Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Recension]Hjältarnas tid

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Krille, Idag, 19.31
0 responses
3 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Svarte Faraonen, Igår, 23.31
7 responses
211 visningar
1 gillar
Vimes
av Vimes

Skapad av Oreh, 28 May 2018, 12.38
11 responses
790 visningar
3 gillar
Oreh
av Oreh

Skapad av acke, Igår, 20.57
5 responses
78 visningar
0 gillar
zonk
av zonk

Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
2 responses
75 visningar
0 gillar
DeBracy
av DeBracy

Skapad av acke, Idag, 12.19
0 responses
47 visningar
6 gillar
acke
av acke

Skapad av acke, Igår, 15.32
6 responses
156 visningar
10 gillar
Lind
av Lind

Skapad av skraku, 17 September 2018, 17.31
2 responses
139 visningar
6 gillar
skraku
av skraku

Skapad av Sunn3, Idag, 09.06
0 responses
25 visningar
0 gillar
Sunn3
av Sunn3

Skapad av Björn Wärmedal, 16 September 2018, 14.35
18 responses
271 visningar
5 gillar
Björn Wärmedal  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Jarl Visa inlägg

Det lilla jag provat så gjorde Gard-mekaniken inget väsen av sig alls; då den inte gick att återfå i strid ville ingen använda sin Gard till förmågor. Det verkade alltid bättre att behålla sina temporära hitpoints (Gard) så länge som möjligt.
    Om inte minnet sviker (detta är alltid en möjlighet) så kan man "hämta andan/vila en runda" för att återfå 2T6 Gard, vilket kan vara värdefullt om man precis fått en redig smäll eller har några sekunder på sig innan en fiende kommer inom räckvidd.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jarl Visa inlägg

Ja där funkar det helt okej, det håller jag med om. Men t.ex. otympliga vapen, som bara får slå varje rund om de spenderar 1T6 Gard? Där känns det mer iffy.
      Det är ju samma sak, det bara känns motigare eftersom det är formulerat som ett straff istället för en möjlighet.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av illuzive Visa inlägg

Om inte minnet sviker (detta är alltid en möjlighet) så kan man "hämta andan/vila en runda" för att återfå 2T6 Gard, vilket kan vara värdefullt om man precis fått en redig smäll eller har några sekunder på sig innan en fiende kommer inom räckvidd.
        Japp. I min egen kampanj låter jag också alkemister sälja energidrycker som ger 4T6. Det blir en bra money sink eftersom spelarna tycker det ger dem en liten edge.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
          Japp. I min egen kampanj låter jag också alkemister sälja energidrycker som ger 4T6. Det blir en bra money sink eftersom spelarna tycker det ger dem en liten edge.
          Vilka märken av energidryck får de att välja på? Säljs de i pluntor, krus eller små flaskor? Finns de att få i ekonomipack? :D

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg

Vilka märken av energidryck får de att välja på? Säljs de i pluntor, krus eller små flaskor? Finns de att få i ekonomipack? :D
            Det måste ju vara genomskinliga flaskor, så man kan se att drycken är blå. Till skillnad mot helande dryck, vilken som alla vet är röd.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
              Det måste ju vara genomskinliga flaskor, så man kan se att drycken är blå. Till skillnad mot helande dryck, vilken som alla vet är röd.

I t.ex. Eye of the Beholder-spelen så var alltid healing potions blå. Vilket är den äldsta spelserien som hade en genomgående färg på sina potions?

Edit: Nu pratar vi Amiga, inte någon annan ohelig plattform.

Kommentera

För att braka allt helt off topic så känns det som att första Diablo var det spelet som cementerade Healing=rött, Mana=blå?

Kommentera

Arbetar …
                X