Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Jag recenserar de gammla DoD äventyren!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
143 responses
5.432 visningar
14 gillar
shirian
av shirian

Skapad av skraku, 12 August 2018, 14.01
20 responses
677 visningar
1 gillar
skraku
av skraku

Skapad av Paco, Igår, 20.55
1 response
75 visningar
1 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av krank, 06 August 2018, 10.51
3 responses
141 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Platon, Igår, 21.25
1 response
59 visningar
0 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 22.32
23 responses
1.571 visningar
7 gillar
Grisodlar'n  
Skapad av krank, Igår, 13.38
0 responses
18 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av krank, Igår, 13.37
0 responses
21 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Ydram, 13 April 2017, 22.26
6 responses
667 visningar
7 gillar
skraku
av skraku

Skapad av Mattifier, 30 March 2018, 16.35
24 responses
925 visningar
6 gillar
Mattifier  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Ursprungligen skrivet av God45 Visa inlägg

Do I contradict myself? Very well, then I contradict myself, I am large, I contain multitudes.
    Legion heter jag, för vi är många.(Mark 5:9)

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Peter Visa inlägg

Legion heter jag, för vi är många.(Mark 5:9)
      Bara 45 av oss :p

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Peter Visa inlägg

Det känns som på god väg att återskapa en kontrafaktuell klassiker - lite som Jodorwski's Dune ;)
        Vore onekligen kul att få skriva det. Men Riot verkar ha sina planer lagda på plats för DOD16.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Dimfrost Visa inlägg

Vad synd. DoD hade mått bra av fler astralfarkoster.
          Jomenvisst.

Kommentera

• Äventyr: Tempelherren (Härskarserien del 2)
            Av: Michael Petersén
            År: 1990

Så det är faktiskt inte lika rälsat som del 1, men det är fortfarande väldigt rälsat. Det är bara inte lika supertydligt och brutalt och det går faktiskt att få lite fördelar genom att tillexempel vara försiktig eller smart den här gången.

Det stora problemet här är att det på många sätt är en blek klon av dödskult storylinen från Oraklets fyra ögon. Fast utan fingertoppskänslan. Det finns en cool drake, lite badass skatter, en ond överstepräst och en svart port till helvetet dock.

Författaren verkar också lite mer avslappnad och varm i kläderna här. Eftersom vi blir rälsade genom en portal till helvetet (eller ett helvete) i slutet kommer vi vara på en helt ny plats nästa gång. Då kanske det blir lite bättre till?

2 av 5. Det är en svag 2:a men man ser potentialen ändå så det är inte en 1:a.

Kommentera

Eftersom vi blir rälsade genom en portal till helvetet (eller ett helvete) i slutet kommer vi vara på en helt ny plats nästa gång. Då kanske det blir lite bättre till?
              Oh my sweet summer child

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Fjodor Pollett Visa inlägg

Oh my sweet summer child
                Det är en ganska oroväckande kommentar... ;p

Kommentera

• Äventyr: Demonprinsen (Härskarserien del 3)

Så vi har ett äventyr i helvetet. Och beskrivningen av helvetet kunde ha varit bättre, men den är inte värst...väldigt.... Inspirerad av andra saker. Men den kunde vara värre. Äventyret är dock så fruktansvärt dåligt, tråkigt, spottar på potentialen av att ha ett fucking äventyr i det satans helvetet och spelarnas agens. Vill du bli runt rälsad av ett gäng assholes, inte få klara situationer du borde klara, rälsas in i uppenbara förräderi och sedan straffas för det? Och på slutet få ett "hoppas du är äldre och visare nu!"?

Nej det vill du inte!!! Ingen vill det.

1 av 5. Ingen del av härskarserien är värd att spelas, håll dig långt borta!

Kommentera

• Demonprinsen är kanske det värsta äventyr jag någonsin spelat som någon betalat pengar för. Sjukt rälsat. 1 av 5 är ett snällt betyg

Kommentera

• Jag gjorde ett ärligt försök att spelleda den här kampanjen som den är skriven. Redan i första delen var jag tvungen att mångdubbla vaktstyrkan för att spelarna skulle acceptera att bli tillfångatagna utan strid, sedan gick det bara utför. Del två förutsatte att rollfigurerna hade något slags telepatiskt försvar eftersom en hel ö var täckt av tankekontroll, det sket jag i (har någon någonsin lärt sig "sinnesmask"?). Sedan när det närmade sig slutstriden mot en odöd drake lade jag bara ner böckerna och förklarade att nej, ni vill faktiskt inte gå åt det där hållet, ni gör nog bäst i att bara segla härifrån. Det gjorde de, vi sket i sista delen och alla blev lyckligare av det.
                      Första gången jag fullständigt gett upp som spelledare.

Kommentera

Äventyr: Demonprinsen (Härskarserien del 3)

1 av 5. Ingen del av härskarserien är värd att spelas, håll dig långt borta!
                        Hallå, jag försöker sälja ett ex av det här äventyret i en annan tråd på forumet.

Höj betyget till en 4:a så får du halva min vinst!

Allvarligt, vem hade kunnat tro att det var så uselt.

Det är kul att läsa de här recensionerna av äventyr som jag inte spelat, men nu längtar jag efter Nidland. Där spränger vi kanske betygsskalan. Rasistiskt, sexistiskt och rälsat - vinnande kombo?
                        Last edited by Skarpskytten; 15 March 2018, 09.34.

Kommentera

• Ursprungligen skrivet av Skarpskytten Visa inlägg

Hallå, jag försöker sälja ett ex av det här äventyret i en annan tråd på forumet.

Höj betyget till en 4:a så får du halva min vinst!

Allvarligt, vem hade kunnat tro att det var så uselt.

Det är kul att läsa de här recensionerna av äventyr som jag inte spelat, men nu längtar jag efter Nidland. Där spränger vi kanske betygsskalan. Rasistiskt, sexistiskt och rälsat - vinnande kombo?
                          Jag kan intyga att Skarpskytten har ett ovanligt feltryckt ex där alla de dåliga sakerna blivit bra genom feltryck! Det är lätt en 6:a så köp det!

Kommentera

Jag kan intyga att Skarpskytten har ett ovanligt feltryckt ex där alla de dåliga sakerna blivit bra genom feltryck! Det är lätt en 6:a så köp det!
                            Cut up-teknik direkt från tryckpressen! Imponerande.

Kommentera

• Äventyr: Äventyrsspel Presenterar Drakar och Demoner Introduktionsäventyr
                              Av: Står inte specifikt utskrivet vad jag kan se.
                              År: 1991

Det är ett jättegrundläggande intro äventyr för helt färska spelledare och spelare utan någon mer erfaren mentor. Det är pedagogiskt men så väldigt enkelt att jag inte kan rekommendera det till någon. Läser du det här är du för erfaren för det här scenariot. Det gör inget jätte illa för att reta upp mig men är rälsat.

2 av 5. Men spela det inte.

Kommentera

• Blir det Sinkadus-äventyr också? (Vita duvan, Nedbrunna Fatburen, Den stulna Elefanten, Kurgal Svylses förbannelse osv) :-)

Kommentera

Arbetar …
                                X