Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Vampire 5ed Recension

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, Idag, 18.32
0 responses
4 visningar
0 gillar
God45
av God45

Skapad av Spider Jerusalem, Idag, 15.02
4 responses
91 visningar
5 gillar
0.113
av 0.113

Skapad av zonk, 03 August 2018, 10.37
9 responses
217 visningar
3 gillar
chrull
av chrull

Skapad av RasmusL, Idag, 00.51
53 responses
1.118 visningar
0 gillar
zonk
av zonk

Skapad av Platon, Idag, 14.26
2 responses
62 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

Skapad av FireVisor, Idag, 15.15
1 response
27 visningar
1 gillar
God45
av God45

Skapad av anth, Idag, 07.36
3 responses
136 visningar
3 gillar
anth
av anth

Skapad av Xanxerxes, 26 May 2018, 14.28
4 responses
303 visningar
10 gillar
Xanxerxes  
Skapad av Spitfire, Igår, 13.18
3 responses
125 visningar
8 gillar
Robert Jonsson  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
144 responses
5.583 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Vampire 5ed Recension

V5 recension

Jag kan inte recensera V5, det är helt omöjligt. Jag är för nära materialet. Vampire ligger så nära mitt hjärta som något artistiskt verk kan ligga.

Vampire fick mig att börja rollspel och fick mig att börja skriva egna saker till rollspel.

Jag har träffat flera av mina flickvänner genom Vampire och ännu mer folk jag legat med.

Jag har träffat eller lärt känna flera av mina nära vänner genom Vampire.

Jag har läst ALLA böckerna till Vampire the Masquerade och Vampire the Requiem utom de på tyska och franska och de har jag tittat på bilderna i. Det är nog uppe i tusentals timmar av att läsa saker vid det här laget.

Jag har skrivit 2 rejäla kampanjer och en 20.000 ord lång krönika om en Vampire kampanj.

När jag hade det värsta jobbet och den värsta flickvännen och allting i mitt liv sög i nästan ett år och jag bara ville ligga ner och dö höll en Vampire kampanj mig vid liv genom att vara stället där jag kunde göra något med allt giftet jag levde i.

Jag hade varit en helt annan person utan Vampire. Sämre, tråkigare, ledsnare, ensammare och mindre kreativ. Att jag såg den där boken i en spelaffär i Malmö som en kompis drog med mig in i och köpte den och några tärningar...Det ändrade på riktigt mitt liv och det ändrade mig.

Så nej, jag har ingen recension. Det går inte. Jag är jävig och hela den där grejen. Men det är Vampire! Vad mer kan du någonsin vilja ha? Köp den så vi kan spela ihop. :D

Sååå.... 3/5?

Kommentera

Var tvungen att googla runt innan jag förstod att det inte släppts än.

(Jag har verkligen noll relation till spelet, eller ja jag friformsspelade det två gånger på konvent på 90-talet, så jag har svårt att uppmana några speciella inför en ny version, fast jag förstår att det varit/är viktigt för många.)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
        Var tvungen att googla runt innan jag förstod att det inte släppts än.

(Jag har verkligen noll relation till spelet, eller ja jag friformsspelade det två gånger på konvent på 90-talet, så jag har svårt att uppmana några speciella inför en ny version, fast jag förstår att det varit/är viktigt för många.)
        Det är släppt. Jag köpte det innan idag. Man köper det från den officiella hemsidan på pdf.

Kommentera

Jag älskar vampire-settingen.
          Jag hatar storyteller -motorn och tärningspölar.
          Berätta om eventuella förändringar i själva motorn.

Kommentera

Jag hittar inget sätt att bara köpa en pdf utan man får den med att köpa hela boken. Är min sök-fu helt fubar eller måste man köpa en fysisk bok för att få en pdf?

Cog.

Kommentera

Kan inte duuuu recensera det God45? Snäääällaaaaa?

Kommentera

Och varför är kostnaden olika beroende på om man går till Modiphius eller World of Darkness? Är det för att man får pdf från modiphius men bara den fysiska boken via World of Darkness?

Hur gjorde du God45? Köpte från Modiphius eller World of Darkness? Fysisk bok (och pdf)? Bara pdf (och i så fall hur?)?

Cog.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av cogitare Visa inlägg
                  Och varför är kostnaden olika beroende på om man går till Modiphius eller World of Darkness? Är det för att man får pdf från modiphius men bara den fysiska boken via World of Darkness?

Hur gjorde du God45? Köpte från Modiphius eller World of Darkness? Fysisk bok (och pdf)? Bara pdf (och i så fall hur?)?

Cog.
                  Köpte från White Wolf. Fick då bara pdf.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

Köpte från White Wolf. Fick då bara pdf.
                    Vilket förklarar det lägre priset där :)

Tack!

Cog.

Kommentera

V5 är den sämsta versionen av Vampire om man inte känner för att spela en magisk heroinjunkie.

Layouten är dassig, bilderna är dåliga, karaktärsskapndet är mediokert och reglerna kommer ivägen för allt som är coolt med vampire om du inte känner för att spendera 95% av kampanjen med att försöka få din magiskheroin fix.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg
                        V5 är den sämsta versionen av Vampire om man inte känner för att spela en magisk heroinjunkie.

Layouten är dassig, bilderna är dåliga, karaktärsskapndet är mediokert och reglerna kommer ivägen för allt som är coolt med vampire om du inte känner för att spendera 95% av kampanjen med att försöka få din magiskheroin fix.
                        Det var ord och inga visor. ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Arfert Visa inlägg

Det var ord och inga visor. ;)
                          Bättre att några är fans och andra haters än att folk typ säger ”det är ett spel” och går vidare med sina liv.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Cybot Visa inlägg

Jag har egentligen inget intresse av ett nytt Vampire (har inte hunnit känna mig klar med 2nd Revised än), men nu blir jag hemskt nyfiken på att bläddra i den där. Någon som bor i Umeåtrakten och har pdf:en eller boken får gärna dyka upp på nästa Grottröj och låta mig kika 😊

Och spela OSR-spel, naturligtvis.

Kommentera

Jag har boken. Extremt snygg och bästa Vampire ever. Även om den inte är perfekt. Men vad är det.

Den gjorde succé på GenCon.

Kommentera

Arbetar …
                              X