Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Promotion] Svarta Madonnan som podcast!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av krank, 18 July 2017, 13.05
58 responses
1.982 visningar
7 gillar
krank
av krank

Skapad av Arfert, 15 August 2017, 15.12
8 responses
328 visningar
4 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av aknaton, 24 July 2017, 11.40
5 responses
101 visningar
1 gillar
aknaton
av aknaton

Skapad av zonk, 19 July 2017, 11.07
39 responses
1.298 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av ceruleanfive, Igår, 11.47
2 responses
77 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av Vincir, 31 July 2017, 17.14
5 responses
265 visningar
0 gillar
Rymdhamster  
Skapad av durandal, 14 August 2017, 00.19
2 responses
135 visningar
0 gillar
durandal  
Skapad av Krille, 12 August 2017, 22.46
4 responses
254 visningar
11 gillar
Krille
av Krille

Skapad av RobertBarkhald, 18 March 2017, 12.13
9 responses
603 visningar
2 gillar
RobertBarkhald  
Skapad av centerbord, 16 August 2017, 21.06
1 response
109 visningar
1 gillar
Lambendil  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• [Promotion] Svarta Madonnan som podcast!

Jag har förverkligat en av mina drömmar! Från och med denna vecka kan ni höra mig och två vänner i London spela det klassiska äventyret "Svarta Madonnan" till det kommande Kult: Divinity Lost. Det är actual play och på engelska men tight redigerat för att hålla flow i berättelsen och respektera lyssnarnas tid.

Ett nytt avsnitt kommer varje fredag och ni kan lyssna här:

iTunes: http://apple.co/2wTNqHx
    Android: http://bit.ly/2vSvwZi
    Stitcher: http://bit.ly/2wTiGGC
    acast: http://bit.ly/2fBP1hN
    RSS: http://www.redmoonroleplaying.com/podcast?format=rss

Hör av er med tankar, synpunkter eller glada tillrop efter att ni lyssna!

Stort tack till Atrium Carceri & Cryo Chamber för att vi fått använda deras musik och till Petter Nallo och Robin Liljenberg på Helmgast för att vi fått en förhandstitt på den nya versionen av "The Black Madonna".

En extra speciell shout-out går till Axel Widén och de andra hjältarna på Vi Spelar Rollspel - det var ni som inspirerade mig att börja spela rollspel igen efter ett tioårigt uppehåll, och nu dessutom till att starta den här podcasten.

Tack från botten av mitt hjärta!

Kul med fler poddar!

Först och främst, väldigt trevligt ljud och proffsig produktion. Det är ett stort plus, eftersom motsatsen kan göra även den bästa podd olyssningsbar. Allt hörs klart och tydligt, utan massa plötsliga ljudspikar.

Ni lyckas väldigt bra med att åstadkomma och bibehålla stämningen, vilken känns... mättad, i såväl spelledande som karaktärsspelande. Bakgrundsmattorna bidrar precis lagom, utan att störa.

En tanke jag hade är att allt känns väldigt välplanerat. På många sätt känns det nästan mer som en radioteater än som vanligt improviserat rollspelande. Är det mycket som är förskrivet, eller har ni bara förberett inläsning och karaktärer extremt väl? Eller är det kanske den tighta redigeringen som gör det? Personligen saknade jag lite liv och spontanitet i det, men jag är samtidigt imponerad över hur proffsigt det var.

Det ska bli väldigt spännande att se hur det utvecklas!

Kommentera

Tack så jättemycket för feedbacken @ceruleanfive!

Att det lät lite som radioteater är förmodligen det bästa beröm vi har fått hittills då det faktiskt var det vi siktade på. Det finns väldigt många actual play poddar som fokuserar mer på att förmedla stämningen vid spelbordet och spelupplevelsen och vi ville göra något lite annorlunda. Att jobba med "Svarta Madonnan" är extra tacksamt här då källmaterialet är fantastiskt bra skrivet och känns som gjort för just radioteater.

I första avsnittet så är det en del förskrivna bitar särskilt i början, upp till att spelarna beskrivit sina lägenheter. Därefter är det, för spelarnas del i alla fall, faktiskt helt improviserat. Redigerat så låter det dock nästan som att de levererar repliker då de flesta eh, umh och tvekanden klippts bort och tankepauserna också är borta.

Det skall också sägas att bägge spelarna jobbar med skådespeleri på olika sätt och av den anledningen är rätt vana att leverera dialog proffsigt - något som gjorde redigeringen klart enklare än vad den annars skulle varit.

Hoppas att du kommer fortsätta lyssna och tack igen för feedbacken!

Kommentera

Episkt bra. Ser verkligen fram emot fortsättningen. Vissa partier i The Black Madonna ska bli ... intressanta att höra er gestaltning kring.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Big Marco Visa inlägg
          Episkt bra. Ser verkligen fram emot fortsättningen. Vissa partier i The Black Madonna ska bli ... intressanta att höra er gestaltning kring.
          Tack för berömmet och jättekul att höra att du gillade det! Svarta Madonnan är full av riktigt häftiga platser och skeenden, vissa klart utmanande att gestalta. Vi kommer att göra vårt bästa och hoppas att du fortsätter lyssna!

Kult: Divinity Lost är helt perfekt för poddformatet för övrigt - en eloge till dig, Robin och Petter för ett riktigt bra jobb!

Kommentera

Bra! Som någon skrev så är det typ som en radioteater. Skönt tycker jag, de flesta actual play poddar är alldeles för flamsiga och pladdriga

Kommentera

Arbetar …
            X