Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Promotion] Speltidningen HYDRA

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Beastslayer, 08 October 2018, 21.19
15 responses
521 visningar
5 gillar
LordTengel  
Skapad av Lambendil, 10 October 2018, 21.44
21 responses
417 visningar
3 gillar
Lambendil  
Skapad av Nässe, Igår, 21.05
6 responses
148 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av Pendragon, 09 October 2018, 21.39
6 responses
451 visningar
5 gillar
Skapad av krank, 08 October 2018, 20.15
6 responses
133 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av dancodan, Igår, 14.47
4 responses
105 visningar
0 gillar
Swedish Chef  
Skapad av .Per., Igår, 22.48
10 responses
129 visningar
0 gillar
cogitare  
Skapad av Förstefadern, 05 October 2018, 13.54
8 responses
735 visningar
5 gillar
Förstefadern  
Skapad av Mundo, 15 January 2018, 17.59
25 responses
690 visningar
1 gillar
Krille
av Krille

Skapad av .Per., Igår, 23.03
0 responses
38 visningar
0 gillar
.Per.
av .Per.

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Hans E Magnusson Visa inlägg
    Jag misstänker att jag börjar bli gammal och borde kolla upp min syn. Men jag fick hem första numret idag och tycker att texten är lite väl liten :)
    Det skall vara 10 punkter, vilket iofs är i nedre delen av normala storlekar på text, men inte utstuderat smått. Intrycket kan kanske variera lite med vilket typsnitt som används, radavstånd och sånt.

Det går ju att göra texten större om det behövs. Är det fler som upplever samma problem?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg

Det skall vara 10 punkter, vilket iofs är i nedre delen av normala storlekar på text, men inte utstuderat smått. Intrycket kan kanske variera lite med vilket typsnitt som används, radavstånd och sånt.
      Samtliga GrottZine är 10 punkter brödtext i också. Jämför med dem och se vad skillnaden är, Hans.

Kommentera

Jag har för övrigt beställt 5 ex vardera av #1 och #2. Så man kan köpa av mig på nästa Grottröj om man vill :) Då kommer jag kränga dem för en femtilapp styck, så får Grottröj mellanskillnaden.

Kommentera

Hydra #3 är på gång. Tycker du något? Finns det någon som har fel? Skriv till Hydras brevspalt och förklara sanningen! (Skicka din insändare till Hydras redaktion genom användaren Dimfrost här på forumet.)

Kommentera

Jag har fem ex vardera av #1 och #2 framför mig nu. De är sjukt läckra och härliga att läsa. Det är ju så här GrottZine borde ha varit :D

Kommentera

Nytt nummer av HYDRA finns ute nu!

Tidningen bara om OSR och KSR,
              tidningen för dig som vet att det var bättre förr.

Den hett efterlängtade Axis Mundi Mega Dungeon nivå 2 är här. Äntligen kan er kampanj rulla vidare ner i djupet.

Med i numret följer också Kromhydrans Torn till Cyber M/77, lite större än ett simpelt äventyr, lite mindre än en kampanj. Massivt och välsmakande.

Läs allt om Saturnusharen!

Pennfäktningen börjar komma igång så smått i brevspalten.

Plus annat smått och gott, naturligtvis.

Finns som vanligt på http://www.drivethrurpg.com/product/240523/Hydra-3 som PDF och http://www.lulu.com/shop/wilhelm-per...-23615878.html för de som föredrar fysiska produkter.

Kommentera

BOOKSHIP18 för den som vill ha fri frakt till sin tidning.

Kommentera

BOOKSHIP18 för den som vill ha fri frakt till sin tidning.
                  Det säger du NU?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dante Visa inlägg
                    Det säger du NU?
                    Koden kom idag :D

Kommentera

Jag ska beställa några ex av trean idag, men det är inte troligt att jag hinner få dem innan Grottröj #22 (som är nästa vecka). Lär väl få kränga dem på Grottröj #23 istället :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Dante Visa inlägg
                        Det säger du NU?
                        Ah, jo. Tråkigt nog fanns det ingen bra kod när #3 kom ut,

Kommentera

Hydra har en hemsida nu! :D https://hydra1989.wordpress.com

Kommentera

Jag sitter och recenserar ett 34 år gammalt rollspel. Vilket? Det får ni se i #4. Men jag kan ge ledtråden att det i högsta grad är ett levande spel än i dag.

Men jag frågar mig. Hur var det med läsbarheten i papperstidningen? Det flaggades lite efter #1 att det var lite liten text. Är det fortfarande läsare som tycker så? Skall jag skruva upp den lite och minska marginalerna en aning?

Kommentera

Men jag frågar mig. Hur var det med läsbarheten i papperstidningen? Det flaggades lite efter #1 att det var lite liten text. Är det fortfarande läsare som tycker så? Skall jag skruva upp den lite och minska marginalerna en aning?
                              Ta gärna upp storleken på texten en aning om det efterfrågas, men marginalerna bör inte vara mindre än de är i #1. ^^

Kommentera

OK! Jag har skruvat upp texten ett steg nu, vi får se vad folk tycker när de har #4 i näven.

Kommentera

Arbetar …
                                X