Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

[NYHET] WFRP på väg tillbaks!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Magnus Seter, 14 October 2017, 16.31
38 responses
1.385 visningar
1 gillar
Arfert
av Arfert

Skapad av luddwig, Igår, 18.53
5 responses
98 visningar
1 gillar
Lukas
av Lukas

Skapad av RasmusL, Igår, 13.34
18 responses
190 visningar
1 gillar
Måns
av Måns

Skapad av Minimoni, Igår, 13.31
9 responses
89 visningar
0 gillar
Staffan
av Staffan

Skapad av krank, 16 October 2017, 19.20
1 response
35 visningar
0 gillar
Max Raven  
Skapad av Björn Wärmedal, 24 September 2017, 20.11
11 responses
220 visningar
1 gillar
Björn Wärmedal  
Skapad av Skarpskytten, 16 January 2017, 23.15
9 responses
311 visningar
5 gillar
Skarpskytten  
Skapad av drefk2000, Igår, 18.16
0 responses
35 visningar
0 gillar
drefk2000  
Skapad av Förstefadern, 18 October 2017, 17.10
9 responses
294 visningar
4 gillar
Platon
av Platon

Skapad av Nässe, 17 October 2017, 20.36
5 responses
147 visningar
7 gillar
Nässe
av Nässe

X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• [NYHET] WFRP på väg tillbaks!

Flera ledtrådar ger vid handen att Cubicle7 har tecknat avtal med Games Workshop om att ta hand om Warhammer Fantasy Roleplay. Inget är officiellt men det finns några tunga ledtrådar:

- Grim&Perilous har frågat GW:s licensavdelning och de har sagt att en licens har tecknats med ett europeiskt bolag.
    - På Cubicle7 jobbar TS Luikart som skrev till WFRPv2
    - Cubicle7 arbetar med Ralph Horsley som tecknat massa fina bilder till WFRP.
    - På Cubicle7:s forum finns en tråd om detta, men ingen från företaget har där förnekat ryktet (eller bekräftat för den delen). Om de inte hade haft licensen torde de ha dementerat ryktet.
    - I DriveThruRPG har kunder sett att deras WFRPv2-nedladdningar anger Cubicle7 som distributör.

Så det finns ju en del som pekar på att WFRP kommer tillbaks. Skulle jag spekulera tror jag att de backar till WFRPv2 och jobbar vidare från det, istället för att fortsätta med WFRPv3. Lite synd, jag har vant mig vid v3-systemet och tycker det funkar rätt bra faktiskt.

/Magnus

Grim & Perilous VD har också frågat om Cubicle 7 vill träffas och diskutera ett samarbete inför licensövertagandet.
    https://plus.google.com/106750595519...ts/cSLRkhqWXnu

Kommentera

Nice. Cubicle 7 har ju gjort en del mysiga spel. Det kan nog bli bra.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Tre solar Visa inlägg
        Grim & Perilous VD har också frågat om Cubicle 7 vill träffas och diskutera ett samarbete inför licensövertagandet.
        https://plus.google.com/106750595519...ts/cSLRkhqWXnu
        Coolers! Bra scoop!

Kommentera

Kul! Gillar verkligen 2nd ed

Kommentera

Bästa rollspelsnyheten på år och dag!

Kommentera

Mycket trevligt. Kunde aldrig förlika mig med v.3. En bra kampanj skulle inte sitta fel.

Kommentera

Kan man lita på att WFRP behåller sin värld intakt och inte följer samma spår som WFB? Det är ju inte ett Age of Sigmar-rollspel man vill ha.

Kommentera

Ojoj, inte dumt alls! Har bara lirat v2 men den är ju ruggigt bra alltså, även om det väl är rätt så garanterat att man åker dit på för många insanity points om inte SL är väldigt snäll och låter en hitta nån slags bot för det.. ;)

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Paal Visa inlägg
                    Kan man lita på att WFRP behåller sin värld intakt och inte följer samma spår som WFB? Det är ju inte ett Age of Sigmar-rollspel man vill ha.
                    Det vore väl inte så tokigt om de gjorde en 40k och släppte både ett Age of Sigmar-spel och ett Old Old World-spel.

Om det kommer en Tilea/Estalia-bok så är jag kund. :)

Kommentera

Hade väldigt gärna sett ett regellätt system med snabba strider där man kunde fokusera mer på WFRP´s spännande miljöer och mindre på att peta i modifikationer och långdragna strider.

(Egentligen en annan diskussion, men ett actionladdat spel tycker jag egentligen förutsätter enkla/snabba stridsregler för att visualisera att händelser i strid är snabba och dödliga.)

Kommentera

För mig är äventyren nästan allt i Warhammer FRP. Om de kan gå tillbaka till världen i 1e och producera äventyr i nivå med Shadows over Bögenhafen och Death on the Reik (de två bästa imo), då ska jag börja lira WFRP igen. Och hoppas hoppas hoppas att det inte blir samma trista blanka fyrfärg som 2e.

Nu ska jag plocka fram och mysa lite med first edition.

Hälsar

Christian

Kommentera

Det blir svårt att toppa för 2nd edition är verkligen överjävligt bra. Ett av de få spel jag tycker det är någorlunda kul att spelleda.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Magnus Seter Visa inlägg
                            - På Cubicle7:s forum finns en tråd om detta, men ingen från företaget har där förnekat ryktet (eller bekräftat för den delen). Om de inte hade haft licensen torde de ha dementerat ryktet.
                            Har du kollat C7s Facebook.

"We couldn't possibly comment on such grim and perilous rumours"

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Magnus Seter Visa inlägg
                              Skulle jag spekulera tror jag att de backar till WFRPv2 och jobbar vidare från det, istället för att fortsätta med WFRPv3. Lite synd, jag har vant mig vid v3-systemet och tycker det funkar rätt bra faktiskt.
                              Är inte deras The One Ring hyfsat egensinnigt?

Alltså, att det troligaste är att C7 vill applicera sina egna tankar på hur man skapar ett regelsystem som aktivt stödjer de temata som spelvärlden handlar om?

Från den synvinkeln låter det mer sannolikt med ett helt nytt system än ett som ens liknar något av de föregående...

Kommentera

Arbetar …
                              X