Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Nyhet] [Promotion] Kopparhavets hjältar – snart från Helmgast

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av lofty, 16 January 2019, 14.35
3 responses
89 visningar
1 gillar
lofty
av lofty

Skapad av Kotaka, 01 January 2019, 22.29
4 responses
176 visningar
1 gillar
Zyx Zoismos  
Skapad av wilper, 16 January 2019, 17.33
22 responses
680 visningar
12 gillar
Flanell
av Flanell

Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
99 responses
3.123 visningar
2 gillar
afUttermark  
Skapad av RedMoon, Igår, 13.54
1 response
71 visningar
4 gillar
clarence redd  
Skapad av RasmusL, 14 January 2019, 18.50
7 responses
190 visningar
0 gillar
Cyberhest  
Skapad av Bifur, 09 January 2019, 19.51
56 responses
1.300 visningar
1 gillar
Cyberhest  
Skapad av RedMoon, 16 January 2019, 14.01
2 responses
128 visningar
7 gillar
Evokee
av Evokee

Skapad av krank, 21 December 2018, 14.51
1 response
245 visningar
4 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av Quadrante, 13 January 2019, 20.54
25 responses
406 visningar
1 gillar
da_bohz
av da_bohz

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Ser man hela bilden så är ankan avgjort knappt Kalle alls, anser jag, men jag kände inte att en smalare andnäbb var rätt, så det fick bli en plattnäbbad ankpirat. Men ankorna är mångfacetterat släkte där både näbbform och fjäderdräkt varierar (och inte beroende på yrke).
    Symbaroums Andrik är ju ett föredöme!

Kul med ytterligare ett svenskt spel. Även om det börjar bli 15 fantasyspel på ett dussin numera. Spelade aldrig Kopparhavet när det väl begav sig.

Hårdinbunden utgåva ser jag fram emot. Allt annat är skam, förbaskad lögn och en synd!

Skepp å hoj!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dimfrost Visa inlägg
      Kul nostalgi, och fantastiskt fin omslagsbild.
      Tackar ödmjukast!

Har ni tillgång till Krilloan också, eller är det något som kommer att endast förekomma med avfilade serienummer?
      Vi har inte undersökt möjligheten, och för egen del så läste jag aldrig Krilloan back in the day, och knappt efter det heller, så jag har ingen relation till staden. Karaban, som ligger ungefär på samma plats, är visserligen en myllrande kosmopolitisk metropol men har sina egna konflikter och sin egen historia, så jag gissar att likheterna inte är så stora.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Vi har inte undersökt möjligheten, och för egen del så läste jag aldrig Krilloan back in the day, och knappt efter det heller, så jag har ingen relation till staden. Karaban, som ligger ungefär på samma plats, är visserligen en myllrande kosmopolitisk metropol men har sina egna konflikter och sin egen historia, så jag gissar att likheterna inte är så stora.
        Krilloan är mycket riktigt inte täckt av de tillstånd och medgivanden vi har. Jag har varma minnen av Krilloan när det begav sig, men jag hoppas att den som känner behov av en myllrande kopparhavsmetropol inte skall känna sig besviken med Karaban och dess tusen underverk!
        Last edited by Leon; 07 January 2019, 15.41.

Kommentera

Synd angående Krilloan då vi hade enormt kul där länge, men blir självklart backning när det är dags! Verkar grymt än sålänge :)

Kommentera

Japp, det är inte så mycket särskilt med Krilloan, förutom att det var en av de bättre modulerna när det gav sig. Ser fram emot vad ni hittar på i stället, även om Hjältarnas tid inte alls är min tekopp. :)

Kommentera

Japp, det är inte så mycket särskilt med Krilloan, förutom att det var en av de bättre modulerna när det gav sig. Ser fram emot vad ni hittar på i stället, även om Hjältarnas tid inte alls är min tekopp. :)
              OT, men för mig upplevdes alltid Krilloan som en prototyp till Chronopia.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
                OT, men för mig upplevdes alltid Krilloan som en prototyp till Chronopia.
                Intressant, jag har inte tänkt på det så, men jag kan se parallellerna i tornen, den moraliska gråskalan (icke-onda nekromantiker) och magikernas framträdande roll i staden. Men det är nog ändå främst utanpåverk. För mig känns Krilloan klassisk DoD-stämning på många sätt, medan Chronopia egentligen är cyperpunk (vilket är en tolkning jag insåg för några år sedan, men som jag tycker stämmer: gråskalor igen, kroppsmodifikationer, subkulturer, gatugäng, problemlösare, extremt klassamhälle, teknologi, megastad med ointressant utsida ...).

Kommentera

Intressant, jag har inte tänkt på det så, men jag kan se parallellerna i tornen, den moraliska gråskalan (icke-onda nekromantiker) och magikernas framträdande roll i staden. Men det är nog ändå främst utanpåverk. För mig känns Krilloan klassisk DoD-stämning på många sätt, medan Chronopia egentligen är cyperpunk (vilket är en tolkning jag insåg för några år sedan, men som jag tycker stämmer: gråskalor igen, kroppsmodifikationer, subkulturer, gatugäng, problemlösare, extremt klassamhälle, teknologi, megastad med ointressant utsida ...).
                  Ja, jag håller med i det du säger. Chronopia ger absolut inte samma stämning som klassisk DoD, dock gillar jag båda. Nu ska jag sluta OT, förlåt.

Kommentera

Arbetar …
                  X