Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Nyhet] [Promotion] Kopparhavets hjältar – snart från Helmgast

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Quadrante, 13 January 2019, 20.54
25 responses
358 visningar
1 gillar
da_bohz
av da_bohz

Skapad av wilper, 16 January 2019, 17.33
20 responses
460 visningar
10 gillar
zonk
av zonk

Skapad av krank, 14 January 2019, 11.52
4 responses
120 visningar
0 gillar
Feuflux
av Feuflux

Skapad av Kotaka, 01 January 2019, 22.29
2 responses
138 visningar
1 gillar
Opoopo
av Opoopo

Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 17.30
0 responses
32 visningar
0 gillar
Svarte Faraonen  
Skapad av Leon, 11 January 2019, 14.33
96 responses
2.851 visningar
2 gillar
afUttermark  
Skapad av Galdermester, 16 January 2019, 16.51
3 responses
136 visningar
0 gillar
AnVili
av AnVili

Skapad av Khan, 10 January 2018, 10.51
186 responses
7.497 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Kotaka, 16 January 2019, 23.46
0 responses
103 visningar
2 gillar
Kotaka
av Kotaka

Skapad av Drelis, 16 January 2019, 23.19
0 responses
107 visningar
1 gillar
Drelis
av Drelis

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg
    Ser fram mot ett tillhörande bräd/figurspel för sjöslag!
    Hade varit coolt! Det är inte något jag direkt kan eller vill, men det är ju som gjort för det! Spela Morelvidynska kapare, Feliciska friseglare, Zorakiska örlogsknektar eller Erebosiska legosoldater och ta kontroll över Kopparhavet!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Hade varit coolt! Det är inte något jag direkt kan eller vill, men det är ju som gjort för det! Spela Morelvidynska kapare, Feliciska friseglare, Zorakiska örlogsknektar eller Erebosiska legosoldater och ta kontroll över Kopparhavet!
      Svarta pirat Ankor!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Lightshy Visa inlägg

Svarta pirat Ankor!
        :) piratankor galore :)

Kommentera

Jaha, nu blir jag ju tvungen att skriva ut en hexagonvariant av vår fantastiska världskarta (signerad Tobias Tranell, och som ni kommer att få se framöver) samt skriva ut små fartyg med min 3D-skrivare och fnula på sjöslagsregler!

Kommentera

Har ni några illustratörer knutna till projektet? Eller det är hemligt än så länge?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Paal Visa inlägg
              Har ni några illustratörer knutna till projektet? Eller det är hemligt än så länge?
              Det har vi! Gustav Pilsjö kommer att illustrera spelet, och en tjuvtitt går att få på min nya fina avatar (som föreställer en legendarisk kopparhavskapare).

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Måns Visa inlägg

Det har vi! Gustav Pilsjö kommer att illustrera spelet, och en tjuvtitt går att få på min nya fina avatar (som föreställer en legendarisk kopparhavskapare).
                Trevligt! Gissade nästan att avatarbytet hade något med saken att göra. :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Paal Visa inlägg

Trevligt! Gissade nästan att avatarbytet hade något med saken att göra. :)
                  Han är fantastiskt duktig, och stilen vi kör på ligger ganska långt ifrån Hjältarnas Tid. Jag tycker att den är sjukt snygg, men vi kände inte att den passade vårt Kopparhav.

Kommentera

Jag har alltid stört mig på att ankorna ser ut som seriefigurer och inte som människor som råkar ha ett huvud som skulle passat bättre på en sjöfågel. Det är ju inte på samma sätt med andra djurfolk. Vargmännen hade huvuden som såg ut som någorlunda realistiska vargar och inte som Disney-versionen av Stora Stygga Vargen, eller Vargen i Bamse, medan ankorna alltid såg ut som Kalle Anka eller någon av hans släktingar.

Är det något som ni tänker åtgärda, eller är det vad publiken vill ha? (Ankan på bilden är lite mindre Kalle än de brukar vara, men ändå mer åt det hållet än den är realistisk.)

Kommentera

Kul nostalgi, och fantastiskt fin omslagsbild. (När kommer återanvändningen av Expert-bilden, månntro?) Har ni tillgång till Krilloan också, eller är det något som kommer att endast förekomma med avfilade serienummer?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Gurgeh Visa inlägg
                        Jag har alltid stört mig på att ankorna ser ut som seriefigurer och inte som människor som råkar ha ett huvud som skulle passat bättre på en sjöfågel. Det är ju inte på samma sätt med andra djurfolk. Vargmännen hade huvuden som såg ut som någorlunda realistiska vargar och inte som Disney-versionen av Stora Stygga Vargen, eller Vargen i Bamse, medan ankorna alltid såg ut som Kalle Anka eller någon av hans släktingar.

Är det något som ni tänker åtgärda, eller är det vad publiken vill ha? (Ankan på bilden är lite mindre Kalle än de brukar vara, men ändå mer åt det hållet än den är realistisk.)
                        Jag tror inte att det är någon större poäng i att göra Kopparhavets Ankor (eller för den delen Vargmän) "realistiska", däremot så ligger våra fåglar ganska långt från Kalle Anka. Fast det har mer att göra med stil och attityd än med realism...
                        Last edited by Leon; 07 January 2019, 11.18.

Kommentera

Här är forumet för Kopparhavets hjältar:

http://www.rollspel.nu/forum/neogame...avets-hjältar

/Magnus

Kommentera

Jag vill redan nu passa på att önska en inbunden upplaga som kan ligga uppslagen på ett bord. Det är lite irriterande att behöva lägga saker i boken om man vill att den inte skall slå ihop sig då man skapar karaktärer, tittar på listor och liknande (jag förstår dock valet med häftning då HT vänder sig till nya spelare som kanske inte vill lägga lönen på böcker).

Produkten ser riktigt grym ut, så jag väntar med spänning på att den dyker upp på Kickstarter!

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Gurgeh Visa inlägg

Ser man hela bilden så är ankan avgjort knappt Kalle alls, anser jag, men jag kände inte att en smalare andnäbb var rätt, så det fick bli en plattnäbbad ankpirat. Men ankorna är mångfacetterat släkte där både näbbform och fjäderdräkt varierar (och inte beroende på yrke).

Kommentera

Ursprungligen skrivet av illuzive Visa inlägg
                                Jag vill redan nu passa på att önska en inbunden upplaga som kan ligga uppslagen på ett bord. Det är lite irriterande att behöva lägga saker i boken om man vill att den inte skall slå ihop sig då man skapar karaktärer, tittar på listor och liknande (jag förstår dock valet med häftning då HT vänder sig till nya spelare som kanske inte vill lägga lönen på böcker).

Produkten ser riktigt grym ut, så jag väntar med spänning på att den dyker upp på Kickstarter!

Ett typiskt Kickstart-delmål. Håller med om att det vore fint med inbunden upplaga, men tyvärr inte något jag kan lova eller sia om i dagsläget. KH har en lite annan målgrupp än HT, men vi får se.

Kommentera

Arbetar …
                                X