Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Promotion] Kickstartern för Mutant: Hindenburg är igång!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Flanellkatt, 11 February 2019, 05.26
160 responses
9.260 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av afUttermark, 13 February 2019, 14.22
35 responses
762 visningar
2 gillar
Henke
av Henke

Skapad av God45, Igår, 19.35
11 responses
120 visningar
0 gillar
pappa
av pappa

Skapad av krank, 11 February 2019, 22.43
2 responses
44 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av entomophobiac, Igår, 16.40
7 responses
183 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 09.11
25 responses
370 visningar
1 gillar
Quadrante  
Skapad av Galdermester, Igår, 16.44
3 responses
73 visningar
0 gillar
Siljestam  
Skapad av Henke, Igår, 13.39
17 responses
339 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av clarence redd, 14 February 2019, 22.08
15 responses
478 visningar
8 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
121 responses
4.467 visningar
2 gillar
Leon
av Leon

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Kan känna att det här är lite av en moralfråga. Anledningen till att man fått PDF:erna är ju inte att man betalt extra för dem utan för att det är ett komplement när man köper böckerna. Känns lite underligt för mig att isåfall direkt sälja böckerna.

Nog för att de flesta av mina böcker knappt/aldrig är öppnade (använder enbart PDF), men de står på hyllan :-)
    Jag har efterfrågat en nivå för bara PDF:er, men fått till svar att det inte är aktuellt. Så det här blir det näst bästa.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Dock hade DDR hela 1400 backers! Och M:H fuskar med att kränga typ 4-5 böcker! :) Men, oavsett är det sjukt kul! I skrivande stund nästan 800 backare och det är hemult fräsigt!
      Stämmer förvisso. Alltid svårt att mäta rättvist.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg

Nja, de är ju streachgoals i kickstartern som låses upp tillsammans med nytrycket. I mina ögon blir ju pdfen det egentliga målet, inte den tryckta versionen jag kan lägga till som add-on.
        Jo, fast du kan ju sälja boken vidare. Lite mer tveksamt att sälja PDF:en :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rangertheman Visa inlägg
          Jag har efterfrågat en nivå för bara PDF:er, men fått till svar att det inte är aktuellt. Så det här blir det näst bästa.
          Jo jag förstår resonemanget. Men visst blir det lite underligt att köpa böcker där man får en pdf till utan extra kostnad, sedan sälja böckerna (låt säga för samma pris) och att man då fått något gratis som kostar pengar om man på sikt köper det på drivethrurpg.

Jag reagerar mest eftersom jag alltid tyckt att Fria Ligan varit så sjukt generösa med att ge PDF:er utan extra kostnad (alla andra tar betalt för att man skall få PDF-versionen). Önskemålet har då varit att man inte sprider PDF:en vidare utanför spelgruppen (vilket även det är väldigt generöst).

Jag säger inte att det är fel, men det blir ändå skumt på något sätt.

Kommentera

Det förändrar ju inte antalet PDF:er i förhållande till antalet böcker ;)

Det skumma tycker jag är att erbjuda PDF:er, men inte som separat utan man prackar på folk en bunt döda trän för att de ska få dem.

Och Rangertheman bör ju sälja böckerna till under butikspris, för att ha en vettig chans att överhuvudtaget få dem sålda, och får ju på så sätt betala en liten summa för sin PDF.

Kommentera

Jag reagerar mest eftersom jag alltid tyckt att Fria Ligan varit så sjukt generösa med att ge PDF:er utan extra kostnad (alla andra tar betalt för att man skall få PDF-versionen). Önskemålet har då varit att man inte sprider PDF:en vidare utanför spelgruppen (vilket även det är väldigt generöst).

Hade jag sålt PDF:erna och tjänat pengar på dem hade jag hållit med dig om att det vore skumt och moraliskt fel. Nu är det den fysiska boken, som jag pröjsat 469 spänn för som jag säljer. PDF:en ingår i det priset, men är inget som jag tjänar pengar på när jag säljer boken. Snarare är det så att priset i andra hand är lägre just eftersom det inte medföljer någon PDF. Jag har dessutom hjälpt till att låsa upp töjmål som kommer alla backers tillgodo, så jag har väldigt svårt att se vad det är som är skumt med det. Även om Fria ligan är schyssta, vilket de är, så driver de ett företag och jag är rätt övertygad om att de fria PDF:erna finns med i deras kalkyler.

I vilket fall som helst hade det varit enkelt att ha en nivå utan fysiska belöningar, vilket de flesta Kickstarters har.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg
                Nu börjar bilden klarna! Är det något som har definierat hur vi spelade M:UA så var det just entreprenörskapet. Hela Nordholmia hade ju även det som fokus, med Gryningsandan, även om jag personligen tycker att Ulkebomiraklet är ett lite mer Mutantigt exempel på det. Iaf, det här kommer mina spelare att gilla, och det är med största sannolikhet här vi kommer ta vårt avstamp!

"Nästa stretchgoal på tur är att expandera Mutant: Hindenburgs grundbok med en mycket detaljerad beskrivning av Kvarteret Hydran, en del av stadsdelen Hundängen. Till denna beskrivning i text, bild och karta kommer regler för hur er spelgrupp kan driva sin egen verksamhet i kvarteret, må det vara en taverna, pantbank, handelsbod för fornfynd, eller något helt annat. Er verksamhet kan skapa många spännande äventyrsuppslag och fungera som ett nav för er kampanj. I Pyrisamfundet år 127 P.T. är var mutant sin egen lyckas smed!"
                Och upplåst! SL-skärm nästa, vilket kan vara kul. Lägger nog till den. FL lär ju spräcka miljonen, så jag hoppas på något riktigt fett då!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Rangertheman Visa inlägg
                  Hade jag sålt PDF:erna och tjänat pengar på dem hade jag hållit med dig om att det vore skumt och moraliskt fel. Nu är det den fysiska boken, som jag pröjsat 469 spänn för som jag säljer. PDF:en ingår i det priset, men är inget som jag tjänar pengar på när jag säljer boken. Snarare är det så att priset i andra hand är lägre just eftersom det inte medföljer någon PDF. Jag har dessutom hjälpt till att låsa upp töjmål som kommer alla backers tillgodo, så jag har väldigt svårt att se vad det är som är skumt med det. Även om Fria ligan är schyssta, vilket de är, så driver de ett företag och jag är rätt övertygad om att de fria PDF:erna finns med i deras kalkyler.

I vilket fall som helst hade det varit enkelt att ha en nivå utan fysiska belöningar, vilket de flesta Kickstarters har.
                  Förstår absolut din ståndpunkt. Det jag håller med om att det är synd att det inte finns någon PDF-nivå. Jag läser som sagt aldrig rollspel med fysiska böcker själv eftersom det är så otroligt mycket smidigare med pdf:er. Med min Ipad så når jag hela mitt rollspelsbibliotek över Onedrive utan att det tar någon som helst plats (dessutom kan jag ligga och läsa i mörkret utan sänglampa). Framförallt så slipper man fälla träd helt i onödan.

Kommentera

Ja synd att man är fattig just nu. Annars hade jag backat detta projektet. ☹️

Synd att det inte går att betala med Paypal, då hade det funkat.

Kommentera

• Varför tjoar folk så mycket om BRP? Det är det ju ingen som egentligen vill spela. Däremot är det högintressant att få konverteringsregler till MYZ för gamla MUA-grejer.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av McAber Visa inlägg
                        Varför tjoar folk så mycket om BRP? Det är det ju ingen som egentligen vill spela.
                        Där har du helt enkelt fel :)

Kommentera

• Jag förstår charmen med BRP (då jag är uppväxt på det). Det är intuitivt och enkelt att modda med nya förmågor, släkten, magier osv.

​Men, det är så seegt och klunkigt för strid. Vi hade en strid med 4-5 bad guys i ett fort mot 4 RP utanför. Det tog ca 2,5 timmar. Då finns det snabbare och smidigare system, som för den skull inte tappar taktiska val och krunch. Vi körde en annan gång en strid i Savage Worlds (fantasy setting) med 3 RP, som hade typ 3 medjälpare var, mot ett hyfsat stort orkgäng (ca 15 st) ledda av en orkboss. Det tog ca 1 timme.

​Förutom att vara utdaterat, har BRP ingen koppling till MUA-världen i sig. Det skulle gå att ersätta med vilket generick system som helst (GURPS, Savage Worlds). Eller ännu bättre något som hjälper till med att förstärka det man tycker att världen ska fömedla. Då antar jag att ett tweekat MYZ skuylle funka bättre. Tweekiningar skulle tex vara att mutationer är mer stabila än i grund-MYZ och att men inte behöver hålla på så mycket med ren överlevnad (röta och krubb). (en del av detta har redan nämnts i kickstartern)

Förstå mig rätt. Jag tycker det är jättebra att vi får tillgång till MUA-prylar, men PDFer hade räckt. Samt att lägga energi på att få in MYZ-saker i BRP är bortslösade resurser. Man borde snarare gå åt andra hållet.

Kommentera

• 900K är spräckt! Miljonen lär gå av bara farten nu med ny bok att köpa. Jag blir sjukt besviken om nästa töjmål blir typ "Nytt Yrke: Bagare". Jag förväntar mig minst "Vi skriver hela grundboken på skrofmål!" eller nått minst lika hemult!

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av McAber Visa inlägg
                              Samt att lägga energi på att få in MYZ-saker i BRP är bortslösade resurser.
                              Men det finns uppenbarligen ett stort intresse för BRP bland Mutant-fansen. Om Ligan då lägger resurser på en bra BRP-konvertering blir fansen glada, köper mer prylar och Ligan tjänar mer pengar. Det är inte slöseri utan marknadsekonomi.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Men det finns uppenbarligen ett stort intresse för BRP bland Mutant-fansen. Om Ligan då lägger resurser på en bra BRP-konvertering blir fansen glada, köper mer prylar och Ligan tjänar mer pengar. Det är inte slöseri utan marknadsekonomi.
                                ​Attans! Det har du rätt i. Jävla marknadsekonomi

​Då får jag väl muttra över att många Mutant-fans är ute och cyklar istället

Kommentera

Arbetar …
                                X