Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[Promotion] Fummelpodden – en samtalspodcast om rollspel

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Brynjard, 18 August 2018, 13.19
22 responses
478 visningar
0 gillar
Nässe
av Nässe

Skapad av krank, 13 August 2018, 13.37
2 responses
82 visningar
0 gillar
Khan
av Khan

Skapad av RasmusL, 15 August 2018, 00.51
94 responses
3.029 visningar
1 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Vicotnik, 29 July 2018, 00.00
60 responses
899 visningar
3 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Björn Wärmedal, 16 August 2018, 16.46
25 responses
501 visningar
2 gillar
Lupus Maximus  
Skapad av Mr&MrsTrolls, Igår, 13.46
2 responses
47 visningar
0 gillar
Mr&MrsTrolls  
Skapad av Björn Wärmedal, 18 August 2018, 15.38
4 responses
66 visningar
5 gillar
IcarusDream  
Skapad av Tant Ragnar, 18 August 2018, 16.30
9 responses
301 visningar
24 gillar
Magnus Seter  
Skapad av shirian, 18 August 2018, 15.19
4 responses
137 visningar
5 gillar
anth
av anth

Skapad av lilonjo, 07 May 2018, 02.12
24 responses
1.088 visningar
3 gillar
Svarte Faraonen  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Spännande ämne! Blir att lyssna snarast!

Kommentera

Play by post är fantastiskt! Att kunna spela i några minuter i taget när tillfälle ges, utan att behöva synca i tid med någon alls, öppnar verkligen för spel i den annars väldigt upptagna vardagen. :-)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av wilper Visa inlägg
        Play by post är fantastiskt! Att kunna spela i några minuter i taget när tillfälle ges, utan att behöva synca i tid med någon alls, öppnar verkligen för spel i den annars väldigt upptagna vardagen. :-)
        Jag pysslade också med det en del tidigare, men jag får inte riktigt den där intensivare upplevelsen jag är ute efter. Men jag vill som alltid understryka att det är en smaksak. :) Och som tidigare nämnt är det ju fantastiskt att det finns ett brett spektrum av varianter och möjligheter, så att alla får chansen att köra sin grej.

Kommentera

Nu har jag äntligen lyckats lyssna på senaste avsnittet! Fantastiskt bra som vanligt :)

Ni nämnde att det var minst åtta svenska rollspelspoddar som startade förra året. Jag älskar verkligen att det har uppkommit en livskraftig maker-kultur kring hobbyn igen. Mig veterligen har vi väl exempelvis tre svenska fansin idag? Mjölnir, HYDRA och Grimoire. Skulle vara coolt om det kunde komma fler också.

Kommentera

Alltid lika intressant att lyssna på!

Ett ämne jag funderat på är era åsikter och tankar kring konvent och spela/spelleda på konvent? Tips, tricks, värt att tänka på och så vidare.

Ett annat ämne är reflektioner kring nybörjare - om ni kunde möta ert tonåriga nybörjarjag igen, vad skulle ni be dem göra annorlunda? Eller fortsätta med? Eller tipsa om i allmänhet?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Khan Visa inlägg
              Ett ämne jag funderat på är era åsikter och tankar kring konvent och spela/spelleda på konvent? Tips, tricks, värt att tänka på och så vidare.
              Nordnordost hade ett bra avsnitt på det här ämnet för ett tag sen. Det är ju ett stort ämne, som jag tror blir jättebra att belysa från flera olika personers perspektiv. Skulle vara jätteroligt att höra Fummelpoddens take på det också :)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Björn Wärmedal Visa inlägg
                Nu har jag äntligen lyckats lyssna på senaste avsnittet! Fantastiskt bra som vanligt :)

Ni nämnde att det var minst åtta svenska rollspelspoddar som startade förra året. Jag älskar verkligen att det har uppkommit en livskraftig maker-kultur kring hobbyn igen. Mig veterligen har vi väl exempelvis tre svenska fansin idag? Mjölnir, HYDRA och Grimoire. Skulle vara coolt om det kunde komma fler också.
                Tack ska du ha! Ja, mer skaparglädje åt folket!

Alltid lika intressant att lyssna på!

Ett annat ämne är reflektioner kring nybörjare - om ni kunde möta ert tonåriga nybörjarjag igen, vad skulle ni be dem göra annorlunda? Eller fortsätta med? Eller tipsa om i allmänhet?
                Stort tack!

Jag har varit med i extremt isolatorisk spelgrupp, i princip ända sedan starten. Det är först på senare år som jag ens har börjat blicka utåt, vidga perspektiven och delta i kulturen på något annat sätt än att bara spela med varandra. Jag har nog spellett ett äventyr, på ett litet lokalt konvent för 10-15 år sedan. Och jag vill minnas att så ungefär är fallet även för de andra i podden. Så på den fronten är vi ännu mer okunniga än vi på andra rollspelsområden. :)

Som Björn påpekar rekommenderar jag varmt Nordnordosts avsnitt på ämnet.

Nybörjare har vi däremot ganska stor erfarenhet av att vara! Så det skulle absolut kunna vara ett intressant samtalsämne. Spontant finns kom den kanske viktigaste läxan av alla upp i avsnittet om sociala kontrakt, men det finns fortfarande en hel del att säga om andra missar och verktyg. Tack för tipset!
                Last edited by ceruleanfive; 25 February 2018, 11.22.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av ceruleanfive Visa inlägg
                  Som Björn påpekar rekommenderar jag varmt Nordnordosts avsnitt på ämnet.
                  Har lyssnat på det, fick inte nog. Har även sagt (tror jag) att Nordnordost borde ta upp ämnet minst en gång till. Men om ni inte är inbitna konventsrävar kan jag förstå att ni inte har lust att spekulera i ämnet. Men jag kan absolut rekommendera er att åka på konvent. GothCon är årets höjdpunkt varje år.

Kommentera

Men jag kan absolut rekommendera er att åka på konvent. GothCon är årets höjdpunkt varje år.
                    Vi är inbokade, så vi syns där!

Kommentera

Då har vi släppt nytt avsnitt igen.

Den här gången gästas vi av krank. Vi snackar problem- och mysterielösande, med avskalade regelsystem.

http://www.fummelpodden.se/2018/03/0...gelfritt-klur/
                      Last edited by ceruleanfive; 05 March 2018, 10.04.

Kommentera

Hurra för krank

Kommentera

Då finns det ett nytt avsnitt ute! Den här gången snackar vi motivation hos rollpersoner och varför vi tycker att det är en sjukt viktig detalj.

http://www.fummelpodden.se/2018/03/19/17-motivation/

Kommentera

Nytt avsnitt! På tåget hem efter helgen passade vi på att snacka igenom upplevelserna. Det blev ett lite kortare avsnitt med mycket sämre ljud, men vi var sjukt nöjda efter vårt första GothCon.

http://www.fummelpodden.se/2018/04/0...othcon-tankar/

Kommentera

Tänkte just länka till senaste avsnittet men ser att jag är lite sen. Härligt att höra att ni hade en sådan härlig helg och att ni redan igår funderade på planer inför nästa år! Alltid fint att få inblick i nya besökares syn på konvent. Blir kul att träffas igen!

Kommentera

Kul att ni gillade Itras By, tack för en trevlig omgång. Och tack för ett snyggt spelledarinhopp. :-)

Jag har skickat länken till avsnittet till Enhörning så hon får höra er prata om TSS2016.

Kommentera

Arbetar …
                                X