Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[PROMOTION] pODCON SPELAR cOc!!!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av God45, 15 August 2018, 18.32
16 responses
422 visningar
4 gillar
God45
av God45

Skapad av Evokee, 07 August 2018, 22.34
27 responses
975 visningar
1 gillar
Henke
av Henke

Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 16.46
13 responses
315 visningar
2 gillar
Khan
av Khan

Skapad av wilper, 02 February 2018, 08.18
58 responses
2.391 visningar
13 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av wilper, Igår, 21.44
14 responses
246 visningar
4 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
146 responses
5.658 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av P.eLL.e, Idag, 11.21
0 responses
52 visningar
2 gillar
P.eLL.e
av P.eLL.e

Skapad av Anchorman, Igår, 16.11
29 responses
622 visningar
1 gillar
Jarl
av Jarl

Skapad av Björn Wärmedal, Igår, 18.49
8 responses
190 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Platon, 15 August 2018, 14.26
8 responses
251 visningar
0 gillar
skraku
av skraku

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• [PROMOTION] pODCON SPELAR cOc!!!

Nu har vi äntligen samlat ihop oss tillräckligt för att börja släppa avsnitten från vår pågående kampanj i CoC-Tatters of the King. På grund av vår fullständigt bristande förmåga att organisera och planera kastas lyssnaren rakt in i kampanjens andra del. Första delen blev tyvärr inte inspelad. Men kanske kul ändå att slängas rakt in i smeten?!

Här är hur som helst de två första avsnitten:
    http://pod-con.blogspot.se/2017/11/4...d-och-rum.html

Jättekul att ha er tillbaka - vi har saknat er!

Kommentera

Heja!

Kommentera

:) Kul att höra!

Vill också säga att den knasiga titeln med tab inte var meningen, och nu kan jag inte ändra det!!! :) Kanske kan verka lite cthulueskt och kryptiskt...

Kommentera

Tillbaka med nästa avsnitt i kampanjen!

Kommentera

Nu är vi igång igen!

http://pod-con.blogspot.se/2017/12/4...-labyrint.html

Kommentera

Nytt avsnitt lagom till nyår!

http://pod-con.blogspot.se/2017/12/4...oda-livet.html

Kommentera

Vi haltar vidare!

http://pod-con.blogspot.se/2018/01/4...ettis.html?m=1

Kommentera

Ja! Jag fick för mig att det var slut efter förra avsnittet! Puh vilken tur :) hur många avsnitt blir säsongen uppskattningsvis?

Vill också säga att jag tycker ni har fått till en riktigt härlig gruppdynamik samt att Django är en riktigt jävla skön typ :)

Kommentera

Det blir en rejäl hög till, minst 6-7 avsnitt. Kul att du gillar! Är själv väldigt förtjust i stackars Django :)

Kommentera

Ja han har det inte lätt!

Kommentera

Nu har jag också lyssnat mig fram till avsnitt 5. Kul, även om det var en liten tröskel när ni började liksom mitt i.

Vore trevligt om du ville lägga upp reglerna ni använder som referens.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
                          Nu har jag också lyssnat mig fram till avsnitt 5. Kul, även om det var en liten tröskel när ni började liksom mitt i.

Vore trevligt om du ville lägga upp reglerna ni använder som referens.
                          Så surt att vi inte började spela in från början. Fattar inte att vi inte tänkte på det.

Reglerna är Cthulhu dark med två anpassningar, eller tre egentligen.
                          • Man kan sänka sin stress till 1 genom att ta permanenta galenskaper- efter en tids vila. (Stress är precis som i Cthulhu Dark- när man möter något hemskt slår man en tärning. Blir det över värdet i stress höjs stress 1 steg och man blir tillfälligt galen. Man börjar med stress 1. Vid sex är man permanent galen och plockas ur spel.)
                          • Man har skada som fungerar på samma sätt som stress. Skadan är lika med differens av tärningarna när någon attackerar en och man gör motstånd. Sex i skada innebär död. Man kan sänka sin skada till 1 genom att ta en permanent skada.
                          • Vi kör inte med galenskapstärning, mer än i undantagsfall. Det har inte varit ett aktivt beslut; det har bara fallit bort. På samma sätt kör vi nästan inte alls med en extra tärning för att det man gör faller inom ens yrke. Men det är mest att vi inte tänker på det.

Kommentera

Ok då är jag med. Så en RP kan rädda sitt liv genom att ta en permanent skada även om skadan når 6 i en scen? (Och samma sak med galenskap?) Och i princip hålla igång sin RP så länge man vill (även om den blir ospelbar till slut av alla sina men)?

För övrigt: I Cthulhu Dark sänker man väl sin Insanity med 1, inte till 1? Eller har jag missförstått det systemet?

Hur, ser fram emot fortsättningen.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bifur Visa inlägg
                              Ok då är jag med. Så en RP kan rädda sitt liv genom att ta en permanent skada även om skadan når 6 i en scen? (Och samma sak med galenskap?) Och i princip hålla igång sin RP så länge man vill (även om den blir ospelbar till slut av alla sina men)?

För övrigt: I Cthulhu Dark sänker man väl sin Insanity med 1, inte till 1? Eller har jag missförstått det systemet?

Hur, ser fram emot fortsättningen.
                              Får man sex är man död eller permanent galen. Så man måste sänka innan, och det blir ju lite av ett spel, när ska man sänka och när vågar man köra lite till. Sen är ju den här gruppen helt ointresserade av sånt, MEN det kunde ha varit ett lite kul spel i spelet :)
                              (Tror vi gör fel minst en gång där de faktiskt tar en sexa i skada men inte dör.)

Precis, Cthulhu Dark sänker man bara med 1, och då av att förstöra mythos-föremål, inte av att ta galenskaper. Vilket jag tycker är trist. Vem vill förstöra handouts?

Kommentera

Arbetar …
                              X