Tillkännagivande

Tillkännagivande Module
Minimera
Inga tillkännagivanden ännu.

Valhalla 40 år gammal och återuppstår

Sidnamn Module
Flytta Ta bort Minimera

Senaste inlägg

Senaste inlägg Module
Minimera

Diskussioner Statistik Senaste inlägg
Skapad av Khan, Idag, 12.54
16 responses
173 visningar
1 gillar
Khan
av Khan

Skapad av Rickard, 02 August 2018, 18.13
23 responses
896 visningar
9 gillar
Bolongo
av Bolongo

Skapad av Mannen i skogen, Idag, 16.36
0 responses
22 visningar
0 gillar
Mannen i skogen  
Skapad av Cyberhest, 27 November 2018, 12.12
3 responses
196 visningar
4 gillar
Cyberhest  
Skapad av God45, 27 March 2018, 21.04
88 responses
4.700 visningar
12 gillar
God45
av God45

Skapad av Minion X, Idag, 00.50
4 responses
153 visningar
0 gillar
Cybot
av Cybot

Skapad av Skarpskytten, 02 July 2018, 09.29
4 responses
429 visningar
0 gillar
Skarpskytten  
Skapad av buenaventura, 23 November 2018, 13.15
8 responses
172 visningar
0 gillar
buenaventura  
Skapad av ceruleanfive, 26 November 2018, 09.48
3 responses
100 visningar
6 gillar
ceruleanfive  
Skapad av Vicotnik, Igår, 22.04
3 responses
155 visningar
4 gillar
Rymdhamster  
X
Konversationsdetalj Module
Minimera
  • Filtrera
  • Tidsrymd
  • Visa
Rensa All
nya inlägg

• Valhalla 40 år gammal och återuppstår

Ibland har jag faktiskt något utav Facebook. Detta dök upp i feeden.

Lagom till 40-årsjubileumet vill Apart Förlag ge ut en riktigt fet box som samlar alla seriealbumen plus massvis med bonusmaterial i 5 lyxiga band i hårdpärm.

Kickstartern kommer göra att alla 15 seriealbum åter blir tillgängliga i 5 maffiga volymer fulla med bonusmaterial! Och ju bättre kickstartern går desto lyxigare kommer boxen bli!

Valhalla är en av mina favoritserietidningar när jag var runt tio-tolv år. Filmen är grymt skön, den också.

https://mailchi.mp/apartforlag.se/valhall

https://www.facebook.com/Valhall.sv/
    Last edited by Rickard; 02 October 2018, 06.33.

Jag är nu glad att jag inte bara köpte ett par av dem när jag var på sf-bok. Det blir all in på den här kickstarter istället!

Kommentera

Det är alltså samma volymer som E&T gav ut och som sen Apart tog över. Så har man redan dem är det bara att det är en låda runt dem som är skillnaden. Har man inte dem är det dags att gå all in. Det är tillsammans med Fantagraphics Don Rosa utgivning de bästa samlingsvolymerna jag har sett, det är i princip bara läsvärt extramaterial och serierna blir bara bättre och bättre för varje volym.

Kommentera

Tyvärr är det den nya översättningen de använder, inte den gamla (bättre) från singelalbumen. Men extramaterialet är helt fantastiskt!

Kommentera

Tydligen så har nu Avart slagit svenskt kickstarter-rekord med hitintills 1,8 miljoner(!). Ingen annan kickstarter som riktar in sig på enbart svenska marknaden har fått in så mycket pengar.

Det är otroligt roligt för mig att se att intresset för de här seriealbumen ligger så nära hjärtat hos många. Det känns som om det här blir något som jag alltid kommer vara stolt över att ha i bokhyllan.

https://www.kickstarter.com/projects.../posts/2351675

Som en sidonot: Don Rosas album har jag bara i serietidningsform. Kanske skulle jaga rätt på samlingsvolymerna. De är ju helt underbara! Om det är något jag kommer att läsa för mina framtida barn så är det dessa två serierna.
          Last edited by Rickard; 24 November 2018, 15.44.

Kommentera

Kan verkligen rekommendera samlingarna jag med. Hade det inte varit så att jag redan köpt dem när de gavs ut av E&T så hade jag lätt backat det här.

Kommentera

Ursprungligen skrivet av Jocke Visa inlägg
              Det är alltså samma volymer som E&T gav ut och som sen Apart tog över. Så har man redan dem är det bara att det är en låda runt dem som är skillnaden. Har man inte dem är det dags att gå all in. Det är tillsammans med Fantagraphics Don Rosa utgivning de bästa samlingsvolymerna jag har sett, det är i princip bara läsvärt extramaterial och serierna blir bara bättre och bättre för varje volym.
              Nu är det inte bara lådan som skiljer. Köper man en komplett box med alla böcker blir det extrasuperlyxböcker med kapitelband och nån slags förgyllning.

Samma inlaga dock, så när som på nån extra skiss om jag förstått det.

Kommentera

Arbetar …
              X