Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

DEX LEGENDARIUM™

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av buenaventura, 25 October 2018, 16.09
2 responses
101 visningar
0 gillar
buenaventura  
Skapad av RedMoon, Idag, 13.59
0 responses
21 visningar
1 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Bifur, 13 November 2018, 18.04
11 responses
320 visningar
4 gillar
pappa
av pappa

Skapad av Max Raven, 18 September 2018, 17.53
12 responses
393 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av Inkognito, Igår, 20.46
1 response
99 visningar
0 gillar
RedMoon
av RedMoon

Skapad av Dunkel, 13 November 2018, 20.41
14 responses
284 visningar
7 gillar
Dunkel
av Dunkel

Skapad av PalMer, 07 November 2018, 16.10
41 responses
1.986 visningar
0 gillar
Gurgeh
av Gurgeh

Skapad av Zire, 04 November 2018, 17.14
41 responses
1.057 visningar
0 gillar
CapnZapp  
Skapad av chrull, 09 November 2018, 17.52
19 responses
285 visningar
0 gillar
anth
av anth

Skapad av McAber, Igår, 10.55
1 response
82 visningar
1 gillar
illuzive  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• DEX LEGENDARIUM™

DEX LEGENDARIUM™ Ny svensk fantasybok baserad på 30+ års RPG (AD&D 1st Edition) finns nu att beställa. Boken är baserad på 10 000+ handskrivna sidor och hundratals illustrationer. Med detta hoppas jag inspirera er som precis börjat med rollspel eller hållt på en längre tid. Karaktärerna och situationerna i boken är skapade under åratals spel.

Om ni vill läsa ett smakprov så finns ett stycke ur kapitlet MORIMS STEN på websidan. Vilket väsen tror du det är som beskrivs?
    Last edited by DEX LEGENDARIUM™; 09 November 2018, 18.54.

Wow! Det här är den unikaste grejen jag sett i hobbyn på ett tag! Du måste berätta mer om den! :D

Är det här alltså delar av en actual play av en 30 år lång kampanj?

Kommentera

Tack, precis som du säger är detta exakt vad det handlar om. Ett fortfarande pågående spel i en 30 år lång kampanj. Från alla dessa årtionden av den kampanjen har jag valt ut den del som ger direkta insikter om karaktärerna i boken. Därtill förhoppningsvis känslan av den stämning vi fått fram under årtionden av spel, som pågått oavbrutet. Som vi alla som rollspelare vet kan mycket hända som ändrar historiens gång.

AD&D 1st Edition är också känd som en av de dödligaste av världar. I motsats till 'ordinärt' skrivande av fantasy har jag inte kunnat påverka händelseutvecklingen utan den är, som i allt spel, karaktärsdriven. Sedan 1981, kampanjen startade 1983.

Jag hoppas att vår samlade erfarenhet och genuina känsla skall inspirera och fånga er som läser. Jag ser fram emot alla diskussioner om detta intressanta - att skapa berättelser av genomfört spel. Varenda steg, varenda stund du läser om, varenda val som karaktärerna ställs inför, har genomförts på riktigt! Du vet hur det känns!
      Last edited by DEX LEGENDARIUM™; 10 November 2018, 19.48.

Kommentera

Oj, ledsen över att det blivit flera poster, det kom upp ett 'error' så jag trodde ej de noterades :) Skall se om jag kan ta bort kopiorna :)

Kommentera

Jag tog bort kopiorna. Forumsystemet fungerar inte riktigt så bra som det borde. Om det står att det blir fel när du försöker publicera ett inlägg är det antagligen inte sant! :)

Kommentera

Tack för det :)

Kommentera

"People read fantasy to see the colors again.
              Fantasy shows us wonders, and that fulfills a need in the human heart"

George RR Martin, 10th of November
              2018

Last edited by DEX LEGENDARIUM™; 10 November 2018, 19.45.

Kommentera

Oj, det här låter spännande.

Kommentera

Tack, ja det hoppas jag det skall vara. Vi har haft spännande och fantastiskt roligt under årtionden. Och med tiden har alla barn i familjerna provat (och spelar delvis fortfarande) rollspel. Oavsett ålder och erfarenhet så är rollspel ett fantastiskt samberättande, spänning och upplevelse! På vissa platser står tiden still :) Jag hoppas detta LEGENDARIUM skall förmedla känslan!
                  Last edited by DEX LEGENDARIUM™; 10 November 2018, 20.47.

Kommentera

Coolt. Ser spännande ut.

Kommentera

Tack IcarusDream och ni andra som tagit en titt. Det blir även utvalda illustrationer med i boken, så en glimt av det hela. Annars är det bästa med rollspel att alla delar samma bild trots att den skiljer sig. Världens bästa VR finns redan :)

Kommentera

Om ni är intresserade så har jag nu gjort ett julerbjudande. Köp 2 LEGENDARIUM så får ni +1 extra bok.
                        318 kr inkl. frakt. (ord. pris 687 kr) 1 bok 159 kr inkl frakt (ord. pris 229 kr)
                        Vänligen se www.dexlegendarium.se
                        Last edited by DEX LEGENDARIUM™; 11 November 2018, 21.35.

Kommentera

Arbetar …
                        X