Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Jag recenserar de gammla DoD äventyren!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av wilper, 16 September 2018, 16.04
48 responses
1.159 visningar
1 gillar
Dimfrost  
Skapad av Henke, Igår, 15.51
15 responses
368 visningar
2 gillar
Dimfrost  
Skapad av God45, 17 September 2018, 19.02
10 responses
445 visningar
6 gillar
God45
av God45

Skapad av Snow, Igår, 11.25
1 response
65 visningar
0 gillar
Tre solar  
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.25
14 responses
211 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av .113, Igår, 20.03
7 responses
106 visningar
0 gillar
Inkognito  
Skapad av krank, 17 September 2018, 18.24
3 responses
62 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Platon, 15 August 2018, 14.26
30 responses
946 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av Bifur, 26 August 2018, 14.17
5 responses
204 visningar
0 gillar
Paal
av Paal

Skapad av Bifur, 21 December 2017, 13.47
28 responses
1.136 visningar
0 gillar
Bifur
av Bifur

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Ursprungligen skrivet av Henke Visa inlägg

Att klaga på Helvetesfortet är verkligen att slå in öppna dörrar, så ingen anledning att ta i mer än nödvändigt... 1 av 5 för onödigt grovt språk !
    Jag har för mig att konstruktören var typ 17 då kan författade "den nidlänska reningen". Kan vara värt att ha i huvudet innan man har till superlativ.

Jag är a) imponerad att en så ung person lyckades få ihop något överhuvudtaget och b) väldigt glad att jag var för lat och okreativ att skapa något i åldern 0-20 som någon skulle få för sig att recensera flera år senare.

Kommentera

• Det sagt, hatten av för God45:s outtömliga energi för att recensera saker! Ser fram emot Chronopia-prylarna!

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Tant Ragnar Visa inlägg

Jag har för mig att konstruktören var typ 17 då kan författade "den nidlänska reningen". Kan vara värt att ha i huvudet innan man har till superlativ.

Jag är a) imponerad att en så ung person lyckades få ihop något överhuvudtaget och b) väldigt glad att jag var för lat och okreativ att skapa något i åldern 0-20 som någon skulle få för sig att recensera flera år senare.
        Visste inte det. Förklarar mycket.

Kommentera

Det sagt, hatten av för God45:s outtömliga energi för att recensera saker! Ser fram emot Chronopia-prylarna!
          Tål att upprepas. Är sjukt imponerad av God45:s arbete (jag har ju inte ens orkat följa upp recensionerna med statistik den här gången).

Kommentera

Det sagt, hatten av för God45:s outtömliga energi för att recensera saker! Ser fram emot Chronopia-prylarna!
            Ja absolut! Mycket intressant för mig som är för ung för att ha spelat gammel-DoD. Jag väntar också med spänning på Chronopia. :)

Kommer du gå vidare till RiotMinds prylar efter Chronopia, God45?

Kommentera

• Det spelar ingen roll att författaren är en pojkrums 17 åring från Lidingö som bara sett folk med annan hudfärg eller kultur på bild. Det släpptes som en DoD produkt med box och allt och hela Äventyrsspel i ryggen. Det är inget fanzin eller nån egenutgiving. De som var Svenska Rollspels Giganter tyckte att det här var värt att satsa på och ge ut. Typ som att Fria Ligan skulle ge ut MYFAROG.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
                Det spelar ingen roll att författaren är en pojkrums 17 åring från Lidingö som bara sett folk med annan hudfärg eller kultur på bild. Det släpptes som en DoD produkt med box och allt och hela Äventyrsspel i ryggen. Det är inget fanzin eller nån egenutgiving. De som var Svenska Rollspels Giganter tyckte att det här var värt att satsa på och ge ut. Typ som att Fria Ligan skulle ge ut MYFAROG.
                Det är verkligen sant. Men jag kan inte hålla 17 åringen ansvarig för det. Lyckas man vara 17 utan att bli gripen av polisen, skaffa en halstatuering eller påbörja ett livslångt missbruk så har man lyckats. Det är ditt enda jobb. Lyckas man bli publicerad, oavsett vad man skrivit, så är man långt bortom det.

Men jag visste inte att författaren var 17 vilket var varför min recension var så hård.

Kommentera

• Äventyr: Melindors återkomst och Slutstriden
                  Av: Johan Sjöberg
                  År: 1991

Så jag tänker inte göra det här ordentligt. Författaren var 17. Jag ber om ursäkt över mitt ordval i förra recensionen. Så kort sammanfattning och sedan tänker jag gå vidare. Ledsen om jag gör någon besviken. Det stora problemet med kampanjen är att man rälsas jättehårt. Man ser coola npc:er slåss och hela grejen. Det är också en nidbild av islam man slåss mot så...

1 av 5.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg
                    Äventyr: Melindors återkomst och Slutstriden
                    Av: Johan Sjöberg
                    År: 1991

Så jag tänker inte göra det här ordentligt. Författaren var 17. Jag ber om ursäkt över mitt ordval i förra recensionen. Så kort sammanfattning och sedan tänker jag gå vidare. Ledsen om jag gör någon besviken. Det stora problemet med kampanjen är att man rälsas jättehårt. Man ser coola npc:er slåss och hela grejen. Det är också en nidbild av islam man slåss mot så...

1 av 5.
                    Jag gissar att utgivarna och redaktörerna inte var 17. Det är inte som att du letat rätt på 17-årige Johan Sjöbergs Drakar och Demoner-hemsida på Angelfire (med roterande döskalle-giffar) och sågar äventyren du hittar där.
                    Last edited by Vimes; 17 March 2018, 22.29. Anledning: Nu ser jag att Jocke påpekade just detta ovan.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Vimes Visa inlägg

Jag gissar att utgivarna och redaktörerna inte var 17. Det är inte som att du letat rätt på 17-årige Johan Sjöbergs Drakar och Demoner-hemsida på Angelfire (med roterande döskalle-giffar) och sågar äventyren du hittar där.
                      Jag vet. Fast jag känner mig taskig. Och jag gör det här för stt det är kul. Så jag tänker gå vidare till nästa scenario på listan.

Kommentera

Jag vet. Fast jag känner mig taskig. Och jag gör det här för stt det är kul. Så jag tänker gå vidare till nästa scenario på listan.
                        och det finns ju redan en rapp och otroligt elak sågning publicerad på nätet (för den som gillar att läsa sådant!).

Kommentera

• Det verkar ligga rätt i tiden att skita på gamla rollspelsäventyr. Men jag och min spelgrupp hade iallafall jävligt kul när vi lirade Nidländska reningen när den kom ut.

Kommentera

• Hade kul med helvettesfortet, men tråkigt med resten av serien, vilket kanske mest berodde på byte av SL.

Men annars tycker jag räls kan vara rätt okej, speciellt när man spelar som ungdomar.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Grisodlar'n Visa inlägg
                              Det verkar ligga rätt i tiden att skita på gamla rollspelsäventyr. Men jag och min spelgrupp hade iallafall jävligt kul när vi lirade Nidländska reningen när den kom ut.
                              Har du läst äventyren?

Kommentera

Har du läst äventyren?

Jadå, flera gånger. Jag var SL när det begav sig. Är det något särskilt du tänker på?

Kommentera

Arbetar …
                                X