Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Jag vill köpa en platta och har ingen aning om vad fan jag vill ha!

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av RasmusL, Igår, 00.51
58 responses
1.402 visningar
0 gillar
chrull
av chrull

Skapad av Opoopo, Igår, 21.35
4 responses
70 visningar
0 gillar
Rangertheman  
Skapad av Khan, 10 January 2018, 11.51
145 responses
5.615 visningar
14 gillar
Khan
av Khan

Skapad av God45, Igår, 18.32
3 responses
110 visningar
1 gillar
Skarpskytten  
Skapad av Platon, Igår, 14.26
4 responses
121 visningar
0 gillar
Tre solar  
Skapad av wilper, 03 May 2017, 13.56
192 responses
5.382 visningar
11 gillar
God45
av God45

Skapad av ripperdoc, 19 April 2018, 21.04
9 responses
380 visningar
5 gillar
shirian
av shirian

Skapad av Platon, 13 August 2018, 21.25
5 responses
214 visningar
0 gillar
Platon
av Platon

Skapad av anth, Igår, 07.36
6 responses
216 visningar
3 gillar
anth
av anth

Skapad av avatarex, Igår, 21.32
0 responses
48 visningar
1 gillar
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

Ursprungligen skrivet av Sapient Visa inlägg

Försent!

Det är inte iOS10, det är lugnt!

Kommentera

Jag har själv en Samsung Galaxy Tab S (10,5 tums-varianten) som jag är extremt nöjd med. Har tidigare haft eller jobbat med Galaxy Tab 2, iPad (kommer inte ihåg modellen), Denver, IBM (har glömt vad deras pekplattemärke heter) och Galaxy Tab S blåser verkligen de andra ur vattnet. Finns också i en 12" variant, vilket underlättar om man vill titta läsa mycket som är A4 i grunden.

Om sedan Telenor hade kunnat leva upp till vad de lovade mig när jag ringde dem innan köpet och undrade om jag kunde få ett extra SIM till mitt abonnemang, vilket de backade på i nästa kommunikation, så hade den varit perfekt.

Dock, vill man ha en lite billigare, och inte ska göra alltför avancerade saker, så ska man inte underskatta plattorna för typ 995 spänn. De är mycket kapabla för priset, och ska man bara ha den som läsplatta, webbrowser, titta på film, lyssna på musik och sånt, well, då är det bättre valuta för pengarna, speciellt som man får 4-5 sådana för samma prislapp.

Några ord om storlek också:

10 tums skärm är lagom för en pekplatta enligt min smak. Mindre, och skärmen blir för pyttig, större och den passar inte i pekplatteväskor, och man får ont i tummen efter en stund när man har den i liggande läge.

Kommentera

Kapar lite...
        Finns det någon app och penna till Samsungs Tab(ar) som gör den brukbar till att rita med?

Kommentera

Ursprungligen skrivet av PAX Visa inlägg
          Kapar lite...
          Finns det någon app och penna till Samsungs Tab(ar) som gör den brukbar till att rita med?
          Autodesk Sketchbook är troligen bästa alternativet till Android. Tycker jag.
          Sen vet jag inte hur bra pennor det finns till Samsungplattorna.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Arfert Visa inlägg

Autodesk Sketchbook är troligen bästa alternativet till Android. Tycker jag.
            Sen vet jag inte hur bra pennor det finns till Samsungplattorna.
            Jag kollade runt precis. Adonit verkar ha ett par stycken. Sketchbook har jag ju testat tidigare på PC så jag börjar där troligen.

Kommentera

Jag vill också ha en platta, ety min gamla äro trött, låser sig i flera minuter emellanåt och inte har lagringsutrymme nog att uppdatera appar. :P

Jag har mindre habegär än Cassius och sneglar därför på en "Samsung Galaxy Tab A 9.7 WiFi 32 GB", verkar vara en direkt föregångare till hans nya kap. Android är en klar fördel eftersom jag har det nu (och helst undviker Apple). Jag ska ha den som surfmaskin när jag reser, kanske skriva något ord då och då. Den har ingen plats för SIM-kort och det är ju synd men jag kan leva med det. Gör jag ett katastrofalt misstag?

Kommentera

Om du vill ha plats för simkort (Vilket kan vara praktiskt när du resesurfar så du slipper dela nät från telefonen hela tiden, eller jaga wifi) så finns samma modell fast LTE för inte mycket dyrare pengar här: https://www.netonnet.se/art/dator/su...e/216933.8950/

LTE-versionen har också ett halvt gig mer i ram, så även om det interna minnet är mindre kanske det inte gör något.

Kommentera

Jag gillar nog Sony-plattorna bäst när det gäller android. Men de är lite dyra. Och det var ett tag sedan senaste versionerna kom.

Kommentera

Eftersom tråden lever och jag tycker det är sött så tänkte jag bara säga att plattan fungerar bra och jag är väldigt nöjd med den.

Kommentera

Sketchbook i Android fungerar bra om man inte har krav på upplösning. Åtminstone i den fria versionen.
                      Last edited by PAX; 04 May 2016, 18.50.

Kommentera

För ritintresserade så har ju faktikst Samsung några plattor med tryckkänsliga styluspennor, vilket är ljusår bättre än de där gummiplopp-pennorna som man kan köpa till efteråt.

Jag har en Galaxy Note 10.1 med en sådan penna (den har några år på nacken nu), men tyvärr så är processorn i min för klen för att stylusen ska bli riktigt användbar. Det blir lite lagg mellan input och resultat, och det gör att jag inte använder den som "ritplatta". Jag skulle tro att nyare versioner av plattan har bättre kräm.

Min sambo har den mindre (och något nyare) Galaxy Note 8.0, och den har processorkraft nog för att klara av att stödja stylusen fullt ut. I retrospekt skulle jag skaffa en sådan istället, för det mindre formatet gör den även mer hanterbar.

Något som plågat bägge våra Samsung-plattor är att batterikapaciteten tynar väldigt snabbt efter några månaders användning. Min sambo, som är en hejare på att googla, listade så småningom ut att det är ett fel i sensorn som mäter batteriets laddningsnivå. Och då måste man plocka isär plattan, koppla loss batteriet från moderkortet och låta den ligga så i några timmar. Sedan kan man sätta ihop den igen och ladda batteriet till full nivå. Ganska drygt.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Hellzon Visa inlägg
                          Jag vill också ha en platta, ety min gamla äro trött, låser sig i flera minuter emellanåt och inte har lagringsutrymme nog att uppdatera appar. :P
                          Det blev en Galaxy Tab utan simkort ändå. Kändes lite B att lägga ut extra hundralappar för möjligheten att knö i ett kort. Tack ändå, Xhakhal.

Sade han en dryg månad senare.

Kommentera

Jag har tre ipads. En ipad2, en ipad3 och en iPad air2. Alla fungerar även om jag självklart använder min iPad air2 själv, de andra får barnen och frun använda.

Jag har jämfört min iPad air2 med fler vänners plattor som är olika android baserade plattor från samsung och något märke jag glömt. Visst att de andra kan använda Torrents och sådant som jag med min iOS baserade platta inte kan, men när det gäller att läsa in tunga pdf-filer så är ipaden överlägsen. Jag använder just min till att använda mina streamingtjänster samt läsa rollspel och slösurfa så iPad air2 är bäst enligt mig. Jag har också fått inbitna androidälskare att byta till iPad, just på grund av hur mycket bättre iPad är på att läsa pdf-filer. Sen har mina vänners samsungs åldrats mycket snabbare och blir sega jävligt snabbt, medans min iPad air2 flyter på i samma takt som när jag köpte den. Så i min spelgrupp har de flesta gått över till Apples plattor på grund av att kvaliteten helt enkelt är bättre än de android baserade plattor jag och de sett.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Minimoni Visa inlägg
                              Jag har tre ipads. En ipad2, en ipad3 och en iPad air2. Alla fungerar även om jag självklart använder min iPad air2 själv, de andra får barnen och frun använda.

Jag har jämfört min iPad air2 med fler vänners plattor som är olika android baserade plattor från samsung och något märke jag glömt. Visst att de andra kan använda Torrents och sådant som jag med min iOS baserade platta inte kan, men när det gäller att läsa in tunga pdf-filer så är ipaden överlägsen. Jag använder just min till att använda mina streamingtjänster samt läsa rollspel och slösurfa så iPad air2 är bäst enligt mig. Jag har också fått inbitna androidälskare att byta till iPad, just på grund av hur mycket bättre iPad är på att läsa pdf-filer. Sen har mina vänners samsungs åldrats mycket snabbare och blir sega jävligt snabbt, medans min iPad air2 flyter på i samma takt som när jag köpte den. Så i min spelgrupp har de flesta gått över till Apples plattor på grund av att kvaliteten helt enkelt är bättre än de android baserade plattor jag och de sett.

Min dotter kör fortfarande på min gamla iPad 2, utan några hastighetsproblem och liknande. Och då är den från 2011.

Själv har jag min Air liggande vid sängen och min Pro överallt annars. Sjukt bra plattor. Så mycket bättre än android på det mesta.

Sen har jag en iofs snabb LG-platta för de gånger jag vill använda torrent och liknande, men det blir mer sällan hela tiden. Vanliga streamingtjänser tar över.

Samt en Dell-platta med vanliga Windows, men den orkar man bara använda när man har ett fysiskt tangentbord, penna och/eller mus. Så den är ju egentligen bara en liten vanlig bärbar dator. Som platta är den kass.

Kommentera

Undrar hur det går att köra två pdf-appar side by side på Air2/Pro. Det vore ju rätt najs för rollspelande, till och med på 9.7"-versionerna. Måste prova nån gång. iBook + Acrobat kanske?

Uppdatering: funkade hur smidigt som helst. Blir inte alltför stor text på en 9.7", men fullt användbart.
                                Last edited by Jarl; 19 June 2016, 15.33. Anledning: Testade

Kommentera

Arbetar …
                                X