Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Recension]Hjältarnas tid

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Flanellkatt, 11 February 2019, 05.26
187 responses
12.009 visningar
2 gillar
RasmusL
av RasmusL
 
Skapad av Sysp, Igår, 22.33
1 response
56 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av michael, Igår, 10.00
23 responses
274 visningar
0 gillar
Oldtimer  
Skapad av God45, Igår, 20.04
2 responses
108 visningar
1 gillar
slanfan
av slanfan
 
Skapad av clarence redd, Igår, 20.12
1 response
69 visningar
2 gillar
zonk
av zonk
 
Skapad av ceruleanfive, 15 February 2019, 11.45
6 responses
116 visningar
2 gillar
Arrikir
av Arrikir
 
Skapad av entomophobiac, 15 February 2019, 16.40
97 responses
1.986 visningar
2 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av God45, 15 February 2019, 19.35
20 responses
537 visningar
0 gillar
God45
av God45
 
Skapad av krank, Igår, 11.43
1 response
42 visningar
0 gillar
luddwig
av luddwig
 
Skapad av krank, 11 February 2019, 22.42
12 responses
295 visningar
0 gillar
Khan
av Khan
 
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

  • #16
    Ursprungligen skrivet av Jarl Visa inlägg

    Det lilla jag provat så gjorde Gard-mekaniken inget väsen av sig alls; då den inte gick att återfå i strid ville ingen använda sin Gard till förmågor. Det verkade alltid bättre att behålla sina temporära hitpoints (Gard) så länge som möjligt.
    Om inte minnet sviker (detta är alltid en möjlighet) så kan man "hämta andan/vila en runda" för att återfå 2T6 Gard, vilket kan vara värdefullt om man precis fått en redig smäll eller har några sekunder på sig innan en fiende kommer inom räckvidd.

    Kommentera


    • #17
      Ursprungligen skrivet av Jarl Visa inlägg

      Ja där funkar det helt okej, det håller jag med om. Men t.ex. otympliga vapen, som bara får slå varje rund om de spenderar 1T6 Gard? Där känns det mer iffy.
      Det är ju samma sak, det bara känns motigare eftersom det är formulerat som ett straff istället för en möjlighet.

      Kommentera


      • #18
        Ursprungligen skrivet av illuzive Visa inlägg

        Om inte minnet sviker (detta är alltid en möjlighet) så kan man "hämta andan/vila en runda" för att återfå 2T6 Gard, vilket kan vara värdefullt om man precis fått en redig smäll eller har några sekunder på sig innan en fiende kommer inom räckvidd.
        Japp. I min egen kampanj låter jag också alkemister sälja energidrycker som ger 4T6. Det blir en bra money sink eftersom spelarna tycker det ger dem en liten edge.

        Kommentera


        • #19
          Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
          Japp. I min egen kampanj låter jag också alkemister sälja energidrycker som ger 4T6. Det blir en bra money sink eftersom spelarna tycker det ger dem en liten edge.
          Vilka märken av energidryck får de att välja på? Säljs de i pluntor, krus eller små flaskor? Finns de att få i ekonomipack? :D

          Kommentera


          • #20
            Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg

            Vilka märken av energidryck får de att välja på? Säljs de i pluntor, krus eller små flaskor? Finns de att få i ekonomipack? :D
            Det måste ju vara genomskinliga flaskor, så man kan se att drycken är blå. Till skillnad mot helande dryck, vilken som alla vet är röd.

            Kommentera


            • #21
              Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
              Det måste ju vara genomskinliga flaskor, så man kan se att drycken är blå. Till skillnad mot helande dryck, vilken som alla vet är röd.

              I t.ex. Eye of the Beholder-spelen så var alltid healing potions blå. Vilket är den äldsta spelserien som hade en genomgående färg på sina potions?

              Edit: Nu pratar vi Amiga, inte någon annan ohelig plattform.

              Kommentera


              • #22
                För att braka allt helt off topic så känns det som att första Diablo var det spelet som cementerade Healing=rött, Mana=blå?

                Kommentera

                Arbetar …
                X