (fanns någon annan ens nominerad, liksom?)

Kommentera

Årets spel: Diplomacy. Utkom 1959, men det är helt enkelt fortfarande världens bästa spel. Antagligen för att det kräver sju spelare och tar oändligt lång tid att spela och kräver lång planering i förväg, vilket leder till hype. Men ändå! Bäst.

Kommentera

Årets tråd
                        Alla recensioner (av God45)

Årets spel
                        Carcasconne (igen)

Årets författare
                        Pratchett (duh)

Årets nyårslöfte
                        Åka på DanCon 2019 (om jag är välkommen/fått plats)

Årets år
                        1989 (Hell Hydra!)

Kommentera

Årets tråd: Recensionerna av Pratchet-böckerna. Herre gud vad underbart det är att få läsa någon annans tankar om alla böckerna, det är så fint och bra. Jag behöver vara fanboy i fler fandoms, det är så mycket igenkänningsnostalgi i allt du skriver <3

Kommentera

Årets plats på internet: www.rollspel.nu
                            Det här är inte en popularity contest. Det här är inte en politisk debatt. Det här handlar om vad vi älskar, bara det, och jag älskar det. Att vi/ni finns kvar ger mig hopp om framtiden. Tack rollspel.nu, framtiden ligger för oss!

Kommentera

Arbetar …
                            X