Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Nyhet] Lindybeige pratar rollspel, och din spelstil suger.

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Nässe, 25 May 2017, 14.42
61 responses
835 visningar
2 gillar
Rymdhamster  
Skapad av Herr Grönstedt, Igår, 19.38
4 responses
67 visningar
5 gillar
Paal
av Paal

Skapad av 2097, 20 May 2017, 18.43
7 responses
343 visningar
0 gillar
Minimoni  
Skapad av 2097, Igår, 07.58
60 responses
664 visningar
0 gillar
2097
av 2097

Skapad av Ape of Wrath, 21 May 2017, 21.43
43 responses
632 visningar
4 gillar
2097
av 2097

Skapad av 2097, Igår, 14.22
4 responses
125 visningar
0 gillar
2097
av 2097

Skapad av 2097, 13 May 2017, 00.33
18 responses
297 visningar
4 gillar
2097
av 2097

Skapad av wilper, 03 May 2017, 13.56
35 responses
710 visningar
10 gillar
Hans E Magnusson  
Skapad av krank, 25 May 2017, 20.56
1 response
25 visningar
0 gillar
krank
av krank

Skapad av Max Raven, 19 April 2017, 15.02
3 responses
75 visningar
0 gillar
Daniel
av Daniel

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• [Nyhet] Lindybeige pratar rollspel, och din spelstil suger.

https://www.youtube.com/watch?v=wES5ufXETdE

:-)

Det kan lätt bli lite lyteskomik att hacka på Lindybeige T_T för han är så sämst
    Har ett fotografi av honom i plånboken som varnande exempel.
    There, but for the grace of God, go I… T_T

Kommentera

wilper, nu känner jag att du är skyldig mig att beskriva Drama System :)

Och det är inget fel på A-Team! :D

EDIT: Går det att få tag på Drama System utan att köpa Hillfolk? Kan inte påstå att jag är intresserad av settingen.
      Last edited by Björn Wärmedal; 16 May 2017, 12.13.

Kommentera

Det är som Time Cube–snubben. Ibörjan var det det roligaste som fanns men skrattet fastnade i halsen när jag insåg att han kämpade med mental ohälsa T_T
        Vilket jag också gör så♥
        Jag ska skona Lb. Men att ha honom som nån sorts rollspelsauktoritet är nog inte så lyckat. Håller på att se videon

Kommentera

Men… ?!??! Han är för Hillfolk? Wilper, jag känner mig missvisad, du skrev ju att han, precis som vanligt, skulle vara mot min spelstil. Jag har ju en Hillfolkkampanj just nu. Känner dock att jag vill lägga ner den pga denna video.

Kommentera

Han säger att BotS har 'A DramaSystem Companion' på omslaget men ser inte att Hf-boken han just nu i sin hand har texten DramaSystem…? T_T som sagt det är som att gå på typ en Sarah Silverman show och sen upptäcka att man sitter bredvid Jimmie Åkesson. Skrattet byts ut mot en obehaglig känsla av att ha blod i munnen T_T

Vill tycka om mina medmänniskor inte skratta åt dom

Kommentera

Och han fortsätter säga bronze-age israel. Det är järnåldern, det är ungefär samtidigt som David och Goliat, David och Jonatan, den eran. Halvvägs in i GT.

Edit: Slutade kolla efter 6:42. T_T
              Last edited by 2097; 16 May 2017, 12.26.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg
                wilper, nu känner jag att du är skyldig mig att beskriva Drama System :)

Och det är inget fel på A-Team! :D

EDIT: Går det att få tag på Drama System utan att köpa Hillfolk? Kan inte påstå att jag är intresserad av settingen.
                Hillfolk är den mest förklarade settingen med mest exempel.
                Boken har 60 sidor om spelet, och utgår då från exemplet Hillfolk.
                Sen är det 11 sidor om den settingen. 11 sidor kan du väl stå ut med. Sen är det trettio andra settings som har i genomsnitt fem sidor var.

Om man vill ha bara reglerna finns det en SRD online men den är obegriplig pga inga exempel.

Malandros är ett alternativ, den har dramasystemet med tärningar istället för kort, bygger på SRD:n. Har inte läst den så kan inte intyga begripligheten.

Kommentera

Asså... är han något att skratta åt? Jag gillar hans entusiasm. Han är inte så strukturerad i sitt pratande, men jag tycker han är ganska medryckande. Sen behöver en ju inte kräva att han har rätt i allt han säger, kanske :)

Kommentera

Jag tycker inte heller han är något att skratta åt så jag missförstod kanske tråden och wilpers smiley-tecken.

Vi har ju skämtat om honom tidigare bl.a. i en tråd som jag necrade strax innan Wilpers inlägg, i dag.

Jag tycker inte man ska skratta åt någon men jag kan inte heller ta honom på allvar. Han har missförstått D&D ex vis med sina "D&D was rubbish"-filmer.
                    Last edited by 2097; 16 May 2017, 12.46.

Kommentera

BW: Min tolkning av honom är grundad på tidigare videos av honom. Men blev verkligen förstärkt iom denna.

Tror det är mitt självhat som slår till. Jag har samma kaxiga "från-påvetronen"–sätt att skriva och är rädd att jag egentligen bara är lika Dunning-Kruger som Lindybeige.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av 2097 Visa inlägg
                        Han säger att BotS har 'A DramaSystem Companion' på omslaget men ser inte att Hf-boken han just nu i sin hand har texten DramaSystem…?
                        Det ser han nog. Hans poäng är att Hillfolk inte borde varit huvudtiteln, han hade velat se DramaSystem som den stora feta texten på omslaget.

Men bronsålders-missen finns ingen ursäkt för. ;)

Kommentera

Har ingen relation till LindyBeige sedan tidigare. Jag är mest förvånad över hur okunnig han framstår. Han verkar ju ha noll koll på rollspelsbranschen och basunerar ut generalisering efter generalisering om hur "most roleplaying games are". Men jaja, då vet jag att jag fortsätta ignorera herr LB.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Bolongo Visa inlägg
                            Det ser han nog. Hans poäng är att Hillfolk inte borde varit huvudtiteln, han hade velat se DramaSystem som den stora feta texten på omslaget.
                            Men han är nöjd med Blood on the Snow:s omslag…

För min egen del tycker jag inte Dramasystem heller är ett så lyckat namn. Får plottade spel som Theatrix i åtankarna
                            Last edited by 2097; 16 May 2017, 14.41.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av 2097 Visa inlägg

Men han är nöjd med Blood on the Snow:s omslag…
                              Ja, för att i hans tycke så är Blood on the Snow en titel som kan locka läsare, medan Hillfolk inte gör det.
                              (Jag kan för övrigt hålla med om att Hillfolk låter som ett grisodlar-spel)

Men allvarligt, det finns legitim kritik att rikta mot Lindy för en del saker han säger, men den här tråden har snabbt fyllts av halmgubbar konstruerade av folk som inte orkat se klart hela videon ens. Jag blir lite trött på er.

Därför att efter en inledning då han förenklar och generaliserar en massa kring trad-spel, så är 90% av videon bara en entusiastisk genomgång av en för honom ny spelstil och hur kul hans grupp haft med den. Jag kan inte se någon anledning att dissa det.

Kommentera

Arbetar …
                              X