Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Promotion] Podcasten Rollspelsfikas första avsnitt för det nya året

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Äventyr, 16 January 2018, 21.32
17 responses
743 visningar
6 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Dunderklumpen, Igår, 01.03
1 response
71 visningar
1 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av krank, 02 January 2018, 11.23
22 responses
470 visningar
0 gillar
Minimoni  
Skapad av krank, 14 January 2018, 22.56
4 responses
75 visningar
0 gillar
Minimoni  
Skapad av Ja!, 19 January 2018, 19.41
10 responses
169 visningar
0 gillar
Minimoni  
Skapad av DeBracy, 28 December 2017, 21.58
23 responses
507 visningar
3 gillar
Jocke
av Jocke

Skapad av Björn Wärmedal, 19 January 2018, 10.31
10 responses
233 visningar
4 gillar
MattiasLejbrink  
Skapad av Booogeyman, 19 January 2018, 07.49
19 responses
633 visningar
0 gillar
Krille
av Krille

Skapad av Caligo, Igår, 01.16
6 responses
110 visningar
0 gillar
CrrwCrrw  
Skapad av CrrwCrrw, 19 January 2018, 21.51
9 responses
272 visningar
10 gillar
CrrwCrrw  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• [Promotion] Podcasten Rollspelsfikas första avsnitt för det nya året

Eftersom vi inte har promotat oss särskilt mycket i det här forumet tänkte vi att vi nu skulle lägga upp en blänkare för podcasten Rollspelsfika som sänds ungefär en gång i månaden. Det är en samtalspodd (med undantag för ett par actual plays emellanåt) där vi pratar om rollspelsaktiviteten ur lite olika infallsvinklar. Det senaste avsnittet lades upp igår kväll och handlar om rättvisa i rollspel. Vi refererar bland annat till den här tråden som Gurgeh startade här på forumet.

Kan rollspel vara objektivt eller är det alltid godtyckligt? Kan rollspel vara rättvist? På vilket sätt kan eller bör ett rollspel vara rättvist i så fall? Lite den typen av frågeställningar grubblar vi över.

Tack till er som lyssnar och god fortsättning till er!

Väldigt intressant med parallellerna mellan rollspelsregler och det "vanliga" juridiska systemet!

Sen har jag också frustrerat mig över oförmågan att egentligen kunna spela hantverkare, när det faktiskt har funnits som arketyp. Jag har dock för mig att det fanns hyfsade hantverksregler i DoD6E eller DoD:T, men jag minns inte riktigt hur de var upplagda.

Nu är jag ju en ganska extrem ljudredigerare själv, men oavsett tycker jag nog att man med fördel kan klippa bort exempelvis pausen där ni diskuterar hur ni ska stabilisera bordet. I övrigt, trevligt avsnitt!

Kommentera

Kul att höra! Särskilt från dig. Lyssnar frekvent på er podd och tycker ni har väldigt intressanta diskussioner!

Jag hade bara dod6 och dod6 reviderade i bokhyllan och däri lös iaf den typen av regler med sin frånvaro (var ju tvungen att dubbelkolla när jag kom hem).

Kan också hålla med om att vi kunde klippt något mer i off-snacket. Men bra att du anmärker på det, vi tar med det till kommande avsnitt!

Kommentera

Arbetar …
      X