Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Promotion] Kickstartern för Mutant: Hindenburg är igång!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Flanellkatt, 11 February 2019, 05.26
160 responses
9.261 visningar
2 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av afUttermark, 13 February 2019, 14.22
35 responses
763 visningar
2 gillar
Henke
av Henke

Skapad av God45, Igår, 19.35
11 responses
120 visningar
0 gillar
pappa
av pappa

Skapad av krank, 11 February 2019, 22.43
2 responses
44 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av entomophobiac, Igår, 16.40
7 responses
184 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 09.11
25 responses
370 visningar
1 gillar
Quadrante  
Skapad av Galdermester, Igår, 16.44
3 responses
73 visningar
0 gillar
Siljestam  
Skapad av Henke, Igår, 13.39
17 responses
339 visningar
2 gillar
entomophobiac  
Skapad av clarence redd, 14 February 2019, 22.08
15 responses
478 visningar
8 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
121 responses
4.467 visningar
2 gillar
Leon
av Leon

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av luddwig Visa inlägg

Jag blir irriterad av folk som har inplastade spel. Spel är till för att spelas. Sådetså! Och med det sagt, varsågoda att återgå till att diskutera Hindenburgs förträfflighet och hur mycket Ligan kommer att tjäna på nytryck av Undergångens Arvtagare.
    Ja enbart för att kunna tjäna pengar på andra längre fram

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Nässe Visa inlägg
      Ok nu är jag lat... Misslyckades med att googla Mutant vrs och och DEK. Någon som pallar skriva ut vad det är?

Edit: Nu hittade jag det Vid regnbågens slut och Den eviga Marschen/ kriget - alltså ulvriket

Vid Regnbågens Slut (Halvintro till kampanjen). Ulvriket: Det Eviga Kriget, grym modul författad av undertecknad ;) .

Kommentera

Känns som om själva spelet M Hindenburg hamnar i skuggan av sin föregångare.

Vad tror ni om Hindenburg, vad hoppas ni på? Blir det en ny UA kampanj med hemligheter och meta-grejer? Vad går ni igång på? Jag är nyfiken lite ur perspektivet att inte vara en Mutant fanboy, även om jag haft otroligt kul med År noll och första versionen av spelet (och beundrat UA utan att ha fått till det när vi spelat det). Är alltså själv inte exakt målgruppen men lite grann, om man kan säga så.... Vad krävs av det här för att det inte ska bli upprepning? Eller är det vad folk är ute efter, samma sak igen?
        M:UA är ju nedlagt och även om jag verkligen uppskattar FL:s anslag i deras Mutant-franchise så har det inte varit det Mutant jag vill åt. För mig har Mutant alltid varit den quirky humorn, knepigheterna och Cafe R-Bajter, Polisgazetten m.m. M:Å0 hade inget av detta. Men kan man peta in lite av det i Hindenburg,och dessutom med ett spelsystem som inte haltar som JFAB:s BRP så kan det blir riktigt hur grymt som helst! Som jag skrev nån gång tidigare, a match made in heaven.

Och som min spelbroder afUttermark säger så hade det varit skitkul att damma av vår gamla kampanj och spela med den legendariska Hugaligan igen!

Jag har sjukt höga förväntningar på Mutant: Hindenburg! Jag kollar KS 10 ggr om dagen och är överlag jäkligt taggad! Och då har jag ändå vetat om detta sedan typ 2016!!! :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

M:UA är ju nedlagt och även om jag verkligen uppskattar FL:s anslag i deras Mutant-franchise så har det inte varit det Mutant jag vill åt. För mig har Mutant alltid varit den quirky humorn, knepigheterna och Cafe R-Bajter, Polisgazetten m.m. M:Å0 hade inget av detta. Men kan man peta in lite av det i Hindenburg,och dessutom med ett spelsystem som inte haltar som JFAB:s BRP så kan det blir riktigt hur grymt som helst! Som jag skrev nån gång tidigare, a match made in heaven.

Och som min spelbroder afUttermark säger så hade det varit skitkul att damma av vår gamla kampanj och spela med den legendariska Hugaligan igen!

Jag har sjukt höga förväntningar på Mutant: Hindenburg! Jag kollar KS 10 ggr om dagen och är överlag jäkligt taggad! Och då har jag ändå vetat om detta sedan typ 2016!!! :)
          Om man får vara lite djävulens advokat - varför inte bara köra UA med År Noll regler? (Jag är också sjukt taggad och kollar också kickstartern flera gånger om dagen - frågar mest för att få en bild av vad det är jag är så uppspelt över...)
          Last edited by Nässe; 03 February 2019, 20.01.

Kommentera

Om man får vara lite jävulens advokat - varför inte bara köra UA med År Noll regler? (Jag är också sjukt taggad och kollar också kickstartern flera gånger om dagen - frågar mest för att få en bild av vad det är jag är så uppspelt över...)
            Lite bökigt upplägg med IMM i en box, robotar i en etc. Jag har inte köpt alla så bara där är det viss uppförsbacke. Men i princip är det ju inte så svårt.

Kommentera

Om man får vara lite djävulens advokat - varför inte bara köra UA med År Noll regler? (Jag är också sjukt taggad och kollar också kickstartern flera gånger om dagen - frågar mest för att få en bild av vad det är jag är så uppspelt över...)

För att man vill ha BRP regler :-)

Kommentera

Även om man bortser från humorn är ju År noll och UA väldigt olika spel. Jag är jättenyfiken på att se om det blir mer rälsade ”traddiga” äventyr likt Symbaroum eller mer OSR:iga pusselbitar med lite vag röd tråd. Och blir det culture gaming med mycket info om världen eller mer Story Now:igt luftigt och öppet för egna improvisationer. Blir det fokus på klasskamp eller komemr det finnas en annan ”meta-berättelse”, eller ingen alls? Känns ju lite som att det kommer plockas en del från första världskriget, och då blir jag väldigt glad.

Utifrån vilka som skriver tar jag för självklart att det kommer bli ruskigt bra, och stå på egna ben även för den köpare som inte känner till tidigare mutantspel - men jag har lite oklart bild av vad det är för produkt jag ska vänta mig.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av crilloan Visa inlägg

För att man vill ha BRP regler :-)
                  Till År Nolls zonsektorer?

Kommentera

Utifrån vilka som skriver tar jag för självklart att det kommer bli ruskigt bra, och stå på egna ben även för den köpare som inte känner till tidigare mutantspel - men jag har lite oklart bild av vad det är för produkt jag ska vänta mig.
                    Ja, det håller jag med om. Men jag tycker det andas mysterier, motstånd och maktmissbruk. Det jag mest undrar över är hur katastrofen, zoner och terrorrobotar krokas in detta.

Kommentera

Även om man bortser från humorn är ju År noll och UA väldigt olika spel. Jag är jättenyfiken på att se om det blir mer rälsade ”traddiga” äventyr likt Symbaroum eller mer OSR:iga pusselbitar med lite vag röd tråd. Och blir det culture gaming med mycket info om världen eller mer Story Now:igt luftigt och öppet för egna improvisationer. Blir det fokus på klasskamp eller komemr det finnas en annan ”meta-berättelse”, eller ingen alls? Känns ju lite som att det kommer plockas en del från första världskriget, och då blir jag väldigt glad.

Huvudskälet till mitt intresse är en möjlighet att återvända till Järnringens version av Pyrisamfundet (som jag tycker är den bästa i termer av spelmiljö) och framför allt förhoppningsvis få en ny kampanj med samma kvalitéer som Undergångens arvtagare. Att bara spela mer av gamla MUA (oavsett regler) är ju inte samma grej. Huvudskälet till det är för min del att det bästa till det spelet redan är avklarat (och det gäller nog för många andra också) och att man som spelgrupp i så fall måste verka fram nya grejer.* Nu får man istället chansen att plocka upp tråden i nya bra (?) äventyr i samma anda. Sen kan det visa sig att jag kommer att bli besviken men det är i varje fall vad mina förväntningar bygger på.

Sen är det klart, har man aldrig spelat MUA är det ju en annan sak. Men där kan man ju faktiskt argumentera för att priserna fram tills nu nog avskräckt nya spelare.

* Sidospår: Jag upprepar mig säkert från tidigare inlägg i andra sammanhang men välskrivna äventyr växer ju faktiskt inte på träd. Och att alternativet i många spel är att komma på dem själv är inte något jättestarkt säljargument för mig. Att skriva eget är typ fem gånger (eller tre eller tio?) så jobbigt som att spelleda något bra som någon annat slitit för att få ihop. Jag är med på att alla inte håller med mig men det är för det mesta min upplevelse. Att några av upphovsmännen till en av de bästa kampanjer jag spelat och sedermera läst då ger sig på en ny kampanj i en omtyckt spelvärld är typ så bra det kan bli i förväg. Den bästa invändningen är i så fall snarare att den sortens äventyr redan finns att få i Symbaroum.
                      Last edited by Bifur; 03 February 2019, 21.05.

Kommentera

Jag tror främst jag blir pepp på att det blir en officiell fortsättning på händelserna i MUA kampanjen, men även på nyproduktionen av böcker man inte haft möjlighet att köpa för rimliga pengar på många många år. Har påbörjat kampanjen med ett husreglat År noll för 4-5 år sedan, men det rann ut i sanden av olika anledningar. Känns som jag lämnade BRP bakom mig för längesen och då hade drömmen varit att få spela MUA med ett regelsystem som jag tror kommer stödja settingen på ett bra sätt.

Kan tänka mig att kampanjen kommer handla om krig men kanske inte lika tydligt som Ulvriket (Det eviga kriget/Den längsta marschen). Utifrån att det skulle vara en hel kampanj på ca hundra sidor så gör jag en kvalificerad gissning att kampanjen kommer vara kärnfull och kompakt på samma sätt som tidigare År Noll material, och inte alls lika ”fluffigt” som Järnringens tidigare material. Detta är något jag själv uppskattar sålänge äventyret inte blir en ”gör-det-själv instruktion” men att beskrivningar komprimeras. Lyckas det väl och texten fortfarande förmedlar ungefär samma känsla på hälften av sidantalet så är ingen gladare än jag :-)
                        Last edited by Henke; 03 February 2019, 22.02.

Kommentera

Gryningens beskyddare blir man ju nyfiken på. UA 2.0?

Kommentera

Även om man bortser från humorn är ju År noll och UA väldigt olika spel. Jag är jättenyfiken på att se om det blir mer rälsade ”traddiga” äventyr likt Symbaroum eller mer OSR:iga pusselbitar med lite vag röd tråd. Och blir det culture gaming med mycket info om världen eller mer Story Now:igt luftigt och öppet för egna improvisationer. Blir det fokus på klasskamp eller komemr det finnas en annan ”meta-berättelse”, eller ingen alls?
                            Ytterst relevanta frågor. Med tanke på arvet från UA tror jag mig veta svaren och har avstått från att backa, men jag blir gärna överraskad.

Kommentera

Gryningens beskyddare blir man ju nyfiken på. UA 2.0?
                              Har det framkommit någonstans vem som skriver vad i M:H och Gryningens beskyddare? Är MJH mycket inblandad i Gryningsn beskyddare är även jag mycket nyfiken på den.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg
                                Skulle tippa att högsta nya stretchen blir ett nytryck av VRS, Spelarboken eller kanske kanske Ulvriket DEK/DLM.
                                Tror chansen för ulvriket är större än VRS. VRS är den enda mutant-boken järnringen sagt absolut aldrig kommer tryckas igen, eftersom det skulle vara en begränsad utgåva.

Men vi får se. Det vore inte hela världen.

Kommentera

Arbetar …
                                X